نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. بهمن 1392 - 10:39
کارشناس سیاسی مسائل روز گفت: منافع اندیشه ای سیاست مداران آمریکایی بر حسب قدرت برای قدرت و قدرت برای منفعت است و شعار حقوق بشر و آزدای بیان از سوی این کشور شعاری واهی و پوپچ است.

به گزارش چهار فصل به نقل از صبح زاگرس، سید شکرالله امامی در گفتگو با خبرنگار بویرخبر در مورد نقش آمریکا در توطئه های جهانی و ادعای واهی دولمتران این کشور در مورد حقوق بشر گفت:نظام حاکم بر آمریکا مبتنی بر کدخدا منشی و قدرت طلبی آنان در کشورهای جهان است.

وی ادامه داد:دولتمردان آمریکایی طوری عمل کرده اند که حتی سازمان ملل را در سیطره و چنگال خود قرار داده و مسئولین این سازمان جهانی و کشورهای عضو آن دست نشانده و کوش به فرمان این دولت هستند.

این کارشناس سیاسی؛ تمام اتفاقات رخ داده در جهان اعم از ترور،ترویست پروری،کودتا،جنگ و غیره را تراژدی دولتمردان آمریکایی دانست و گفت:مسئولان آمریکایی،تمامی استقلال های اقتصادی،جنگی ،سیاسی را مربوط به خود دانسته و کشور هایی که از سیاست های آنان پیروی نکند را کشوری ضد حقوق بشر می دانند.

امامی خاطر نشان کرد: امروزه سیاستی که از کشور آمریکا به جهانیان صادر شده جزء تجاوز گری،و حمایت از قلدرها و دیکاتورهای جهان چیز دیگری نیست.

ترور و خشونت محصول عملکرد آمریکا است

وی گفت: امروزه ترور و خشونت در بیشتر کشورها محصول عملکرد آمریکا و هم پیمانان آن در منطقه است.

امامی به رویکرد دوگانه آمریکا در کشورهای جهان اشاره داشت و گفت:حقوق ناحق وتو از سوی این کشور برای منافع خود و هم پیمانانش نمونه دیگری از توطئه پردازی و نقض حقوق بشر از سوی دولتمردان این کشور در قبال کشوری های دیگر است که همگان به واضح و عینه شاهد این اعمال هستند.

وی ابراز داشت: نا امنی ،قتل و غارت در بیشتر کشورهای جهان و حتی کشور آمریکا نشانه از عملکرد سلطه گری و خودهای سیاست مداران آمریکایی در عرصه های سیاسی است.

آمریکا حامی تروریست در سطح جهان است

این کارشناس سیاسی مسائل روز در مورد توطئه پردازی مقامات آمریکایی در طول تاریخ و دخالت آنان در مسائل داخلی کشور ایران در زمان سلطه گفت:ما اگر نگاهی به تاریخ ایران در زمان رضا خان قلدر داشته باشیم ،می بینیم که این کشوردر سرنگون کردن دولت مصدق،کودتای 28 مرداد و توطئه پردازیها در اوایل تأسیس انقلاب اسلامی بیشترین نقش را داشته است.

امامی تصریح کرد: حمایت از شیوخ عرب در جنگ هشت ساله ایران و عراق، براندازی نهضت های آزادی بخش جهان از جمله نهضت های سیاه پوستان جهان، و در لیست تروریست قرار دادن، افرادی مانند نلسون ماندلاو سید حسن نصرالله نمونه بارزی از نقض حقوق بشر از سوی این کشور است.

وی خاطرنشان کرد: مقامات و دولت مردان آمریکایی بیشتر به دنبال سلطه گری و پاشیدن تخم فتنه در بین مردم جهان و حاکم کردن سیاست سلطه گری خود در مسائل سیاسی و پایمال کردن حق مسلم مردم در نهادهای جهانی هستند.

این کارشناس سیاسی عربستان را یکی از کشورهای دست نشانده آمریکادرمنطقه دانست و گفت:سیاست کشور عربستان وابسته به سیاست آمریکا است.

امامی آمریکا را کانون پشتیبانی حامی تروریست در کشورهای منطقه دانست و ابراز داشت:امپرالیسم جهانی و کشورهای حامی آمریکا امروز به دنبال باج خواری و نشاندن افراد دست نشانده خود در این کشورها هستند.

ناامنی های جهانی برخاسته از سیاست دوپهلوی آمریکاست

وی تصریح کرد:امروز آمریکا مهد ترویست پروری در جهان است، ولی متأسفانه می بینیم که آزاد مردان جهان و کشورهای آزاده جهان ترویست خوانده می شوند.

امامی افزود:کشتار مردم در کشورهایی مثل بحرین،لیبی،مصر و فلسطین نقض حقوق بشر نیست؛ ولی یک تظاهراتبر علیه یک حکومت خلاف سیاست های آمریکا، نقض حقوق بشر خواند می شود.

این کارشنان مسائل سیاسی؛ نظام حاکم بر آمریکا را یک نظام سلطنت طلب و قدرت طلب در جهان  دانست و ابراز داشت:امروز بیشتر ناامنی ها در دنیا و کشورهای منطقه مختص سیاست های دوپهلو و طرفداری مقامات این کشور از مخالفان و ترویست هاست.

آمریکا دشمن کل بشریت است

امامی افزود:امروز کشور آمریکا دشمن ایران نیست بلکه دشمن کل بشریت و کشورهای آزاده در سطح جهان است.

وی در ادامه بیان داشت:وجود کشوری با اینگونه سیاست های دوگانه و دوپهلو درجهان؛ باعث ناامن شدن کل عالم و حتی شهروندان آمریکا شده است.

این کارشناس سیاسی در ادامه به مباحث و اختلافات داخلی کشور سوریه اشاره داشت و افزود:ما بر این باوریم که سیاست و انتقال قدرت در یک کشور باید بر اساس آرای مردم باشد و آرای مردم است که سیاست آن کشور را تعیین می کند.

گروههای تکفیری و سلفی دشت نشانده مقامات آمریکایی در سوریه هستند

امامی ادامه داد: گروههای تروریستی و فرقه افکنانه در کشور سوریه دست نشانده مقامات آمریکایی هستند و با چراغ سبز این کشور دست به چنین جنایت هولناکی اعم از سربریدن افراد بی گناه و غارت اموال آنان می کنند.

وی ابرازداشت: گروههای تروریستی و آدم کش تکفیری و داعش برخاسته از اسلام دروغین آمریکایی هستند که آزادانه و بدون هیچ ترسی از قوانین بین المللی دست به جنایات هولناک خود در این کشور می زنند.

مقامات آمریکایی خوی استکباریشان را زمین نگذاشته اند

این کارشناس سیاسی به مذاکران ژنو2 و مناقضات این مذاکرات اشاره داشت و گفت:مسئولان مذاکره کننده ایران با یک دیپلماسی شفاف و اصولی وارد این مذاکرات شدند ولی سنگ پردازی مقامات آمریکایی نتیجه این مذاکرات را دگرگون کرده است.

امامی افزود: مقامات آمریکایی هر روز با سخن های دوگانه خود حرف از گزینه نظامی و سیاست های غلط خود،حتی گزینه های نظامی رومیز است می زنند که نگاه مغرضانه آنان به منطقه را نشان می دهد.

وی در مورد این گونه تهدید ها از سوی مقامات آمریکایی گفت:این گونه سخن ها و تهدیدها از سوی دولتمردان آمریکایی نشان از خوی استکباری آنان است.

شعار حقوق بشر در آمریکا حرفی پوچ است

امامی تصریح کرد: منافع اندیشه ای سیاست مداران آمریکایی بر حسب قدرت برای قدرت و قدرت برای منفعت است و شعار حقوق بشر و آزدای بیان از سوی این کشور شعاری واهی و پوپچ است.

این کارشناس سیاسی در ادامه ادعای حقوق بشر از سوی مقامات آمریکایی را دروغی بیش خواند و افزود: مقامات آمریکایی از کدام بشر حرف می زنند ؛آیا مردم سوریه، فلسطین، و بحرین بشر نیستند ،بلکه دست نشانده ها و نزدیکان به فکرها و اپوزیسون های آنان بشر هستند.

امامی در پایان سخنان خود اذعان داشت:ما بر این اعتقاد هستیم که آمریکا شیطان بزرگ و تنها حامی تروریست و منفعت طلبی در جهان است و نسبت به جهان بشریت خائنی بیش نیست.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی