نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. فروردين 1393 - 0:53
برنامه‌های داغ فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد در بهار 93
مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
برنامه‌های داغ فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد در بهار 93
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیرو فرمایشات رهبری معظم انقلاب، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در بهار امسال خواهیم داشت.

به گزارش چهار فصل امین کمالوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: نام‌گذاری سال جدید به نام اقتصاد و فرهنگ از سوی رهبری معظم انقلاب وظیفه ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی را دو چندان کرد.

وی ادامه داد: این فرمان نشان دهنده دغدغه‌های فرهنگی معظم‌له بود که به همین خاطر لازم است در سال جدید با رویکردی متفاوت و البته گسترده‌تر از سال‌های پیشین مقوله فرهنگ و هنر را در دستور کار داشته باشیم.

این مسئول گفت: به همین منظور در دو ماه آینده و در مجموع فصل بهار امسال برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری استان در دستور کار قرار می‌دهیم.

کمالوندی با بیان تعدادی از این برنامه‌ها و تاریخ برگزاری آن‌ها تصریح کرد: در این برنامه دو ماهه برنامه‌های متعددی در شهرستان‌های مختلف خواهیم داشت.

وی ابراز داشت: شب‌های شعر بلادشاپور را در شهرستان کهگیلویه و در محل کاروان‌سرای باستانی این شهر در بافت قدیمی در روز دهم و یازدهم فروردین از ساعت شش تا هشت شب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه دوم در روز 17 فروردین دومین همایش استانی شعر فارسی در رثا و منقبت حضرت زهرا (س) با عنوان بغض بهاری در شهرستان لنده در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساعت 10 صبح برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در روز 20 فروردین دومین همایش گرامی‌داشت روز هنر اسلامی به مناسبت گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی ساعت 10 صبح با حضور همه مدیران استانی در سالن اجتماعات شرکت نفت و گاز گچساران برگزار می‌شود.

این مسئول به برنامه‌ای دیگر اشاره کرد و گفت: در روز 31 اردیبهشت امسال همایش تجلیل از بانوان به مناسبت روز زن را در یاسوج خواهیم داشت و در روز اول اردیبهشت در شهرستان دنا کارگاه آموزش شعر متعهد و انقلابی فجر را با حضور استاد سعید بیابانکی صبح و عصر به مناسبت روز گرامی‌داشت سعدی برگزار می‌کنیم.

وی به روزهای 9 و 10 اردیبهشت امسال و برنامه‌های تدوین شده برای این دو روز در استان پرداخت و افزود: چهارمین جشن ملی داستان کوتاه متیل را به عنوان روز ملی خلیج فارس داریم که 800 اثر به دبیرخانه ما ارسال شده و 100 اثر را به داوران نهایی معرفی می‌کنیم که در موضوع آزاد و خلیج فارس است.

کمالوندی از اجرای برنامه در روز 12 اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و روز معلم خبر داد و گفت: در این روز تجلیل از معلمان هنرستان هنرهای زیبای یاسوج را داریم و در روز 13 خرداد ماه دومین سوگواره استانی شعر در سوگ رحلت امام را خواهیم داشت و از روز 15 فروردین تا روز 15 تیرماه مجموعه برنامه‌هایی را با عنوان استان قرآنی تدارک دیده‌ایم که با محوریت ارشاد و 15 مؤسسه قرآنی برگزار می‌شوند.

وی در پایان متذکر شد: در این مدت برنامه‌های قرآنی شامل برنامه‌های محفل انس با قرآن، مراسم شبی با قرآن، برنامه‌های محله‌های قرآنی و خانواده‌های قرآنی و روستاهای قرآنی در سراسر استان توسط مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود و برنامه‌های خیمه‌های معرفت قرآنی ویژه دانشجویان را داریم که اعتبار آن بالغ بر یک میلیارد ریال است.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی