نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. آذر 1392 - 17:00
امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: علمای حوزه علمیه ، استادان دانشگاه و دانشجویان کشور نباید خود را از یکدیگر جدا بدانند.

به گزارش چهارفصل به نقل از صبح زاگرس ،27 آذر در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت روز شهادت آیت‌الله مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.شهید مفتح از جمله افرادی بود که توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن دو قشر دانشگاهی و روحانی، از هم را با تمام وجود احساس کرده بود.

وی در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت میان این دو قشر مهم جامعه را وجهه همت خود قرارداد.

به طوري كه در دوران انقلاب، سخنراني هاي روشنگرانه و آموزههاي ديني آيت الله دكتر محمد مفتح در دانشگاه تهران، نقش مهمي را در شكل گيري و انجام وحدت رويه اي دو قشر دانشجو و روحانيت و نيز پيروزي انقلاب ايفا كرد.

مجاهدت نرم افزاري و علمي ايشان در حدي تأثير گذار بود، كه سال روز شهادت اين روشنفكر ديني را با عنوان «روز وحدت حوزه و دانشگاه» نامگذاري كرده اند.

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ، امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ظهر روز جمعه 22 آذر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج در واکنش به حرف های استکباری عده ای مبنی بر جدایی علمای حوزه علمیه و استادان دانشگاه و دانشجویان در کشور اظهار داشت: علمای حوزه علمیه، استادان دانشگاه و دانشجویان کشور نباید خود را از یکدیگر جدا بدانند.

حسینی‌صدر افزود: وحدت حوزه و دانشگاه آرزو و آرمان امام خمینی(ره) بود.

امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رهبری در همه دیدارهایی که تاکنون با دو قشر حوزه و دانشگاه داشته‌اند آن‌ها را به وحدت و همبستگی سفارش کرده‌اند که نشان‌دهنده اهمیت آن از دیدگاه امام و رهبری است.

وی ادامه داد: دشمن برای رسیدن به خواسته خود به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی بین دو نهاد حوزه و دانشگاه است.

حسینی صدر افزود: هدف استکبار جهانی قرار دادن حوزه، دانشگاه و دین مبین اسلام  در مقابل یکدیگر است تا به خیال خام خود اسلام و تاریخ آن را تضعیف و نابود کنند.

 امام جمعه موقت یاسوج گفت: دشمن امروز از جدایی حوزه و دانشگاه غافل نیست و درصدد ایجاد تفرقه و جدایی بین این دو نهاد است.

وی بیان کرد: زیربنای فکری، علمی و اعتقادی ایران اسلامی وابسته به دانشگاه ها و حوزه های علمیه است.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی