نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. اسفند 1392 - 1:00
جناب آقای ... به مدیریت این نهاد منصوب گردیده است و در هفته آتی مراسم تودیع و معارفه وی برگزار می گردد و “در صورت عدم امضا در آینده با شخص خاطی برخورد و جزء ناراضیان محسوب خواهد شد” سعی در جمع آوری امضاء برای محبوب جلوه دادن آقای ... در بین کارمندان و محافل تصمیم گیرنده در انتخاب مدیران ادارات و سازمان­ها نموده اند.

به گزارش چهار فصل ،

سایت مردم استان (ک و ب)-

محمد مسعودی؛

در دنیای مدرن امروز و جهانی که بر پایه دموکراسی بنیان گردیده است و تمامی جوامع سعی در حفظ روابط انسانی بر پایه مشورت و همفکری و انتخاب آزاد افراد با توجه به سلایق مختلف افراد هر جامعه دارند و کشور عزیز ما ایران نیز پیشقدم و پیشرو در دموکراسی اسلامی در سطح منطقه و جهان اسلام است متاسفانه در یکی از نهاد های فرهنگی آن اتفاقاتی رخ می­دهد که ذهن هر بیننده و خاطر او را آزرده می­نماید. نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان یکی از مهمترین متولیان عرصه علم و فرهنگ نقشی بسزا در گسترش دانش، علم، پژوهش و فرهنگ کشور ایفا می­نماید تا جایی که اهمیت و جایگاه این نهاد بر هیچ کس پوشیده نیست، اما متاسفانه چند صباحی است که این نهاد مهم علمی و فرهنگی از رسالت خود در این استان محروم فاصله گرفته است.

 

چند روزی است که صحبت از بازگشت فردی با مدرک دیپلم برای این مجموعه علمی و فرهنگی است که ۸ سال ( از سال ۹۰-۸۲) از آخرین سال­های دولت اصلاح طلب سید محمد خاتمی تا سال­های انتهایی دولت اصولگرای محمود احمدی نژاد در این اداره جا خوش کرده بود و با ایجاد بند و بسط های سیاسی با تمامی احزاب اصلاح طلب در دولت اصلاحات و نیز تمامی احزاب اصولگرا در دولت سابق و ارتباط نزدیک با افراد صاحب نفوذ این احزاب به مدت ۸ سال کرسی این اداره را در اختیار گرفت و با ظاهرسازی و حقه های سیاسی هر دو گروه چپ و راست را برای حفظ موقعیت خویش به بازی گرفت، کسی که رفتن او با فشارها و نارضایتی اکثر کارمندان این نهاد صورت گرفت و بازگشت دوباره وی به واسطه ارتباطات نزدیک و خانوادگی وی با نماینده فعلی مردم شهرستان بویراحمد و نیز دوستان و همکاران سابق وی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور صورت می گیرد که باعث ایجاد موجی از نارضایتی در بین کارمندان این نهاد در استان گردیده و فضای این اداره فرهنگی را به فضایی ملتهب و شکننده و موجی از نا امیدی و یاس در بین کارمندان و کارکنان تبدیل نموده است.

 

اما در حرکتی جالب و به دور از اندیشه و تفکر تعدادی از آشنایان و فامیل های درجه یک ایشان که متاسفانه در این اداره معدود نمی باشند و در دوره مدیریت وی به واسطه ی تازه تاسیس بودن این نهاد و نبودن هیچ نظارتی از سوی مقامات ذیربط به صورت فله­ای و اکثراً فاقد مدرک دانشگاهی در این نهاد استخدام گردیده­اند اقدام به جمع آوری امضاء همراه با موجی از ارعاب و تهدید و تطمیع در بین کارکنان در سطح استان نموده اند و با اعلام این نکته که جناب آقای …  به مدیریت این نهاد منصوب گردیده است و در هفته آتی مراسم تودیع و معارفه وی برگزار می گردد و “در صورت عدم امضا در آینده با شخص خاطی برخورد و جزء ناراضیان محسوب خواهد شد” سعی در جمع آوری امضاء برای محبوب جلوه دادن آقای … در بین کارمندان و محافل تصمیم گیرنده در انتخاب مدیران ادارات و سازمان­ها نموده اند که با موج ناراحتی و نارضایتی خیل عظیمی از کارمندان این اداره در سراسر استان مواجه شده و باعث تشنج و نیز ملتهب نمودن هرچه بیشتر این نهاد گردیده است. امضاء هایی که اکثراً جعلی یا بدون حضور شخص نامبرده و با ارعاب و تهدید از قشر زحمتکش این نهاد جمع آوری گردیده است.

 

کارمندان این نهاد با شناختی که از شخصیت آقای … در ۸ سال  حضور  ایشان پیدا کرده اند ابراز  داشته اند که در صورت عدم امضاء و آمدن احتمالی آقای … برخورد اداری  با خود را معمولی وحتمی می دانند. که مدارک و شواهد نشان می دهد این اتفاق در گذشته رخ داده است. وی در دوره گذشته با شدت تمام و با پرونده سازی های متعدد با مخالفان برخورد اداری نموده است.

 

اقدام به امضاء این طومار غیر موجه وغیر قانونی که در خفاء بوده است اعلام یقینی طرفداران وی به حتمی بودن بازگشت  ایشان به عنوان مدیر در چند روز آینده را  به شدت زیر سئوال می برد. گفتنی است که  اعتماد به نفس و اخلاق مداری ایجاب می نماید برای طومار نویسی باید طومار به صورت خود جوش و در معرض دید عموم بدون هیچ فشار ویا شرط تطمیع و یا تحقیر و یا استفاده از شرایط خاصی مثل ایجاد این جو “که مدیر حکمش ابلاغ شده است” برای امضاء وتایید افراد  قرار داده شود وعدم امضاء وحتی اعتراض به آن خطر یا فشار ویا مشکلی برای کسی در بر نداشته باشد. این در حالی است که طومار نویسی سالها پیش در ادارات ممنوع ومنسوخ شده است و برخی از  امضاء خود در پای این کاغذ بی خبرند، عده ای از امضاء خود پشیمان وعده ای با امضاء تحمیلی و قرار گرفتن در تنگنای مسائل مطرح شده ازجمله بویر احمد پایین و بالا، سردسیری وگرمسیری و یا حتمی بودن آمدن ۰۰۰ و یا احتیاطاً قرار نگرفتن در دایره مخالفان وعده ای نیز با پیش شرط­ هایی که عمده ترین آنها تغییر نگرش آقای ۰۰۰ و عدم تقابل وی چون گذشته با مخالفان و حفظ جایگاه و شان افراد برخلاف گذشته اقدام به امضاء این طومار نموده­اند. فامیلهای آقای ۰۰۰ و برخی از مبلغین وی جمله ای را به همه کارکنان گفته اند وسعی کرده اند با این جمله خیال پریشان و پرسشهای متعدد کارکنان را پاسخی التیامی و مسکنی موقت دهند که قابل توجه همه مسئولین ودست اندرکاران نظام می باشد. و آن جمله این است :”۰۰۰ دیگر ۰۰۰ قبلی نیست و تغییر کرده است.” و البته عده ای از امضاء کنندگان و مبلغین ساده اندیش هم غافل از اینکه خلق و خوی انسان در سنین بالا و در آستانه بدست آوردن یک پست برای بار دوم به راحتی تغییر نمی کند و تضمینی برای تغییر ندارد، مصلحت اندیشی ذاتی انسان در سن پیری و همه حزبی بودن این مدیر را فراموش کرده و با شادی وخوشحالی از این تغییرات اساسی یاد می کنند.

 

حال این سوال باقی می ماند که اگر آقای …  برای ریاست این نهاد انتخاب گردیده است پس جمع آوری امضا برای ایشان به چه دلیل و چه خاطر است!!!!!!!؟؟؟؟.مگر کسی که برای مدیریت یک ارگان و نهاد انتخاب شده است و قرار است مراسم تودیع و معارفه وی برگزار گردد احتیاجی به امضا و حمایت کسی  دارد !!!!!؟؟؟. اقدامی ناسنجیده که از سوی عده ای از نزدیکان آقای …. باعث موجی از یاس و نامیدی در این نهاد گردیده است هیچ نتیجه ای بجز اغتشاش و متشنج نمودن فضای این نهاد در سطح استان نداشته است و این سوال را در ذهن هر انسان عاقلی متبادر می نماید که بعد از ۸ سال انتظار برای آمدن دولتی اصلاح طلب و اعتدال گرا که شعار آنان همواره استفاده از انسان­های توانا ، علمی و فرهنگی در مصدر امور بوده است آیا مراجع ذی صلاح استان اعم از استاندار و معاونین ایشان، فرمانداران و نمایندگان این استان قادر به انتخاب شخصی علمی و توانمند به دور از هرگونه منافع فامیلی نیستند تا بار دیگر شاهد این حرکات به دور از شان یک نهاد علمی و فرهنگی نباشیم. امیدواریم که مراجع ذیربط با احاطه کامل در حساسیت این امر هرچه زودتر تصمیمی عاجل برای رفع بحران و تشنج در این نهاد علمی و فرهنگی اتخاذ نمایند.

 

در پایان آمدن … با مدرک دیپلم وگذشته ای پر از ” چرا ؟ و اما !”چند چیز را به ذهن هر انسانی که بیرون از این مجموعه فرهنگی ناظر وشاهد ماجرا باشد متبادر مینماید که امید واریم آقای … وکارکنان وکتابداران جواب آنرا بدهند.

 

اول:بازگشت آقای … بعد از ۸سال وعزل با اعتراضات گسترده کارکنان  اکنون و در دوره اصلاحات و دولت تدبیر وامید برای خود ایشان به چه معنی وهدفی می تواند باشد. اهداف مالی ، فرهنگی، ویا پیشنهاد  گروههای اصلاح طلب وکتابداران با فشارهای زیاد وطولانی، بازنشستگی با مدیر کلی، انتقام کشی از مخالفین،حمایت از خیل فامیلهای خود در اداره، دلسوزی ویا ؟؟؟؟؟

 

دوم :آیا درمیان شخصیتهای فرهنگی وعلمی استان ویا کارکنان این نهاد هیچ فرد دیگری لیاقت ویا موقعیت تصدی این پست فرهنگی را نداشته وندارد تا دولت تدبیر وامید ونهاد کتابخانه های عمومی کشور طی یک ارتجاع مدیریتی از بد ترین نوع خود به انتصاب ایشان مبادرت ننموده وجوان ترها وسلایق وافکار نوتر به ترویج فرهنگ بپردازند؟ پیشنهاد می گردد در صورت اصرار ایشان برای خدمت به علم و فرهنگ به مشاوره رایگان وتبادل تجارب خود با مدیرجدید  بپردازد.

 

سوم : در صورتی که ادعای فامیلهای درجه اول وحامیان ساده اندیش آقای … در مورد رضایت و اشتیاق اکثریت کارکنان این نهاد برای برگشت آقای … واقعیت داشته باشد می توان دو فرضیه را متصور گردید :۱- مدیریت آقای حسینی آنقدر ضعیف بوده است که با تمام تلاشها وکیفی سازی ها (طبق گفته آقای حسینی) وعدم موفقیت وی در تامین رفاهی ومالی کارکنان باعث رضایت  کارکنان به بازگشت آقای … بوده است که قطعا تاسف همگان را بر این کارکنان ونهاد فرهنگی برمی انگیزد.۲- کارکنان وکتابداران این نهاد فرهنگی پس از ۱۰سال از تاسیس آن  نه تنها رشد ی برای تصدی پست مدیریت اداره خود به هر دلیلی نیافته اند بلکه خود نیز ارتقاء سطح مدیریت اداره  را از یک مدیریت سنتی ، غیر علمی وفرهنگی  به یک مدیریت علمی ومدرن وبا افکاری نو تر وبه روز تر نمی خواهند که این باز خود تاسف همگان را برای فرهنگ ودانش استان بر می انگیزد.

 

منبع:سایت مردم استان کهگیلویه وبویراحمد

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی