نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. اسفند 1392 - 13:48
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان منابع طبیعی این استان خواست تا اجازه ندهند عده‌ای همزمان با فصل بهار عرصه‌های نادر گیاهی در استان را ریشه‌کن کنند.

به گزارش چهار فصل،سید موسی خادمی ظهر امروز در آیین درختکاری به یاد هزار و 800 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مردم و مسئولان در محل پارک غدیر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: همه در کشور ما را به استان چهار فصل و این روزها یاسوج را به عنوان پایتخت طبیعت ایران می‌شناسند که وظیفه‌ها را چند برابر می‌کند.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بزرگ این استان برای پیشرفت را همین عرصه‌های طبیعی دانست و با بیان این‌که همه منابع طبیعی ما جنگل نیست، تصریح کرد: درست است که یک میلیون هکتار جنگل در استان داریم اما به غیر از آن موهبت‌های دیگری هم وجود دارد که لازم است از آن‌ها با جان و دل حفاظت کنیم.

خادمی تصریح کرد: گونه‌های گیاهی نادری در استان ما وجود دارد که باید آن‌ها را محافظت کنیم و اجازه ندهیم عده‌ای برای سودجویی آن‌ها را ریشه‌کن کنند چرا که در برابر آیندگان مسئول هستیم.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، این استان و منابع طبیعی آن تنها متعلق به این نسل نیست بلکه دیگرانی که آینده متعلق به آن‌هاست باید از آن‌چه هست استفاده کنند.

این مسئول با ابراز گلایه‌مندی از آن‌چه که تاکنون به درستی در این استان از منابع طبیعی استفاده نشده، خاطرنشان کرد: این روزها به عده‌ای برای سودجویی دست به تخریب گسترده منابع طبیعی می‌زنند و گونه‌های گیاهی را در معرض تهدید و انقراض قرار داده‌اند که باید جلوی آن را بگیریم.

خادمی تصریح کرد: در وهله نخست باید فرهنگ‌سازی داشته باشیم و اگر فرهنگ‌سازی در برابر سودجویان جواب نداد لازم است که از اهرم‌های قانونی استفاده کرد اما به هر صورت مسئولان مرتبط وظیفه صیانت از منابع طبیعی را به خصوص در این فصل دارند.

خادمی در ادامه با ابراز این سخن که نباید چشم طمعی به جنگل‌ها داشته باشیم و با چشم استفاده اقتصادی به آن‌ها بنگریم، خاطرنشان کرد: اما می‌توانیم با یک رویکرد صحیح و متعادل جنگل را در عین حفاظت و صیانت در چرخه کار و تولید قرار دهیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی