نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. دى 1392 - 19:51
کهگیلویه و بویراحمد از فامیل‌بازی رنج می‌برد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست با «سمن‌ها»:
کهگیلویه و بویراحمد از فامیل‌بازی رنج می‌برد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات اجتماعی- فرهنگی زیادی در این استان داریم که در پیشانی همه آن‌ها فامیل‌بازی قرار دارد.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی عصر امروز در نشست با دبیران تشکل‌های مردم‌نهاد «سمن‌ها» با بیان اینکه نشاط و پویایی در میان جوانان هر مسئولی را نسبت به کار و خدمت بیشتر ترغیب می‌کند، اظهار داشت: هنگامی که این نشاط را در میان تشکل‌های مردم‌نهاد می‌بینیم پی خواهیم برد که روحیه امید در میان جوانان زنده است.

وی، یکی از مزیت‌ها و نقاط قوت تشکل‌های مردم نهاد را کار با یکدیگر و در کنار هم بودن دانست و ادامه داد: وقتی هدف کار و خدمت باشد دیگر نگاه‌های بسته سیاسی و قومی و جغرافیایی جایگاهی نخواهد داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از آنچه که به فردمحوری در این این استان منجر شده است، خاطرنشان کرد: از گذشته تاکنون خوب یاد نگرفته‌ایم که با هم کار کنیم و روحیه فردگرایی در این استان بسیار قوی‌تر از باهم بودن است.

خادمی با بیان اینکه در دولت جدید رویکرد ما این است تا این فرهنگ با هم بودن را تقویت کنیم از کارکرد مهم تشکل‌های مردم‌نهاد برای فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت و افزود: به طور مرتب چنین جلساتی را با تشکل‌ها برگزار می‌کنیم و اصولاً رویکرد دولت این است که بسیاری از کارها از جمله پروژه‌های عمرانی را به این‌گونه تشکل‌ها واگذار کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع تشکل‌های مردم‌نهاد، تصریح کرد: سمن‌ها باید حلقه رابط میان مردم و مسئولان باشند و به عنوان زبانی گویا مشکلات را به زبانی روان‌تر و تأثیرگذار بیان کنند و برای مشکلات راهکار هم ارائه داده تا وظیفه خود را به صورت کامل انجام دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از برخی مشکلات موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف سخن به میان آورد و اذعان داشت: در بسیاری از موضوعات از جمله در راه و جاده 10 سال از همه جا عقب‌تر هستیم و اگر در جاهای دیگر به فکر ساختن آزادراه هستند ما هنوز به فکر ساخت و توسعه بزرگراه هستیم و بسیاری از عقب‌ماندگی‌های دیگر که باید کالبدشکافی شوند.

وی در پایان این نوع از عقب‌ماندگی را تاریخی دانست و یادآور شد: علاوه بر این، دچار مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز هستیم که بحث‌های قومی و شهرستانی و اقلیمی و خروج از روابط اداری و گرویدن به روابط فامیلی و فامیل‌بازی ما را بسیار رنج می‌دهد.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی