نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. تير 1393 - 8:03
بلواری که در شهر یاسوج به نام امام خمینی(ره) نامگذاری شده وضعیت نامناسبی دارد و با این که ظرفیت خوبی برای زیباسازی مبلمان شهری یاسوج دارد سال ها است مسئولان این شهر با بی توجهی از آن غافل مانده اند.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرنگار سرویس شهر پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، بعد از تخریب پارک نصفه و نیمه شهرداری یاسوج که سال ها با وجود سَر و رُوی نامناسب و آبرو برش، نقش تنها پارک مرکز شهر یاسوج را ایفا می کرد حالا می توان ادعا کرد یاسوج شهری است که اگر شخصی در همهمه کار اداری   و یا برای استراحت اش بخواهد دقایقی بنشیند نیکمتی در مرکز شهر پیدا نمی کند.   

پارک شهرداری قدیم هم نیمکتی برای نشستن نداشت اما به واسطه داشتن چندین دیوارچه و سکو، افرادی که می خواستند دقایقی در مرکز شهر در جایی بنشینند همین سکوهای کثیف هم در دل این شهر نازیبا یک نعمت بود.

در همه این سال ها فضایی هم در وسط بلوار امام خمینی شهر یاسوج وجود داشت که با چند نیمکت سیمانی رنگ و رو رفته و بعضاً شکسته و به لطف سایه درختانی بلند، برای نشستن یا استراحت کردن یک شهروند یا مسافر و کسانی که دوست داشتند در گوشه ای بنشینند و دقایقی گفت و گو کنند محل نسبتاً مناسبی بود.

فضایی که می توانست با اندکی توجه و سلیقه مسئولان شهری به فضایی بهتر تبدیل شود. اما این سلیقه و توجه وجود نداشت و امروز می توان ادعا کرد یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، شهری است که در مرکز آن نیمکتی برا  نشستن وجود ندارد.

این وضعیت به گونه ای است که اگر امروز شما و دوستتان بخواهید دقایقی را در شهر پیاده روی کنید و بعد در گوشه ای نشسته و دقایقی گفت و گو کنید جایی برای این کار وجود ندارد.

یا اگر یک کار اداری داشته باشید و مجبور باشید ساعتی را منتظر بمانید جایی برای گذران وقت و نشستن شما وجود ندارد.

در چند سال گذشته پارک هایی در ورودی شهر یاسوج ایجاد شده که شهروندان، عصرها و شب ها را در این مکان سپری می کنند و به دلیل دوری مسافت آن ها تا مرکز شهر و از ادارات، برای بیشتر شهروندان، عملاً تنها مناسب شب ها آن هم با شرط داشتن وسیله نقلیه برای رسیدن به آن مکان خواهد بود.

  در این شرایط به نظر می آید بی توجهی تمام به وضعیت بلوار امام خمینی (ره) شهر یاسوج که به دلیل داشتن فضای حداقلی برای نصب نیمکت در مرکز شهر حاکی از بی سلیقگی مسئولان شهری پیشین یاسوج باشد.

بلواری که به بلوار شصت متری شهر یاسوج نیز معروف است و به دلیل قرار گرفتن در مسیر ادارات شاهد رفت و آمدهای زیادی است.

وضعیت نامناسب کف پوش بلوار و همچنین نیمکت های قدیمی و شکسته حاکی از این است که مسئولان با وجود اقدامات خوب در دیگر نقاط شهر یاسوج باید توجهی ویژه به این بلوار نمایند.

تصاویر زیر وضعیت نامناسب بلوار را نشان می دهد.

جدید شهرداری یاسوج که با تبلیغات وسیعی مشغول رفع و رجوع دومشکل بزرگ شهر یاسوج یعنی بهسازی پیاده روهای بخشی از مناطق شهر و آسفالت برخی معابر هستند می توانند نسبت به این بلوار فراموش شده شهر یاسوج نیز توجه نشان داده و با زیباسازی و نصب امکانات حداقلی در آن، ضمن ثبت کردن امتیازهای مثبتی در کارنامه خود، این کمبود شهر یاسوج و نیاز شهروندان را تا حدودی کمتر نمایند.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا