نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. مهر 1392 - 10:41
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: گفت: این مرکز در حادثه واژگونی پراید در حسین آباد دشتروم تأخیری نداشته و امدادگران بعد از 13 دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس از یاسوج، محمدرضا قنبری عصر امروز در جمع خبرنگاران با ابراز تأسف از وقوع تصادفات متعدد در استان کهگیلویه و بویراحمد، به حادثه واژگونی یک دستگاه پراید در حسین‌آباد دشتروم که یک کشته و هفت زخمی داشت، واکنش نشان داد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره تلویحی به درج برخی اخبار در مورد تأخیر در رسیدن آمبولانس‌های این مرکز به محل حادثه دیروز بیان کرد: ساعت نخستین تماس با مرکز 115، زمان رسیدن آمبولانس، مکالمات و همه مدارک نه تنها در این تصادف بلکه در همه حوادث به مدت سه سال نگه‌داری می‌شود که بر این اساس سرعت عمل امدادگران در تصادف دیروز نیز قابل اثبات است.

وی گفت: ‌نخستین تماس با مرکز 115 برای حادثه واژگونی یک دستگاه پراید در ساعت 17 و یک دقیقه روز گذشته بود که نخستین آمبولانس این مرکز ساعت 17 و 14 دقیقه در محل حادثه حاضر شد.

قنبری، تأخیر آمبولانس‌های این مرکز در محل حادثه دیروز را نادرست خواند و تأکید کرد: با دریافت نخستین تماس، بلافاصله نزدیک‌ترین پایگاه امداد جاده‌ای واقع در روستای تنگاری را به محل حادثه اعزام کردیم که علی‌رغم شلوغی و در دست تعمیر بودن مسیر دشتروم به یاسوج ولی در کمتر از 13 دقیقه به محل حادثه رسید و امدادرسانی لازم را انجام دادند.

وی اضافه کرد: علاوه بر پایگاه تنگاری، یک دستگاه آمبولانس نیز از پایگاه‌های شهری به محل حادثه اعزام شد.

قنبری تصریح کرد: در ساعت 17 و 14 دقیقه که نخستین آمبولانس این مرکز به همراه یک آمبولانس از هلا‌ل‌احمر در محل حادثه حاضر بودند، متأسفانه علی‌رغم توصیه‌های مجدانه امدادگران این مرکز، افراد حاضر، اقدام به جابجایی و انتقال چهار نفر از مصدومین با خودروهای شخصی کردند که این کار بسیار خطرناک و آسیب‌زننده است.

* نباید به مصدومین دست زد

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در فاصله چند دقیقه بیش از 11 نفر برای حادثه واژگونی پراید در حسین‌آباد دشتروم تماس گرفتند که به همه آن‌ها اعلام شد که به جز انتقال مصدومین از محل خطر، به آن‌ها دست نزنند تا آمبولانس‌های مرکز برسند ولی علی‌رغم تذکرات، چهار نفر از مصدومین با خوردوهای شخصی به بیمارستان منتقل می‌شوند که در مسیر نیز این افراد اقدام به متوقف کردن آمبولانس و انتقال اصولی آن‌ها نکردند.

قنبری ادامه داد: انتقال غیر اصولی مصدومین علاوه بر ضایعات نخاعی موجب بروز یا تشدید خونریزی‌های شکمی و بدنی شده و خطرات بسیار دیگری را نیز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه معمولا" زمان برای حاضرین در محل حادثه و همراهان مصدومین به کندی می‌گذرد، تأکید کرد: که زمان رسیدن نخستین آمبولانس 115، حدود 13 دقیقه بوده که لازم است همراهان و حاضرین در محل تصادف با توجه به نذکرات و توصیه‌های امدادگران عجله نکنند زیرا اقدامات عجولانه آن‌ها موجب آسیب‌های جدی به مصدومین می‌‌شود.

سخنگوی مرکز اورژانس 115 در ادامه تشریح جزئیات تصادف دیروز دشتروم، گفت: امدادگران این مرکز عملیات امداد را برای سه مصدوم حاضر در صحنه تصادف که حال وخیم‌تری داشتند، انجام داده و با آمبولانس به بیمارستان شهید بهشتی منتقل کردند.

* انتقال با خودروهای شخصی، بلای جان افراد است

قنبری، انتقال مصدومین با خودروهای شخصی را، بلای جان آن‌ها خواند و گفت: گاهی یک استفراغ ساده یک مصدوم منجر به خفگی و مرگ افراد می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مردم توصیه کرد که کار امدادگران کمک به مصدومین و حادثه‌دیده‌گان است و عدم همکاری با آن‌ها هیچ توجیهی ندارد.

قنبری ادامه داد: رانندگان در طول مسیر به محض مشاهده آمبولانس، راه را باز کنند تا امدادرسانی به نیازمندان سرعت بیشتری گیرد.

سخنگوی مرکز 115 از اهالی رسانه برای زحمات و اطلاع‌رسانی‌های آنان قدردانی کرد و از آن‌ها خواست تا در زمینه آگاهی‌بخشی به مردم و رانندگان در مأموریت آمبولانس‌ها و نحوه برخورد با آمبولانس‌هایی که قصد سبقت دارند، بیش از این تلاش کنند.

وی خونسردی افراد در دادن اطلاعات و آدرس دقیق به امدادگران را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: تماس‌های پشت سر هم نه تنها موجب اشغال خطوط می‌شود بلکه موجب وارد کردن استرس به خود و همراهان و مصدومین می‌شود.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: ساعت تماس، مکالمات و همه مدارک مورد نیاز در این مرکز موجود است و خبرنگاران می‌توانند از مدت زمان رسیدن آمبولانس‌های 115 اطمینان حاصل کنند.

به گزارش فارس، پروژه تعریض مسیر دشت‌روم به یاسوچ همچنان به دراز می‌کشد تا لیست قربانیان حوادث رانندگی روز به روز در کهگیلویه و بویراحمد طولانی‌تر شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی