نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. تير 1393 - 8:33
نمایشگاه طرح ضیافت شهر یاسوج که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شده به محلی برای تبلیغ انواع محصولات وارداتی تبدیل شده است.

به گزارش چهارفصل به نقل از صبح زاگرس ، نمایشگاه طرح ضیافت که به مناسبت ماه مبارک رمضان از چهارم تیرماه لغایت ششم مرداد در تمامی مراکز استانهای کشور در راستای کنترل قیمت‌ها و تامین اقلام پر مصرف دراین ایام و تنظیم بازار کالاهای اساسی برپا شده در شهر یاسوج هنوز آنچنان که باید و شاید بازخورد خوبی را از خود نشان نداده است.

بر اساس این گزارش،اقلام عرضه شده دراین نمایشگاهها که با عنوان طرح ضیافت برپا شده، شامل مواد پروتئینی مانند،گوشت، مرغ، تخم مرغ، خرما، انواع شیرینی جات، لبنیات شامل شیر، کره، خامه، ماست، پنیر ، حبوبات، عسل ، ماهی، چای، برنج، روغن نباتی و شکر است.

در این مراکز که کالاهای آن با تخفیف حداکثری 15درصد زیر قمیت بازار از سوی وزارت صنعت و معدن و اتاق های اصناف استانها نرخ گذاری شده ، آنچنان که باید و شاید مورد استقبال بازدید کنندگان قرار نگرفته است.

خبرنگار ما در بازدیدی که از نمایشگاه طرح ضیات شهر یاسوج داشت،از غرفه داران این نمایشگاه، نسبت به فروش و رضایتمندی آنان پرسید،که بیشتر غرفه داران از وضعیت فروش و ارائه کالا به مشتریان ناراضی بودند.

یکی از غرفه داران به خبرنگار ما در مورد توزیع اقلام عرضه شده در این نمایشگاه به مشتریان گفت:متأسفانه نرخی که برای میزان تخفیف این کالا ها به مشتیریان عرضه شده، نرخی کم و قابل هضم نیست و شاید همین امر باعث استقبال کم مشتریان از این نمایشگاه شده است.

وی در مورد اقلام توزیع شده در این نمایشگاه و برند های آنان گفت: برنج های عرضه شده در این نمایشگاه برنج های وارداتی تایلندی بوده و هیمن امر باعث شده که مشتریان رغبتی برای خرید این برنج از خود نشان دهند.

این غرفه دار در مورد توزیع گوشت های مصرفی در نمایشگاه، ابراز داشت: گوشت های توزیع شده در این نمایشگاه مرغ و گوشت قرمز برزیلی بوده که میزان نوع فروش آن ها نسبت به فروشگاه های سطح بازار اختلافی500تومانی در هر کیلوگرم دارد.

تورم و گرانی عامل اصلی استقبال کم مشتریان

در ادامه این گفتگو ،یکی از غرفه داران که مسئول فروش شیرینی جات در این نمایشگاه بود، گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات استقبال کم شهروندان از این نمایشگاه، تورم و گرانی بیش از اندازه محصولات بوده که باعث شده مردم رغبت چندانی نسبت به محصولات نمایشگاه از خود نشان ندهند.

وی در ادامه ، مکان نامناسب این نمایشگاه نسبت به دیگر مکان های شهر را یکی از مشکلات  اصلی غرفه داران برشمرد و خاطر نشان ساخت: نبود مکان مناسب و دیده نشدن نمایشگاه ، باعث فروش کم و حتی ضرر به بیشتر غرفه داران در این چند روز شده است.

ضیافتی با طعم گوشت برزیلی و برنج تایلندی

بنابراین گزارش، چیزی که بیشتر از همه در این نمایشگاه به چشم می خورد، رواج برنج تایلندی و گوشت برزیلی بود.

همه جای دنیا هر محصولی که تولید می شود، بعد از مدتی جایگزینی برای آن پیدا می کنند،اما رواج برنج های تابلندی با کییفت نامطلوب خود و پشت پا زدن به برنج های ایرانی در این نمایشگاه، شاید آنچنان که باید و شاید مطلوب و به صرفه نباشد.

 برنج که تقریباً قوت اصلی مردم ایران است و به عنوان کالای اساسی در سبد هر خانوار از آن استفاده می شود.

همیشه جای این سؤال است،که این همه برنج تولید شده در داخل کشورچه می شود که وقتی به فروشگاه ها و نمایشگاه ها مراجعه می کنیم خبری از این کالای ایرانی نیست و همه وارداتی هستند؟

باید به مسئولان گوشزد کرد؛با توجه به نامگذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر استفاده از کالاهای داخلی و نامگذاری سال به نام (سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی) باید بیشتر چرخ حرکتی اقتصاد را بر روی کالاهای داخلی بیندازیم و به فکر تولیدات داخلی و رواج این کالاها به بازار داخل باشیم،و لی متأسفانه دیده می شود که هنوز بیشترکالاهای اصلی و قوت مردم که در داخل کشور تولید می شود، همه وارداتی است و خبری از کالای ایرانی نیست.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی