نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. مهر 1392 - 22:34
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس گفت: در حال حاضر پنج میلیون بیکار تحصیلکرده در کشور وجود دارد که تصور این جمعیت بیکار وحشتناک است.

به گزارش چهارفصل، غلامرضا تاج‌گردون شامگاه دوشنبه در جمع بختیاری‌های مقیم این شهرستان که در محل حسینیه شهید تاج‌گردون برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن روز عرفه و عید قربان اظهار کرد: در این ایام روز عرفه روزی که امام حسین(ع) در صحرای عرفات رابطه خود را با خدای خود ماندگار کرد در پیش است، روزی که امام حسین(ع) با دعای زیبای عرفه رابطه‌ای عاشقانه میان عاشق و معشوق برقرار کرد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که همیشه سعی کرده‌ام با اقوام مختلف گچساران دیدار داشته‌ باشم، افزود: اگر این دیدارها نتیجه‌ای هم نداشته باشد، اما سبب ایجاد صله رحم و تجدید دیدار با مردم و اقشار مختلف می‌شود و این موضوعی باارزش و مهم است.

تاج‌گردون تصریح کرد: سعی کرده‌ام هر آنچه توسط اقوام مختلف گچساران ارائه می‌شود در حد توان به عنوان تذکر موکل بر وکیل بپذیرم و تذکرات مردم بر بنده و دولت باید تذکری ساری و جاری باشد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر رضای حق و عافیت مردم مورد نظر قرار بگیرد و مشورت صورت گیرد، کمی‌ها و کاستی‌ها به حداقل می‌رسد و اگر کمی و کاستی نیز وجود داشته باشد چون براساس مشورت صورت گرفته است، قلم حق بر نقصان کشیده می‌شود.

تاج‌گردون با بیان این‌که گچساران شهر 72 ملت است، ادامه داد: همه اقوام در کنار هم زندگی کرده‌، شهر را تشکیل داده‌اند و بنا نیز بر این است که باید همه در کنار هم باشند.

وی اذعان کرد: انحراف و افراط در تصمیمات که در بسیاری از موارد ناشی از قومیت و قوم طلبی بوده چه در دین و چه در رفتار اخلاقی ما مذموم است اگر چه همه این مسئله را به‌گونه‌ای نمی‌پذیریم.

تاج‌گردون ادامه داد: اگر چه گچساران امروز فرسوده شده، اما این شهرستان از قدمت زیادی برخوردار نیست و زایش آن با زایش نفت صورت گرفته است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قوم دوستی و علاقه به اقوام نه خلاف است و نه مشکل شرعی دارد، متذکر شد: قوم ‌دوستی یعنی دوست داشتن اصالت خود اما ارجح قرار دادن قومیت خود بر دیگران ایراد دارد.

تاج‌گردون اظهار کرد: این گچساران ما که اگر آبادتر شود، جامعه و اقوام مختلف آن نیز زندگی راحت‌تری خواهند داشت، از نظر ساختارهای اجرایی و زیرساخت‌ها شهری له شده است.

وی با بیان این‌که این مشکلات خاص گچساران نیست، یادآور شد: قصد سیاه‌نمایی ندارم، امروز کشور با مشکلات بزرگی روبرو شده است که تصور 5 میلیون جمعیت بیکار تحصیل کرده در ایران وحشتناک است.

تاج‌گردون افزود: این مانند این است که کشوری با جمعیت پنج میلیون همه بیکار باشند و ما در تمام مدل‌های که در حوزه اقتصاد و برنامه‌ریزی در دولت جدید داریم کار می‌کنیم؛ نمی‌توانیم این پنج میلیون را جمع کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هنر دولت باید این باشد که این پنج میلیون به شش میلیون نرسد، تأکید کرد: پنج میلیون جمعیت بیکار یک فاجعه است؛ راه آن هم نامه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

منبع:فارس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی