نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. آذر 1392 - 12:29
دکل‌های ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج با هزینه 1,5 میلیارد تومانی مشکلی بزرگ برای توسعه فرودگاه یاسوج شده است.

به گزارش چهار فصل به نقل از فارس از یاسوج، از مثنوی هزار من کارهای غیرکارشناسی در استان کهگیلویه و بویراحمد کم نشنیده‌ایم.

تقریباً در هر حوزه‌ای که ورود پیدا کنیم با چندین و چند کار غیرکارشناسی در این استان روبه‌رو می‌شویم که هر یک هزینه‌های زیادی را برای استان در برداشته است.

در هر دوره و با تغییر مدیریت‌ها مشاهده می‌شود که مدیر قبلی بنا بر سلیقه خود مکانی را تغییر داده و یا ساختمانی را بنا کرده و یا جابه‌جایی صورت گرفته که مدیر جدید ناگزیر به تغییر و تحولی دوباره است.

دو کار غیرکارشناسی در استان منجر به مشکلاتی بر روند فعالیت و توسعه فرودگاه یاسوج شده که از ذکر سایر کارهای غیرکارشناسی صرف نظر می‌کنیم.

اولین این اقدامات غیرکارشناسی، ساخت زندان مرکزی یاسوج در مسیر فرودگاه است که توسعه و تطویل باند فرودگاه را با مشکل مواجه کرده و از سوی دیگر مشکلات امنیتی مربوط به قرار گرفتن زندان بر سر راه فرودگاه هم نمود پیدا می‌کند.

دومین مورد مربوط به دکل‌های روشنایی ورزشگاه بزرگ 15 هزار نفری یاسوج می‌شود که اکنون مشکلی بزرگ برای فرودگاه یاسوج از هر نظر است.

مسئولان فرودگاه می‌گویند که این دکل‌ها مانع دید در هنگام فرود و پرواز هواپیماها بوده و ناگزیر باید آن‌ها را تعدیل کرد.

از سوی دیگر بنا بر آن‌چه که پیمانکار و مجری پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری می‌گفت برای تامین نور لوکس یک‌هزار و 200 در هنگام برگزاری بازی‌ها در شب، ناچار باید از دکل‌هایی با این ارتفاع استفاده کرد.

این ارتفاع چیزی است که جزو استانداردهای AFC بوده و در صورت هرگونه تعدیل قابلیت‌های خود را برای برگزاری دیدارهای بین‌المللی از دست می‌دهد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص به خبرنگار فارس در یاسوج گفت: هزینه 1,5 میلیارد تومانی برای ساخت و نصب این دکل‌ها صورت گرفته که باید فکری به حال آن شود.

طبق آن ‌چه که پژمان نیک‌اقبالی می‌گفت، در صورتی که فرودگاه یاسوج فاز بعدی توسعه خود را آغاز کند باید دکل‌هایی که قابلیت کم و زیاد کردن ارتفاع در آن‌ها وجود دارد در ورزشگاه نصب شود.

با این تفاسیر بار دیگر هزینه‌ای اضافی و مضاعف از رهگذر کارهای غیرکارشناسی بر پیکر استان وارد می‌شود که امیدواریم یک روز برای همیشه این دوباره‌ کاری‌ها از کهگیلویه و بویراحمد رخت بربندد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی