نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. آذر 1392 - 15:33
نماینده ولی فقیه و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به همراه جمعی از مسئولین استانی از آسایشگاههای جانبازان و معلولین در شهر یاسوج بازدید کرد.

به گزارش چهارفصل به نقل از  مهر، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی پیش از ظهر جمعه به همراه مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از مسئولین این سازمان ابتدا از مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان بهزیستی دیدن کرد.

مدیر این مرکز در این بازدید با بیان اینکه 50بیمار اعصاب و روان در این مرکز نگهداری می شوند، گفت: از سال 80تاکنون 200 بیمار با گذراندن دوران بیماری در این مرکز به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

البرز خادم افزود: در این مرکز خدمات روان پزشکی، پرستاری، پزشکی و روانشناسی ارائه می شود.

وی بیان کرد: این مرکز یکی از مراکز نمونه کشور در ارائه خدمات به این قشر از جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این بازدید با تقدیر از متولیان این مرکز گفت: خداوند حاجات کسی را که از بیماری مراقبت می کند، روا خواهد کرد.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی اظهار داشت: رفتار انسانها و گذشته آنها از جمله شیوه زندگی باعث شده که این نوع کسالتها و بیماریها در جامعه بوجود آید.

وی بر به روز شدن این مراکز و نگاه علمی در درمان بیماران و همچنین آموزش هرچه بیشتر نیروها تاکید کرد و گفت: بازگشت یک پدر، برادر و مادر به خانواده، لذتی بزرگ برای آن خانواده خواهد داشت و دست اندرکاران این مراکز نیز از لذتی پایدار برخوردار خواهند شد.

در ادامه نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از مرکز توان بخشی آینده روشن بازدید کرد.

در این مرکز 40نفر از زنان دارای معلولیت، مهارت هایی همچون خیاطی، گلدوزی، بافندگی و .. را آموزش می بینند.

مرکز توان بخشی آینده روشن همچنین در زمینه تولید لباس فعالیت می کند.

مسئول این مرکز که خود از ناحیه دوپا معلول است در این بازدید به مشکلات مختلف این مرکز پرداخت و گفت: در حالی که مرکز توان بخشی آینده روشن یک واحد تولیدی است و اقدام به تولید لباس می کند اما برخی دستگاههای اجرایی استان این لباسها را از سایر استانها خریداری می کنند.

ناهید میهن خواه، خواستار حمایت بیشتر مسئولین از تولیدات مربوط به معلولین استان شد.

توانمندیهای معلولین انسان را به خضوع وامی دارد

آیت الله ملک حسینی هم ضمن تقدیر از فعالیتهای این مرکز گفت: لازم است نمایشگاهی دائمی در مرکز استان برای عرضه محصولات تولیدی معلولین و همچنین نمایشگاههای دوره ای در دیگر شهرستانها برگزار شود.

وی اظهار داشت: استعدادهای معلولین این استان آنچنان شکوفا شده که انسان را به خضوع در برابرشان وا می دارد.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به هنرهای دستی این معلولین گفت: این آثار نشان از بزرگی و اراده راسخ این عزیزان داشت و برای من درس آموز بود.

وی تصریح کرد: آنها نشان دادند که معلولیت به معنای نداشتن ظرفیت و استعداد نیست بلکه اگر بستری برای شکوفایی این استعدادها مهیا شود، قدر بالای انسان در هستی را نشان خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در ادامه از مرکز نگهداری سالمندان مرد در روستای سراب تاوه یاسوج بازدید کرد.

وی همچنین به همراه مدیرکل بنیاد شهید استان از بیمارستان اعصاب و روان جانبازان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج دیدن و از جانبازان بستری شده در این بیمارستان عیادت کرد.

آیت الله ملک حسینی در دیدار با جانبازان اعصاب و روان گفت: جانبازان جهادگرانی هستند که هنوز جهادشان پایان نیافته و این تفاوت آنها با دیگران است.

وی بیان کرد: جانبازان دائما در رنج هستند و رنج های دوران دفاع مقدس را به همراه دارند.

وی اظهار داشت: جانبازان و معلولین نیاز به ترحم ندارند بلکه نیاز به درست دیدن دارند که مشکلاتشان را درک کنیم و با جدیت مسئولین این مشکلات رفع شود.

کمبود پزشک و پرستار در بیمارستان جانبازان یاسوج

مدیرکل بنیاد شهید و امرو ایثارگران استان هم در این دیدار به مشکلات این بیمارستان اشاره کرد و گفت: این بیمارستان با کمبود پرستار و کادر درمانی مواجه است.

مهدی افزود: این بیمارستان همچنین منبع درآمدی ندارد و نمی تواند به صورت خودگردان اداره شود.

وی همچنین بر توسعه این مرکز تاکید کرد و گفت: هم اکنون در کنار این بیمارستان ساختمانی در حال احداث است که با مشکلات مالی مواجه است.

آیت الله ملک حسینی در ادامه از مرکز کار درمانی جانبازان استان بازدید و از آثار هنری تولید شده توسط جانبازان دیدن کرد.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی