نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. دى 1392 - 13:49
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در چند سال اخیر سدهایی در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث شده که تنها نام آن بر این استان مانده و عملاً استان‌های دیگر از جمله بوشهر و خوزستان از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رؤسای سابق و کنونی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اقدامات خوبی در کمیسیون کشاورزی مجلس صورت گرفته و مصوبات خوبی تاکنون داشته‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به تصویب قانون شهرک‌های کشاورزی در کشور اشاره کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: از دیگر کارها و اقدامات خوبی که داشتیم خلع ید وزارت صنایع از موضوع مربوط به واحدهای دامی بود که اکنون با حمایت وزیر جهاد کشاوری و هماهنگی اعضای کمیسیون مصوب شد که وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص اختیار تام داشته باشد.

بزرگواری موضوع تحقیق و تفحص از بانک کشاورزی را یکی دیگر از برنامه‌های کمیسیون اعلام کرد و گفت: بر اساس تصمیم مجلس، مدیرعامل بانک کشاورزی باید به صورت مستقیم توسط وزیر جهاد کشاورزی معرفی و مشخص شود.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد شدید از وضعیت تخصیص آب به این استان گفت: سدهایی همچون مارون و کوثر در خاک این استان احداث شد که هر یک را با دید و عینکی خاص احداث کردند.

وی با بیان این‌که سد مارون را با عینک خوزستان و سد کوثر را هم با عینک بوشهر و عسلویه ساختند، افزود: در عسلویه هم بر سر مردم کلاه گذاشتند و زمین‌های آن‌ها را در دوره سازندگی به قیمت ارزان خریدند و اکنون هر متر زمین در آن‌جا سر به فلک می‌گذارد.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اکنون برنامه ساخت سد صیدون را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: من به عنوان نماینده و همچنین خود مردم بهمئی اجازه نمی‌دهیم بیش از این به مناطق ما اجحاف شود و به همین خاطر نشستی با مسئولان داشتیم و تا هنگامی که سد در بالادست زده نشود اجازه این کار را نمی‌دهیم.

وی افزود: به این استان که می‌رسند یا می‌گویند طرح شما ماده 215 ندارد و یا اعتبار نیست و یا بودجه تمام شده است و به همین خاطر سدهایی همچون چم‌شیر و شیو و تنگ‌سرخ بلاتکلیف مانده‌اند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی