نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. دى 1392 - 18:30
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از بی‌توجهی به دستگاه‌های فرهنگی گلایه کرد.

به گزارش چهار فصل  به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، امین کمالوندی ظهر امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به تعامل بین ‌دستگاهی در استان اشاره کرد و گفت: تا زمانی‌که مشکلات بین دستگاهی در استان برطرف نشود و حس حسادت به رقابت تبدیل نشود همواره شاهد مشکلات هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه‌مندی از عدم توجه برخی دستگاه‌ها به نهادها و دستگاه‌های فرهنگی اظهار کرد: باید در چنین جلسه‌ای که مجموعه دستگاه‌های فرهنگی و شاید غیر فرهنگی حضور دارند پرسید که چه دستگاه غیر فرهنگی تاکنون دستگاه‌‌های فرهنگی را حمایت کرده است.

وی تصریح کرد: با وجود این‌که دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مشکلات مالی زیادی دارند باید فکر اساسی برای اعتبارات فرهنگی شود و نسبت به رفع آن چاره‌اندیشی شود چرا که با کار فرهنگی می‌توان بسیاری از آسیب‌ها را کاهش داد و بدون اعتبار نیز امکان چنین امری امکان‌پذیر نیست.

این مسئول فرهنگی توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را امری مهم و ضروری برشمرد و پیشنهاد داد: به منظور رفع موانع و آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم تا بتوان به نحو مطلوب نسبت به کاهش آسیب‌ها و مشکلات جوانان اقدام کرد.

کمالوندی با تاکید بر این‌که در کهگیلویه و بویراحمد نشاط اجتماعی وجود ندارد، گفت: به عنوان مدیر فرهنگی غیر بومی همواره شاهد آن هستم که هیچ‌گونه نشاط اجتماعی در استان وجود ندارد و باید به فکر رفع مشکل باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با ابراز گلایه‌مندی از نبود امکانات لازم برای تخلیه انرژی جوانان،  نوجوانان و کودکان در استان اذعان کرد: استان حتی یک پارک سرپوشیده ندارد که جوانان در فصل سرما از آن استفاده کنند و انرژی جوانی خود را تخلیه کنند.

کمالوندی ضمن تاکید مجدد بر رفع مشکل به صورت اساسی اذعان کرد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر که دغدغه کاهش مشکلات جوانان و نوجوانان و فرزندان این سرزمین را در سر دارند نسبت به رفع آن چاره‌اندیشی کنند.

این مسئول فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در حال حاضر استان میزبان جشنواره تئاتر فجر است که می‌توان آن را از اقدامات مناسب فرهنگی و اجتماعی و تاثیرگذار بر جامعه خصوصا جوانان دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که استان سه سال پی‌‌درپی میزبان جشنواره موسیقی فجر است، گفت: تاکنون هیچ دستگاهی کمکی به این مجموعه نداشته که انتظار می‌رود مسئولان ارشد استانی توجه ویژه‌ای به موضوع فرهنگ داشته باشند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی