نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. مهر 1392 - 9:54
شهرستان بهمئی با داشتن 40 هزار نفر جمعیت به لحاظ زیرساخت های بهداشتی و درمانی در شرایط نامطلوبی قرار دارد.

به گزارش چهارفصل، در سال 1385 بر اساس تقسیمات کشوری شهرستان بهمئی به عنوان یکی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

مردم شهرستان بهمئی مسرور از این نامگذاری برای خود آینده ای بس روشن با امکانات رفاهی را متصور بودند، اما دریغ از امکانات اولیه، البته این نام فقط در جاهایی مانند قبوض آب، برق، گاز، سهمیه های شهرستانی برای استخدام، کلاس گذاشتن برای همدیگر و غیره تأثیر گذار بوده است.

به جرأت می توان گفت که این شهرستان با داشتن جمعیتی 40 هزار نفره یکی از محروم ترین شهرستان های استان و کشور از نظر داشتن زیرساخت های بهداشتی است.

شهر لیکک مرکز بهمئی به عنوان تنها نقطه شهری این شهرستان با داشتن جمعیتی قریب به 20 هزار نفر فاقد پزشک متخصص، درمانگاه شبانه روزی دولتی و بیمارستان است.

در این شهر دو درمانگاه شبانه روزی خصوصی وجود دارد که فقط نام درمانگاه شبانه روزی را یدک کشیده و از مزایای آن بهرمند می شوند.

درمانگاه شبانه روزي، همان طور كه از این نام پيداست بايد به صورت شبانه روزي و با تغيير شيف كاركنان در خدمت شهروندان باشد و مسئولين درمانگاه هم وظيفه دارند در تمامي ساعات شبانه روز شهروندان را ويزيت كنند .

اما در کمال تعجب ساعت 24 به بعد این درمانگاه ها تعطیل و فقط یک نگهبان برای حفاظت جلوی در این درمانگاه ها حضور دارند که زحمت راهنمایی بیماران به نزدیک ترین بیمارستان در شهرهای اطراف را بر عهده دارد.

در سال 91 مرکز خدمات درمانی در شهر لیکک ساخته شد که با تغییر کاربری از مرکز خدمات درمانی به بهداری، به صورت شبانه روزی به مردم خدمات می دهد.

 اما این بهداری که مهم ترین مرکز درمانی در شهرستان بهمئی است فاقد پزشک متخصص بوده و فقط دارای پزشک عمومی برای درمان های جزئی است.

اگر یکی از شهروندان این شهر و ساکنین روستاهای اطراف آن دچار حادثه ای شوند که نیاز به متخصص باشد باید فاصله 20 کیلومتری تا بهبهان از توابع استان خوزستان را برای درمان طی کرده و از خدمات بهره مند شوند.

طبق گفته ی ساکنین شهر، به دلیل اینکه مرکز خدمات درمانی شهر لیکک با کمبود آمبولانس روبرو است  ساکنین مجبور به استفاده از آمبولانس پایگاه امداد می شوند.

سردخانه مربوط به نگهداری متوفیان این شهر نیز حال و روز خوبی نداشته و در صورت فوت یکی از ساکنین، مجبورندبرای جلوگیری از فساد جسد، او را هر چه سریع تر دفن کنند.

در مواردی هم که نیاز به کالبدشکافی و نظریه های تخصصی پزشکی باشد باید به شهر بهبهان و یا شهرستان کهگیلویه انتقال یابند. 

منبع:آوای ماغر

انتهاي پيام/ گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی