نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آذر 1392 - 17:34
این مردم برای چه صف کشیده اند؟+تصاویر
7 صبح یک روز سرد پاییزی در یاسوج
این مردم برای چه صف کشیده اند؟+تصاویر
وضعیت نامطلوب و غیر اصولی نوبت دهی درمانگاه های شهر یاسوج سبب تشکیل این صف طولانی در این ساعت از صبح شده است.

به گزارش چهار فصل به نقل از صبح زاگرس، سیستم نوبت دهی در درمانگاه ها و مراکز درمانی شهر یاسوج کاملاً ابتدایی صورت می گیرد که لازمه آن تنها یک برگه سفید نصب شده در پشت درب مرکز درمانی و نوشتن اسامی مراجعه کنندگان است.

امکان سوء استفاده از برگه نصب شده و نوشتن اسامی به وسیله خود مراجعه کنندگان ، گاهاً باعث بروز تشنج و درگیری های لفظی و فیزیکی می شود.

با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، مراجعه کنندگان مجبورند ساعت ها برای دریافت نوبت در صف بایستند که این امر باعث نارضایتی آن ها شده است.

با وجود نصب برگه نام نویسی از ساعت 24 الی 5 صبح که برخی مواقع نیز به طول می انجامد، متصدی نوبت دهی طبق ساعات اداری در محل کار خود حاضر شده و اقدام به نام نویسی می کند.

حکایت سرویس نوبت دهی در این درمانگاه ها به همین جا ختم نشده و در حالی که برخی از پزشکان این مراکز درمانی دارای سقف ویزیت بوده و تنها به تعداد معدودی از مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهند، برخی افراد که از رابطه قوی آشنایی و قومی در میان عوامل درمانگاه ها برخوردارند، تنها با یک تماس تلفنی اقدام به اخذ نوبت می نمایند.

با این تفاسیر تکلیف کسانی که خویش و قومی در این مراکز ندارند و بعد از ساعت ها ایستادن در صف متوجه پر شدن نوبت ویزیت فلان دکتر می شوند، چیست؟

در بازدید خبرنگار این پایگاه خبری و گفتگو با تعدادی از مراجعه کنندگان، آن ها از این سیستم نوبت دهی ابراز نارضایتی کرده و خواستار سر و سامان دادن به این وضعیت شدند.

آن ها علاوه بر مشکل ذکر شده، نبود سرویس های بهداشتی کافی ، کمبود پزشک، نبود آب شرب و برخورد نامناسب برخی از پرسنل را از دیگر مشکلات این مراکز درمانی اعلام کرده اند.

شایسته است با توجه به این مشکلات، مسئولان متولی با اتخاذ تصمیمی مناسب مانند گماردن یک نفر به عنوان پذیرش در شیفت شب و یا راهکارهای دیگر به سردرگمی مراجعه کنندگان و بیماران در جلوی مراکز درمانی پایان دهند.

در تصاویر زیر صف های طولانی از مراجعه کنندگان در مراکز درمانی را مشاهده می نمایید.

 

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی