نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. دى 1392 - 18:38
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب با حضور 135 ناشر در یاسوج خبر داد.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، امین کمالوندی در نشست خبری با خبرگزاری ها و رسانه های محلی اظهار داشت: سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور  135 ناشر از سراسر کشور از 14 تا 20 دیماه 92 در استان برگزار می شود.

وی  در مورد استقبال ناشران استانی در این نمایشگاه خاطر نشان کرد:  برای اولین بار 4 ناشر استانی به نام های چویل، زیتون، فاطمیه و فرهنگ مانا با چاپ بیش از 90 کتاب در سال شرکت می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مورد محل برگزاری این نمایشگاه و تعداد غرفه های آن بیان داشت: این نهاد با برپایی  150غرفه در دو هزار و 500 مترمربع برای عرضه جدید ترین کتب منتشر شده، خود را برای این نمایشگاه آماده کرده است.

وی در مورد بازگشایی این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه روز 14دیماه و به مدت 6 روز با حضور دکتر صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد و مسئولین کشوری و استانی در یاسوج افتتاح می شود.

کمالوندی در مورد کتب منتشر شده در این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه کتاب های مختلفی در بخش های دانشگاهی، کمک آموزشی، حوزوی و دینی، تخصصی، عمومی، ادبی، تاریخی، کودک و غیره با تخفیف ویژه عرضه خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: این نمایشگاه هیچ گونه درآمد مالی برای اداره ارشاد استان و وزارت فرهنگ و ارشاد ندارد.

وی افزود: حتی هزینه رفت و برگشت محصولات غرفه داران را خود وزارت ارشاد برعهده گرفته است.

کمالوندی با تأکید بر این‌که شرایط برای برگزاری هرچه باشکوه تر این نمایشگاه در استان وجود دارد، بیان داشت: هیچ گونه هزینه‌ای جهت استفاده از غرفه‌ها از سوی غرفه داران پرداخت نمی شود تخفیف ویژه ای نیز برای خریداران در نظر گرفته شده است.

اختصاص 2میلیارد و 300 میلیون ریال بن خرید کتاب به صورت الکترونیکی

کمالوندی در ادامه در مورد بن خرید های عرضه شده در این نمایشگاه گفت: اداره فرهنگ و ارشاد استان با همکاری وزارت ارشاد 2 میلیارد و 300 میلیون ریال بن خرید کتاب را به صورت الکترونیکی برای خریداران و غرفه داران مهیا کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  در مورد سقف تعیین شده بن خرید ها  برای متقاضیان ابراز داشت: سقف تعیین شده این بن خریدها براساس مدارک تحصیلی و سن متقاضیان، بین 300 تا 400 هزار ریال است.

کمالوندی تصریح کرد:بازدیدکنندگان در هنگام خرید باید حتماً کارت شناسایی خود را به همراه داشته تا از مزایایی خرید و ویژگی‌های بالقوه این نمایشگاه بهره کافی را ببرند.

وی در مورد تمهیدات لازم برای برگزاری این نمایشگاه گفت: این اداره برای هرچه باشکوه تر شدن این نمایشگاه در استان حدود 400 متر مربع بنر، تعداد 1000 پوستر در سطح استان نصب کرده  و 200 دعوت‌نامه و 60 هزار پیامک برای همشهریان ارسال می کند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه بیان داشت: در این نمایشگاه یک غرفه برای هرچه بهتر شناخته شدن شعار سال به این مبحث اختصاص داشته شده که با کلاس های توجیهی و نشست هم اندیشی  همراه است.

کمالوندی  افزود: ایجاد غرفه حجاب و عفاف با حضور کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد ایران شناسی و غرفه کنگره سرداران شهید استان که کتاب‌های مختص آن در این غرفه عرضه می شود یکی از بهترین کارها در مورد دیده شدن این مسائل در جامعه است.

نبود فضای مناسب در استان برای برگزاری نمایشگاه کتاب

وی با ابراز نارضایتی از نبود منابع مالی در استان اظهار داشت: متأسفانه به خاطر مشکلات مالی موجود درسطح کشور هیچ گونه هزینه ای برای برپایی این نمایشگاه از مراجع ذیربط دریافت نکرده ایم.

کمالوندی ادامه داد: نبود فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی و کشوری یکی از معضلات مهم و اساسی در استان و به ویژه شهر یاسوج مرکز استان بوده که به همین دلیل این نمایشگاه در مصلی بزرگ یاسوج برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به نقش خبرنگاران در جهت ترویج افکار عمومی، غرفه‌ای به منظور حضور خبرنگاران جهت انعکاس اخبار نمایشگاه با تمام امکانات لازم راه‌اندازی می شود.

انتهای پیام/گ

 

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا