نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. فروردين 1393 - 18:52
امام جمعه موقت شهریاسوج گفت: مردم، مسئولان و وفاداران به نظام جمهوری اسلامی موظف به برخورد قانونی با متعرضین به فرهنگ اسلامی هستند.

به گزارش چهار فصل حجت الاسلام سیدامان الله حسینی صدر در گفت و گو با صبح زاگرس اظهار داشت: منظور از فرهنگ در نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری این است که باید در ابعاد مختلف مانند اقتصاد، سیاست، کار و کلیه مباحث دارای فرهنگ باشیم و این فرهنگ باید در دنیا مرسوم شود مانند اقتصاد مقاومتی که در هیچ جای دنیا تا کنون اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد مهم فرهنگ که رهبری نیز در سفر اخیر خود در جمع مردم مشهد بر آن تأکید داشته، فرهنگ دینی و اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی صدر مفهوم فرهنگ دینی را پیاده کردن اصول و ارکان شریعت پیامبر اسلام (ص) بیان کرد و گفت:  فرهنگ دینی یعنی شریعت پیامبر اسلام (ص) باید در کشورهایی که می خواهند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند پیاده شود.

وی به حوادث تلخ سال 92 و هتاکی های صورت گرفته به مقدسات در برخی نشریات اشاره کرد و گفت: برخی از افراد که خود را فرهنگی می دانند به غلط گمان می کنند که فضایی برای آن ها به وجود آمده تا بتوانند از آن برای توهین به مقدسات استفاده کنند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج این افراد هتاک را جاهل و نادان نامید و ادامه داد: به کسانی که به فضای فرهنگی و اسلامی کشور ما تعرض می کنند نباید فرصت و موقعیت سوء استفاده داد.

وی خطاب به هتاکان تصریح کرد: هتاکان به مقدسات باید بدانند که وفاداران به اسلام و نظام جمهوری اسلامی به آن ها اجازه سوء استفاده نمی دهند.  

حسینی صدر فرهنگ اسلامی را در بر گیرنده تمام فرهنگ های اجتماعی خواند و افزود: میزان پیشرفت ما بر اساس مبانی و فرهنگ اسلامی است زیرا فرهنگ اسلامی تمامی فرهنگ های اجتماعی را به ما یاد می دهد.

بسیج همگانی برای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه

وی تأکید کرد: آحاد مردم و مسئولین، نشریات، رسانه ها و صاحبان تریبون باید شعارشان در جهت ترویج فرهنگ اصیل اسلامی باشد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج دفاع از فرهنگ اصیل اسلامی در کشورمان را یک وظیفه عمومی دانست و ادامه داد: وظیفه ما دفاع از کشور و ارزش های اصیل اسلامی است و مردم، مسئولان و وفاداران به نظام جمهوری اسلامی  موظف به برخورد قانونی با متعرضین به این فرهنگ هستند.

 

انتهای پیام/گ

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی