نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. دى 1392 - 19:45
امام جمعه موقت یاسوج گفت: ساکت نشستن در برابر ناهنجاری ها و بی حجابی ها در جامعه یک گناه بزرگ است.

به گزارش چهار فصل به نقل از بویرخبر،حجت الاسلام سید علی صالح موسی اعظم با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: ماه ربیع الاول سرآغاز هجرت پیامبر از مکه به مدینه است که این هجرت باعث گسترش دین اسلام شد.

وی افزود: این هجرت تاریخی باعث شد که اسلام جان تازه‌ای  بگیرد و  پیامبر بتواند بهتر از گذشته دین الهی اسلام را در سرزمین های عربستان و حجاز تبلیغ نماید.

موسوی اعظم با انتقاد از بعضی ناهنجاری ها در جامعه، ابراز داشت: متأسفانه واجبات دین اسلام در جامعه به فراموشی سپرده شده که نمونه بارز آن تبرا و تولی است.

وی ادامه داد: حجاب یک فریضه الهی است که دین اسلام و امامان معصوم (ع) به آن توجه کافی داشته اند.

امام جمعه موقت مرکز استان تصریح کرد: اگر در برابر این بی حجابی ها و بی بند باری های موجود در جامعه سکوت کنیم ،خود در آن گناه شریک هستیم.

وی افزود: متأسفانه بیشتر مردم در برابر این ناهنجاری ها سکوت کرده اند که این ساکت نشستن خود گناهی نابخشودنی است.

موسوی‌اعظم به فرا رسیدن 19 دی و  بصیرت انقلابی مردم قم و مشهد در برابر نقشه های شوم رضا خان قلدر در زمان طاغوت اشاره کرد و گفت:مردم قم در این روز به همراه سایر شهرها حماسه‌ای تاریخی در برابر رژیم منحوس پهلوی آفریدند.

وی ابراز داشت: رژیم دست نشانده رضا خان قلدر در صدد عوض کردن تاریخ قمری و سر کار آمدن تاریخ 2500 ساله پهلوی بود که حرکت انقلابی مردم قم در آن زمان باعث بیدار شدن روح مردم در برابر خواسته های شوم آنان شد.

وقت مختص به امر خاصی نیست

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به هفته وقف ابراز داشت: مقوله وقف و موقوفات و نحوه حفظ، نگهداری و پاسداشت آن‌ دایره گسترده‌ای دارد و پاسداشت این هفته مختص به امر خاصی نیست.

موسوی اعظم افزود: فلسفه وجودی اسلام برگرفته از وقف است و ما باید در فریضه وقف شرکت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: وقف فقط بخشیدن مال و زمین نیست، بلکه یاد دادن افراد برای ترویج دین اسلام نیز خود نوعی وقف است.

امام جمعه موقت یاسوج با ابراز ناراحتی از دست درازی برخی افراد به موقوفات، بیان داشت: متأسفانه برخی افراد سود جو و منفعت طلب به موقوفات مردم و جامعه دست درازی کرده که این کارها بر علیه حکم اسلام است.

وی افزود: همه دولت مردان و نظام به حمایت از اوقاف آمده اند و نمی گذارند متجاوزین به این موقوفات دست درازی کنند.

موسوی اعظم در پایان ابراز داشت: در موقوفات و نحوه استفاده از آن‌ها باید بر اساس نیات واقف عمل شود به عنوان مثال نمی توان از یک مسجد وقف شده برای حسینیه استفاده کرد.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی