نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. تير 1393 - 12:33
مهدی دلبند در یادداشتی ضمن یاداوری سخنان معظم رهبری در خصوص فتنه سال 88 می نویسد: بررسی معنا و مفهوم سه واژه«تقلب»،«تخلف»و«تغلب» ما را به شناخت بیشتری از فتنه سال88 خواهد رساند.

به گزارش چهارفصل به نقل از سرویس اندیشه پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، مهدی دلبند در یادداشتی نوشت: انتخابات سال 88 را می توان یکی از اصلی ترین ابتلائات و آزمایش های الهی دانست که مردم مسلمان ایران باردیگر در این امتحان سربلند بیرون آمدند.مردمی که پس ازانقلاب تا کنون شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»را عملی کرده و همواره توصیه امام بزرگوار خود را که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»چراغ راه خود کرده اند.

مردمی که انقلاب و رهبر خود را دوست دارند و برای آن جان می دهند.یکی از وصیت های امام راحل(ره) به ملت و مسئولان آن است که هیچ گاه از یاد نبرند که «رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است و رمز پیروزی را ملت می داند و نسل های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد»

علیرغم آنکه در دوران پس از امام بسیاری از خواص و مسئولان از این سفارش اساسی غافل شدند و عده ای نیز مغرضانه و مزورانه قصد به موزه تاریخ سپردن اندیشه امام را داشتند، اما ملت بزرگ مسلمان ایران سفارشات امام را با عمق جان پذیرفته و از آنها عدول نکرده اند.

در حالی که این روی سکه انتخابات سال 88 تجلی شعور و بصیرت و اعتقاد مردم به نظام بود،آن روی سکه اما نشان از برنامه ریزی شیطانی ده ساله برای براندازی نظام داشت.

«تقلب»رمز آشوب های پس از انتخابات شد تا مشروعیت و مقبولیت نظام زیر سؤال برود.استکبار جهانی و مزدوران داخلی دست به دست هم دادند تا به اصطلاح انقلاب مخملی راه بیاندازند.همه چیز از قبل و در مراکز فتنه در لندن و واشنگتن برنامه ریزی شده بود.اما در نهایت با الطاف الهی، و درایت و تدبیر رهبری، و هوشیاری و بصیرت مردم، پس از هشت ماه فتنه گری و اردوکشی خیابانی بساط فتنه گران در حماسه ماندگار9دی برچیده شد.

مقام معظم رهبری در بیانات خود در مراسم بیست وپنجمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)از واژه تغلب در مقابل«تقلب» استفاده نموده اند. بررسی معنا و مفهوم سه واژه«تقلب»،«تخلف»و«تغلب» ما را به شناخت بیشتری از فتنه سال88 خواهد رساند.

*تقلب، دغل‌کاری و به معنای در کاری به نفع خود و به ضرر دیگری تصرف کردن است .تقلب نوعی از دروغ، کلاه‌برداری و حیله‌گری است که باعث ایجاد برتری ناعادلانه متقلب بر دیگران می‌شود. تقلب گونه‌ای از نقض قانون است. در انتخابات به معنای آن است که مجریان به نفع خود و یا کاندیدا و جریان خاصی در امر انتخابات دخل و تصرف کرده و نتیجه را معکوس کرده اند وقلب واقعیت صورت گرفته است.

*تخلف  به معنای خلاف کردن, خلاف وعده کردن, خلاف گفته یاپیمان عمل کردن است.بدین معنا که اصل انتخابات و قانون و عملکرد مجریان درست است،اما در شهری یا استانی یا صندوقی کار خلاف قانون –خواه عمد یا سهو- صورت گرفته است.
*تغلب نیز به معنای غلبه کردن و استفاده از نیروی قهریه است.بدین معنا که حکومت مشروعیت خود را با استفاده از قدرت و زور  به دست آورده باشد و بخواهد در نتیجه انتخابات تصرف نماید.

اینک برای روشن شدن اینکه انتخابات سال 88 مصداق کدام واژه بود بیانات مقام معظم رهبری را مرور می کنیم.

*  هیچ قدرت و غلبه‌اى در مکتب امام که ازتغلب و از اِعمال زور حاصل شده باشد،مورد قبول نیست. در نظام اسلامى قهر و غلبه معنا ندارد؛قدرت معنا دارد،اقتدار معنادارد،اما اقتدار ِبرخاسته‌ى از اختیار مردم و انتخاب مردم؛آن اقتدارى که ناشى از زور و غلبه وسلاح باشد،دراسلام و درشریعتِ اسلامى ودرمکتب امام معنا ندارد؛آن قدرتى که از انتخاب مردم به‌وجودآمد،محترم است؛درمقابل آن،کسى نبایستى سینه سپر بکند،درمقابل اوکسى نباید قهر و غلبه‌اى به کار ببرد که اگر یک چنین کارى کرد،اسم کار او فتنه است؛این آن نسخه‌ى جدیدى است که امام بزرگوار ما به دنیا عرضه کرد و به ادبیات سیاسى عالم این فصل مهم را افزود.(مراسم بیست وپنجمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی ۱۳۹۳/۰۳/۱۴ )

* یکی از شاخصه‌های حکومت امیرالمؤمنین،برخاسته از اراده مردم و خواست مردم است. «تغلّب» - یعنی از راه غلبه و زور برمردم حاکم شدن – درمنطق امیرالمؤمنین نیست. با اینکه خودرابرحق می‌دانست، اما کنار نشست،تا وقتی مردم آمدند، اصرارکردند، ابرام کردند، شاید گریه کردند،التماس کردندکه آقا شما بیا زمام امور ما را در دست بگیر.

آن وقت آمد و زمام امور مردم را در دست گرفت. خودش گفت که اگرمردم نیامده بودند؛اگرمردم اصرار نمی‌کردند، اگر این طلب جدّی مردم نبود، من علاقه‌ای به اینکار نداشتم. قدرت در دست گرفتن و اعمال اقتدار، برای امیرالمؤمنین جاذبه‌ای ندارد. قدرت‌طلبی برای کسانی جاذبه دارد که می‌خواهند خواهش های نفسانی وهواهای نفسانی خودشان را ارضا کنند، نه برای امیرالمؤمنین. او دنبال تکلیف شرعی است؛ دنبال اقامه حقّ است. مردم قدرت را به او سپردند،او هم قدرت راگرفت و بعد با اقتدار آن قدرت را نگه داشت. آنجایی هم که کسانی باقدرت اسلام او، با حکومت اسلامی او معارضه کردند، هیچ مجامله و ملاحظه‌ای نکرد. صحابه پیغمبرند،باشند! موجّهین‌اند،باشند! سابقه جهاد در راه اسلام دارند،داشته باشند! باحکومت حق معارضه و مقابله کرده‌اند و باید در مقابلشان بااقتدار ایستاد؛وایستاد! این سه جنگ  امیرالمؤمنین از این قبیل بود. این هاشاخصه یک حکومت صحیح است.(دیداراقشارمختلف مردم ۱۳۸۱/۰۶/۳۰)

برای مردمی که رهبری را مقتدای خود می دانند و حرف ایشان را فصل الخطاب،فتنه بودن حوادث 88 واضح است.هرچند عده ای این حقیقت را برنتابند،یا سعی در پاک کردن آن از ذهن مردم نمایند.

این که نظام جمهوری اسلامی نه با تغلب که با خواست مردم به وجود آمده و اهل تقلب در انتخابات نیست واقعیتی است که حتی دشمنان قسم خورده نظام به آن معترفند.

خوب است کسانی که هم دم از پیروی از خط امام می زنند و هم ادعای مردم و جمهوریت و بحث تقلب را مطرح می کنند به این سخن امام توجه نمایند که:«همه این چیزایی که پیداشده است از آرای همین مردم است.خوب شما می گویید مردم را قبول داریم بسیار خوب این مردم تعیین کردند. اگر می گویید میزان رأی مردم است حالا ائتلاف کردید بر ضد رأی مردم عمل کنید.این ائتلاف چیست؟(امام خمینی(ره))»

در پایان باید گفت کسانی که حقوق مردم را ضایع کردند و به نظام اسلامی خسارت وارد نمودند در دنیا و آخرت دچار خسران و زیان هستند و باید در پیشگاه خداوند و ملت ایران توبه نمایند.
انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی