نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. بهمن 1392 - 11:30
بی بی زهرا خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در بی توجهی مسئولین شهرستانی و استانی، مظلوم واقع شده است.

به گزارش چهار فصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس سفیر دنا نوشت، بقعه متبركه امامزاده بی‌بی زهرا خاتون‌(س) در ضلع غربی روستای كره اوباد عليا از توابع شهرستان دنا در فاصله 25 كيلومتری غربی جاده سی‌سخت و 40 كيلومتری شمال غربی شهر ياسوج واقع شده است.

این بقعه متبرکه که سالانه پذیرای هزاران زائر از اقصی نقاط استان و کشور است نقش مؤثری در ارتباطات معنوی مردم با ائمه معصوم (ع) داشته است، به نحوی که در ایام مختلف ولادت و شهادت ائمه (ع) شاهد حضور هزاران عاشق و شیفته مکتب اهل بیت (ع) در این روستا هستم

تخریب کامل ساختمان بقعه امام زاده بی بی زهرا خاتون (س) به بهانه ساخت حرمی بزرگ تر و در شأن خواهر امام رضا (ع) از دو سال پیش تا کنون و سهل انگاری مسئولین اوقاف استانی در سرعت بخشی به مسأله ساخت و ساز موجب نارضایتی های بیش از حد زائران از وضعیت پیش آمده شده است.

بی توجهی مسئولین تا جایی است که بعد از گذشت قریب به دو سال هنوز مکان مناسبی برای انجام عبادات و اعمال زیارت زائرین احداث نشده است.  

http://safiredena.ir/images/sobhezagros.ir-10588-gozareshe_tasvirie_2.JPG

در گفتگوی پایگاه خبری تحلیلی سفیر دنا با قاسمیان مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان دنا مطالبی بیان شد که به نوبه خود جای بسی تأمل دارد

به گفته رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان دنا به علت مطرح نبودن، عدم دسترسی راحت و ناشناخته بودن خواهر امام رضا (ع) در استان تا کنون عزم جدی برای اختصاص بودجه لازم به مسئله ساخت و ساز این مکان صورت نگرفته است.

وی به اختصاص مبلغ 15 میلیون تومان اعتباری که در سال جاری به این بقعه متبرکه اختصاص یافته اشاره کرد و گفت: معلوم نیست چه مبلغ از این اعتبار به مرحله نهایی و اگذاری برسد.

قاسمیان به اعتبار ناچیز شهرستانی اختصاص یافته به بقعه امام زاده بی بی زهرا خاتون (س)اشاره کرد و گفت: این مبلغ به قدری ناچیز است که ارزش بیان کردن را هم ندارد

وی در بخش پایانی صحبت های خود بیان داشت: با راه اندازی شبکه اینترانت اداره اوقاف شهرستان طی چند روز آینده جلساتی را با هیأت امنای مساجد و بقاع متبرکه خواهیم داشت که در آن زمان تصمیمات لازم در این زمینه و مواردی از این قبیل گرفته می شود.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی