نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. دى 1392 - 15:38
معضلات جهان اسلام با وحدت کشورهای اسلامی میسر می‌شود
معضلات جهان اسلام با وحدت کشورهای اسلامی میسر می‌شود
معضلات جهان اسلام با وحدت کشورهای اسلامی میسر می‌شود
معضلات جهان اسلام با وحدت کشورهای اسلامی میسر می‌شود

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه دهدشت، خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت فراخواند و اظهار داشت: تلاش کنیم معصیت را در زندگی ترک کنیم.

خطیب موقت جمعه دهدشت با تبیین علل و اسباب زندگی سعادتمند از دیدگاه مؤمنین، ابراز داشت: از امیرالمؤمنین علی(ع) درباره زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت سؤال شد و آن حضرت کنترل زبان را یکی از اسباب سعادتمندی انسان عنوان کردند.

تقوی تصریح کرد: انسان برای تعالی روح نیاز به کنار زدن روح و روان از گناه دارد.

امام جمعه موقت دهدشت کم سخن گفتن و کنترل زبان را از جمله راه‌های رهایی از گناهان برشمرد و افزود: پیامبر اسلام(ص) که الگوی بشریت است انسان کم حرفی بودند.

وی پرگویی را نشان جاهلیت دانست و با بیان اینکه رسول گرامی اسلام جز در موارد ضروری زبان به سخن نمی‌گشودند، خاطرنشان کرد: آنجا که نیاز بود و برای تبلیغ دین سخن می‌گفتند.

معاون اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه با اشاره به مجازات اخروی و دنیوی انسان‌هایی که کنترل زبان نداشتند، عامل بسیاری از گرفتاری‌ها و معضلات را عدم کنترل زبان خواند و تصریح کرد: انسان‌هایی که جز برای خدا سخن نمی‌گویند، انسان‌های سعادتمندی هستند.

امام جمعه موقت دهدشت در خطبه دوم نماز جمعه این هفته دهدشت، سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) را به عموم شیعیان و به فرزند بزرگوار آن حضرت، امام عصر(عج) تسلیت و بخشی از وصایای آن امام همام را مورد تشریح قرار داد.

این مسئول با تأکید بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی، ابراز داشت: اگر کشورهای اسلامی دست دوستی به هم بدهند برای رفع معضلات جهان اسلام تصمیم بزرگی خواهند گرفت.

تقوی در ادامه، سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: مقام معظم رهبری بصیرت و دشمن شناسی را مورد تأکید قرار دادند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا