نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. دى 1392 - 15:24
اختلاف مذاهب اساسی و مبنایی نیست
امام جمعه موقت یاسوج
اختلاف مذاهب اساسی و مبنایی نیست
امام جمعه موقت یاسوج گفت: اختلاف مذاهب اساسی و مبنایی نیست، علمای اسلام و اهل تسنن باید به اصل وحدت توجه ویژه داشته باشند و از عقاید خرافی برای حفظ وحدت بپرهیزند.

به گزارش چهار فصل به نقل از صبح زاگرس  ایل بانو نوشت، حجت الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر در خطبه های نماز جمعه امروز شهر یاسوج با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) جوان ترین امام معصومی که در سن 28 سالگی به شهادت رسیدند و از جمله امامانی است که دوره اماتش محدود بود.

وی دوره 6 ساله امامت امام حسن عسکری (ع) را یکی از دوران های سخت شیعیان بیان کرد و افزود: دستگاه خلافت عباسی به این نتیجه رسید بود آخرین ذخیره الهی در دامن چنین امامی تربیت و پرورش پیدا می کند.

امام جمعه موقت یاسوج به امامت حضرت حجت(عج) اشاره کرد و ادامه داد: در روایات متفاوت دوبلت حضرت حجت (عج) به دولت امنیت و کریمه معروف است که در آن به عدالت رفتار می شود.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز به مناسبت های مختلف اشاره کرد و بیان داشت : یکی از این مناسبت ها آغاز امامت ولی عصر(عج) است، که این امامت را به همه مسلمین و جامعه بشری تبریک می گوییم.

حسینی صدر وجه تفاوت امامت حضرت حجت (ع) با سایر امامان را طولانی بودن عمر ایشان بیان کرد و ابراز داشت: این به معنای آن است که عالم بشریت بدون سرپرست نیست، زیرا خداوند برای تمام موجودات به ویژه انسان سرپرست اختیار کرده است.

وی با اشاره به پیش رو بودن هفته وحدت تصریح کرد: هر جمله ای که از امام (ره) و رهبری انقلاب در خصوص وحدت بیان شده مثل یک حدیث از امام معصوم(ع) است.

امام جمعه موقت یاسوج به یکی از دستورات امام(ره) در خصوص وحدت بین شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: دشمن برای اینکه بخواهد به منافع و مصالحش دست پیداکند بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد می کند.

وی با اشاره به نکات مشترک بین شیعه و سنی خاطر نشان کرد: نماز، روزه، جهاد و خیلی از اصول بین شیعه و سنی مشترک است در حالی که بخش عظیمی از دنیا، متعلق به جهان اسلام است.

حسینی صدر با اشاره به این که اختلاف مذاهب اساسی و مبنایی نیست، بیان کرد: علمای اسلام و اهل تسنن باید به اصل وحدت توجه ویژه داشته باشند و از عقاید خرافی برای حفظ وحدت بپرهیزند.

وی با اشاره به جریانات اخیر در شهر الانبار عراق گفت: اتفاقات اخیر در شهر الانبار یک فاجعه بزرگ که توسط هواداران القاعده صورت گرفته است و می خواهند با جنگ، اختلاف بین شیعه و سنی را بیشتر کنند.

امام جمعه موقت یاسوج یکی از اصول مهم در برهم زدن دنیای اسلام را استعمار دانست و ابراز کرد: عالمان درباری ،کتاب و نشریات ضد وحدت خود می تواند برای برهم زدن و تفرقه بین مسلمانان دامن بزند.

وی در پایان یکی از راه های مهم برای حفظ وحدت بین شیعه و سنی را برگزاری جلسات مشترک بیان کرد و تأکید کرد: جمعه آوری کتب و نشریات ضد وحدت، تیزبینی روزنامه نگاران، اهل قلم می تواند در حفظ وحدت مؤثر باشد.

انتهای پیام /گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی