نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. آذر 1392 - 17:53
شهردار یاسوج و اعضای شورای شهر ظهر امروز با حضور در محل پروژه های این شهر ضمن بررسی وضعیت آن ها درخصوص عملکرد 100 روزه خود توضیحاتی ارایه دادند.

به گزارش چهار فصل به نقل از صبح زاگرس، اعضای شورای شهر، شهردار یاسوج و جمعی از اصحاب رسانه امروز از طرح های اجرایی این نهاد از و روند تکمیل آن ها در شهر یاسوج بازدید کردند. پارک نیمه کاره ولایت اولین پروژه ای بود که جاوید و اعضای شورای شهر از آن بازدید کردند.

طراحی نوین برای اتمام پارک ولایت

به گزارش خبرنگار اعزامی صبح زاگرس، محمد علی جاوید در بازدید از پروژه نیمه کاره و در دست اقدام پارک ولایت یاسوج گفت: این پروژه قریب 16 هتکار زیر بنا داشته و در حال حاضر 1میلیارد تومان بودجه برای عملیات خاکبرداری آن  هزینه شده است.

وی در ادامه ابراز داشت: در جلسه ای که با استاندار استان، اعضای شورای شهر و معاون عمرانی استانداری برگزار کردیم بر تسطیح قسمت شرقی و خلاقیت جدید برای اتمام این پروژه تأکید شد.

شهردار یاسوج  فضای مناسب کاربری و استراتژیک بودن این پارک در شهر یاسوج  را یک نقطه حیاتی دانست و تصریح کرد: قرار گرفتن این پارک در یکی از مناطق بسیار خوب شهر یاسوج می تواند باعث رونق دادن به موضوع گردشگری و زیبا سازی این منطقه شود.

جاوید از فراخون شهرداری یاسوج برای طرح های زیبا و مدرن برای این پروژه خبر داد و گفت: این نهاد برای ایجاد یک مکان زیبا و خلاق یک فراخوان طراحی  برای طراحان ارائه داده است.

وی افزود: در این فراخوان به 5طرح اول جوایز نفیس داده می شود و از طرح برگزیده برای ساخت این پروژه استفاده خواهد شد.

وی در مورد فضای کاربری و انهدام کل فضای خاکی این تپه اظهار داشت: در آینده در صدد تسطیح کامل این تپه برای بازسازی  آن هستیم وانهدام قسمت های خاکی آن بر عهده مشاور و طرح طراح آن خواهد بود.

شهردار یاسوج به تکمیل این طرح در آینده خبرداد و تصریح کرد: تکمیل این پروژه پارک سازی در آینده بستگی به اعتبارات عمرانی داشته و بخاطر ملی بودن این طرح در استان، بودجه آن از منابع استانی و ملی تأمین خواهد شد.

پارک غدیر طرحی بزرگ در صنعت گردشگری پایتخت طبیعت/خارج شدن بستر رودخانه بشار از نخاله های ساختمانی

شهردار یاسوج در ادامه بازدید از طرح های در دست اقدام این نهاد در مورد پارک تازه تأسیس غدیر گفت: این پارک در متراژ12هکتار حد فاصل پل دوم بشار تا پل در حال احداث بلکو در حال اجرا است.

جاوید ابراز داشت: این پروژه برای حال شهروندان و مسافران یکی از بهترین عملکرد های پارک سازی در مرکز استان است که همسایگی این پارک با رودخانه بشار یاسوج بسیار ارزنده و حساس خواهد بود.

وی در مورد تأمین اعتباراین پارک خاطر نشان کرد: این پارک به صورت امانی و با هزینه شهرداری یاسوج ساخته خواهد شد.

شهردار یاسوج در مورد محل ساخت این پارک در شهر یاسوج گفت: محل فعلی پارک غدیر در گذشته اسیر نخاله های ساختمانی بود و تبدیل شدن این منطقه به پارک می تواند در آینده به صنعت گردشگری و زیبا سازی این منطقه کمک بسزایی کند.

جاوید در ادامه از بهره برداری از فاز نخست این طرح در خرداد ماه سال آینده خبر داد و افزود: فاز نخست این طرح که شامل درخت کاری،چمن کاری ،و ساخت فضای های تفریحی و بهداشتی است در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح :فاز دوم این پروژه که شامل پارکینگ، فضا سازی مدرن، آذین بندی و چراغ آنی است بعد از فازاول شروع خواهد شود.

جاوید از امتداد این پارک و خریداری قسمت شمالی آن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بارویکردجدید شهرداری یاسوج و فضاسازی مناسب برای پارک غدیر در حال خرید و تملک کردن قسمت بالایی آن و ملحق کردنش به این  پروژه هستیم.

وی در ادامه ابراز داشت: اگر اعتبارات کافی به موقع به این نهاد ترزیق شود شاهد اتمام و تکمیل این پارک در سال آینده خواهیم بود.

شهردار یاسوج در مورد دیوار حائل در کنار رودخانه بشار گفت: این پارک یک پارک چند منظور با ساخت و ساز های جدید خواهد بود و دیوار کشی در کنار رودخانه بشار بر عهده آب منطقه ای استان است .

جاوید در مورد راه مواصلاتی بلکو و قرار گرفتن  آن در کنار پارک غدیر تصریح کرد: جاده کمربندی بلکو باید از سمت جنوب و با الحاق شدن این به پل در حال ساخت آن می گذرد و جاده در حال تردد در میان این پارک در آینده تبدیل به  یک راه میان پارکی خواهد شد.

پارک اسکان به جای پارک شهربازی

 وی در ادامه در جمع خبرنگاران از تبدیل شدن پارک شهربازی به پارک اسکان خبر داد و گفت: با برنامه به عمل آمده و با هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی استان در صدد تبدیل کردن پارک شهربازی به پارک اسکان در این منطقه از شهر یاسوج هستیم.

جاوید ابراز داشت: این پارک با امکانات رفاهی مناسب که شامل ،کافی شاپ، مجتمع های تجاری، صندلی و دیگر امکانات رفاهی است برای حال مسافران در شهر یاسوج احداث خواهد شد.

شهردار یاسوج  در ادامه در مورد نقش کاربری این پارک افزود:یکی از مشکلات اصلی مسافران در شهر یاسوج نبود مکان مناسب برای اسکان بوده که تبدیل شدن این منطقه به پارک اسکان می تواند کمک بسزیایی به صنعت توریست پذیری پایتخت طبیعت بکند.

جاوید در مورد آینده شهربازی در پایتخت طبیعت گفت: وسایل موجود در این پارک که شامل دستگاههای تفریحی و سرگرمی هستند به محل جدید خود در پارک جنگی برای یک ساختار مناسب و زیبا انتقال داده خواهد شد.

وی در ا پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: برای  تکمیل این پارک اسکان با یک برنامه مدون و حساب شده قسمت هایی از این پروژه برای مسافران تهیه و تدوین خواهد شد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی