نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آذر 1392 - 14:57
نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس گفت: اکثر نمایندگان موافق کلیات توافق ایران و طرف‌های اروپایی هستند، اما ما هم به عنوان نمایندگان مردم باید به صورت کامل، ریز جزئیات توافق را بدانیم.

به گزارش چهارفصل  به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد بزرگواری امروز در یاسوج اظهار کرد: اگر نتایج مذاکرات همخوانی با اصل نرمش قهرمانانه داشته باشد، همه آن را خواهیم پذیرفت.

وی ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند ما هیچ‌گاه دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و به همین منظور حق مسلم ایران در غنی‌سازی اورانیوم برای مصارف صنعتی باید پذیرفته شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا توافق ایران و کشورهای اروپایی نیاز به تصویب نمایندگان مجلس دارد، تصریح کرد: همان‌گونه که در آمریکا قانون است که باید سنا مصوبات را تصویب کند، قانون در کشور ما هم می‌گوید که نیاز به مصوبه مجلس است.

بزرگواری ادامه داد: هرگونه قرارداد و مقاوله‌نامه و تمام آن‌چه که بین جمهوری اسلامی، کشورها و مجامع بین‌المللی به تصویب می‌رسد، طبق اصل 77 باید به تصویب مجلس برسد.

وی افزود: اما در مقابل اصل 110 را هم داریم که برخی از مسائل مربوط به حیطه رهبری می‌شود که اگر آن‌جا رهبری صلاح ببیند، دیگر نیازی به تصویب مجلس نیست.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس در همین خصوص و در پاسخ به این سؤال که اگر مقام معظم رهبری با مرقومه خود توافقات را تأیید کردند، دیگر چه نیازی به پاسخگویی وزیر خارجه و رئیس جمهور به مجلس است، یادآور شد: ما نیز کلیات توافق را قبول داریم و مخالفتی با آن نیست، اما باید جزئیات به خوبی برای نمایندگان توسط مسئولان مذاکره کننده تبیین شود تا به عنوان نماینده مردم از آن چه که در ژنو اتفاق افتاده، به صورت کامل با خبر باشیم.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی