نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. آذر 1392 - 18:04
بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی کشور درگیر خرید فرغون و کلنگ
تیغ تعطیلی شهرداری بر مجتمع فرهنگی یاسوج
بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی کشور درگیر خرید فرغون و کلنگ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از نگاه غیر فرهنگی شهرداری یاسوج به پروژه‌های فرهنگی گفت: شهرداری هر روز بیل و کلنگ‌های این پروژه را به گروگان می‌گیرد تا شاهد تعطیلی بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی کشور باشیم.

به گزارش چهار فصل، امین کمال‌وندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به در دست ساخت بودن یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فرهنگی کشور در کوچک‌ترین استان اظهار کرد: مجتمع فرهنگی یاسوج این روزها اسیر برخی نگاه‌های غیر فرهنگی شده است که ادامه این روند نگران کننده و آُسیب‌زا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اختلاف این اداره‌کل به ویژه بر سر این پروژه مهم فرهنگی با شهرداری یاسوج موجب شده تا تخصیص اعتبار به مجتمع فرهنگی این استان با مشکلات جدی مواجه شود.

وی با بیان اینکه انجام کارهای فرهنگی از وظایف اصلی شهرداری‌ها است، گفت: اکنون که این اداره‌کل وظایف فرهنگی این شهرداری را در یاسوج انجام می‌دهد با چنین برخوردهایی مواجه می‌شود.

* از شهرداران خواهش می‌کنم با ادارات فرهنگی اینگونه برخورد نکنند

کمالوندی تصریح کرد: شهرداری یاسوج از کار فرهنگی تنها نصب چند بنر را انجام می‌دهد و برای نصب هر بنر و داربستی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضای هزینه و پول می‌کند.

این متولی فرهنگ در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک دستگاه بهره‌بردار در پروژه‌های عمرانی است ولی متاسفانه شاهد هستیم که در پروژه‌هایی که تحویل موقت شدند نامه‌ها و درخواست وجه بابت عوارض و پروانه و سایر هزینه‌ها برای این اداره ارسال می‌شود.

وی با انتقاد از این وضع موجود تاکید کرد: از شهرداری یاسوج و همه شهرداری‌های این استان خواهش می‌کنم که با ادارات فرهنگی اینگونه برخورد نکنند.

* پروژه مجتمع فرهنگی یاسوج با بردن بیل و فرغون از سوی شهرداری تعطیل نمی‌شود

به گزارش فارس، کمالوندی که چنین انتقادهایی را در نشست ظهر امروز شهرداران این استان با دستگاه‌های اجرایی نیز مطرح کرده بود، خطاب به شهردار یاسوج گفت: بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی کشور با بردن بیل و فرغون تعطیل نمی‌شود اگر چه روند اجرایی این پروژه مهم فرهنگی به کندی پیش می‌رود.

کمالوندی همچنین خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبارات عمرانی ندارد و تنها یک دستگاه بهره‌بردار در پروژه‌های عمرانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از نگاه غیر فرهنگی شهرداری یاسوج به پروژه‌های فرهنگی گفت: شهرداری هر روز  بیل و کلنگ‌های این پروژه را به گروگان می‌گیرد تا شاهد  تعطیلی بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی کشور باشیم.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی