نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. اسفند 1392 - 15:37
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: اگر استقبال مخاطبان و تماشاگران از اکران فیلم ها در سینمای شهر یاسوج به این گونه باشد، باید گفت تنها سینمای شهر یاسوج به تعطیلی کشیده می شود.

به گزارش چهار فصل ،امین کمالوندی در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس در مورد اولین اکران نوروزی فیلم روز سینمای ایران در شهر یاسوج  بیان داشت: همزمان با سینما های تهران و دیگرشهرستان ها سه فیلم پرفروش جشنواره فجر امسال به نام معراجی ها ،چ و طبقه حساس را در سینما هنر شهر یاسوج خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر با همت مسئولان و دولتمردان دولت یازدهم و تلاش دست اندرکان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مجهزترین تجهیزات سینمایی خاورمیانه در سینما هنر شهر یاسوج به بهره داری رسیده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ابراز گلایه از استقبال کم مخاطبان نسبت به اکران فیلم های نوروزی در شهر یاسوج گفت: این برای اولین بار است که بعد از ده سال اکران فیلم را در سینمای شهر یاسوج داشته ایم  ولی متأسفانه استقبال کم و شاید گفت استقبال نکردن متقاضیان و تماشاچیان باعث به تعطیلی کشیدن تنها سینمای شهر یاسوج  در آینده می شود.

کمالوندی به اکران فیلم های نوروزی در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: همزمان با سینما های تهران و دیگرشهرستان ها سه فیلم پرفروش جشنواره فجر امسال به نام معراجی ها ،چ و طبقه حساس را در سینما هنر شهر یاسوج خواهیم داشت.

وی به استقبال ناامید کننده و کم مخاطبان برای دیدن این فیلم ها در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با گذشت هفت روز از اکران این فیلم در سینما هنر شهر یاسوج ،فقط 9 نفر از این فیلم ها دیدن کرده اند .

کمالوندی افزود: این استقبال کم برای استانی که به تازگی بعد از ده سال صاحب سینما شده خیلی نگران کننده است.

وی به میزان فروش بلیط فیلم های طبقه حساس و معراجی ها در سینماهای تهران و دیگر شهرستان های اکران نوروزی اشاره داشت و گفت: فیلم های یاد شده در دیگر سینمای های کشور به فروش یک روزه  سه و نیم میلیون تومان رسیده که این میزان متأسفانه در شهر یاسوج به 18هزار تومان هم نمی رسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مقایسه فروش فیلم در سینمای های شهر قم و ملایر نسبت به شهر یاسوج ،ابراز داشت: میزان فروش بلیط فیلم معراجی ها در یک روز بین دو تا سه میلیون تومان در این شهرها  بوده که این میزان نسبت به شهری بدون سینما مانند یاسوج که به تازگی سینما دار شده 18هزار تومان است.

وی در ادامه  در مورد فیلم های اکران نوروزی در 7روز گذشته در سینما های کشوراشاره داشت و گفت: فروش فیلم های چ با یک میلیارد، طبقه حساس با دو میلیارد و معراجی ها بالغ بر یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان، دوستی مردم دیگر شهرها با سینما و فیلم را نشان می دهد.

کمالوندی در مورد میزان تبلیغات اکران نوروزی فیلم های یاد شده در شهر یاسوج بیان داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری شهرداری یاسوج بیش از هشت روز است که با برپا کردن بیلبوردها و بنرهای مخصوص، تبلیغات در مورد این فیلم ها را شروع کرده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مورد تجهیزات تنها سینمای شهر یاسوج گفت: در حال حاضر بیش از 700میلیون تومان برای احداث این سینما در شهر یاسوج امکانات تهیه شده است.

کمالوندی در مورد ماه حصل برگزاری اولین جشنواره فیلم فجر در یاسوج بیان داشت: اختصاص اکران فیلم های نوروزی برای اولین بار به یاسوج ماحصل برگزاری اولین دوره جشنواره فیلم فجر در شهر یاسوج بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این برای اولین بار است که اکران فیلم های به روز سینمای ایران به این شهر اختصاص داده شده و حتی  در زمانی که شهر یاسوج دارای سینما بوده این گونه فیلم ها به این شهر اختصاص داده نمی شد.

کمالوندی مشکل نبودن سینما در شهرهای استان را نداشتن مخاطب دانست و افزود: مشکل اصلی سرمایه گذار و اداره فرهنگ ارشاد اسلامی برای احداث سینما، جذب مخاطب بوده و باید گفت قهر مخاطب و تماشاگر با سینما مشکل اصلی و مهم این شهر و استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این مطلب که به تنهایی نمی توان کار فرهنگی کرد، ادامه داد: یک دست صدا ندارد و در این زمینه مردم و رسانه باید اقتصاد سینمای استان خود را اداره کنند و خودشان یک پای کار برای دوستی مخاطب با سینما باشند.

کمالوندی با ابراز نگرانی از کمبود مخاطب در سینمای تازه تأسیس شهر یاسوج، تصریح کرد: این صحبت ها،  فریاد مسئولان فرهنگی این استان است که از نبود توجه به بحث سینما و استقبال کم متاقضیان گلایه دارند.

وی ادامه داد: قریب سه سال که در این استان هستم، تمام فشار خود را بر روی بخش خصوصی برای افتتاح و به بهرداری رساندن سینما در شهر یاسوج گذشته ام اما متأسفانه تا کنون استقبال زیادی از اکران فیلم های نوروزی در شهر یاسوج نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان خاطر نشان کرد:اگر استقبال مخاطبان و تماشاگران از اکران چنین فیلم هایی به این گونه باشد، باید گفت تنها سینمای شهر یاسوج به تعطیلی کشیده می شود.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا