نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. دى 1392 - 17:32
امام جمعه موقت یاسوج گفت: دشمن بیش از هر چیز از وحدت جهان اسلام ترس داشته و تلاش آن ها دودستگی و تفرقه میان مسلمانان شیعه و سنی است.

به گزارش چهار فصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس به نقل از بویرخبر ، حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم ابراز داشت: هفته وحدت  با ارزشترین هفته  برای مردم آزاده جهان به خصوص مسلمین جهان است.

وی با گرامیداشت ولادت پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: خداوند متعال می فرماید ذات وجودی آفرینش جهان وابسته به پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد(ص) است.

خطیب این هفته نماز جمعه مرکز استان گفت: غیر از خداوند متعال هیج کس قدرت شناختن پیامبر و کرامات الهی او را ندارد.

موسوی اعظم ابراز داشت:پیامبر اسلام مختص به یک منطقه یا یک اقلیت از جهان نیست بلکه دایره گسترده بعثت این پیامبر عظیم الشأن تمام جهان هستی را در برگرفته است.

امام جمعه یاسوج در ادامه ابراز داشت: پیامبراسلام خورشید عالم تابی است که هیچ گاه خاموش نمی شود ولی متأسفانه عده ای کوردل و چشم بسته این خورشید بزرگ را نمی بینند و به فتنه و فرقه افکنی های خود در دین این پیامبر رخنه وارد کرده اند.

موسوی اعظم در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان در مورد هفته وحدت خاطر نشان کرد: علمای شیعه و سنی باید از این فرصت استفاده لازم را ببرند و به نزدیکی هر چه بیشتر مسلمانان اهل تسنن و شیعه کمک کنند.

وی تصریح کرد: دشمن بیش از هر چیز از اتحاد دنیای اسلام ترس دارد و امروز تمام تلاش آن‌ها برای جدایی و دودستگی در میان مسلمانان شیعه و اهل تسنن است.

خطیب این هفته نماز جمعه یاسوج یکی از اقدامات دشمن برای مخدوش ساختن دین اسلام را فرقه های سلفی و تکفیری دانست و گفت: دشمنان اسلام و به ویژه آمریکا و هم پیمانانش با طرفداری از سلفی ها و تکفیری ها به دنبال مخدوش کردن چهره نورانی و واقعی اسلام هستند.

موسوی اعظم در ادامه اظهار داشت: اعمال فجیح سلفی ها و تکفیری ها در کشورهایی مانند مصر و سوریه برای خدشه وارد کردن به چهره نورانی اسلام است که همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی لازم است مراقب این‌گونه تحرکات باشند.

وی ابراز دشت: تحکیم وحدت بین اهل تسنن و شیعه می تواند فتنه و تفرقه افکنی دشمنان اسلام را از بین ببرد.

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه با تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش بیان داشت: ائمه جمعه خود را عضوی از این شورا دانسته و به پیشبرد آن در جامعه هدف از هیچ کمکی دریغ نمی کنند.

وی با انتقاد از بعضی دروس تدریس شده در دانشگاه ها بیان کرد: مسئولان باید بیشتر دروس کلان فقهی و علمی برجسته از اسلام را در این مراکز بزرگ علمی تدریس کنند.

موسوی اعظم خاطر نشان کرد: علم ارزش بزرگی در دین اسلام دارد که نباید با سیاسی کاری چهره واقعی آن را خدشه دار کرد.

وی ابراز داشت:جای تأسف است که بیشتر فارغ التحصیلان ما بعد از فارغ اتحصیلی از مطالعه و خواندن کتاب های فاخر دور می شوند .

امام جمعه موقت یاسوج در مورد مطالعه معلمان و اساتید بعد از فارغ التحصیلی خود گفت: آن معلمی موفق تر است که با مطالعات خود در زمینه های مختلف به علم خود بیفزاید.

موسوی اعظم در پایان سخنان خود  پایه و اساس شکل‌گیری شخصیت علمی در افراد را مربوط به دوران کودکی ،نوجوانی و جوانی و هم پایی آنان با مسجد وقرآن دانست و افزود: باید در شوراهای آموزش و پرورش تمهیداتی اندیشیده شود که روز به روز شاهد ارتقای سطح تربیتی و علمی قشر آینده ‌ساز باشیم.

انتهای پیامگ/

 

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی