نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. فروردين 1393 - 9:47
امام جمعه موقت دهدشت با اشاره به همزمانی نوروز با ایام فاطمیه، گفت: فاطمیه فرصت تقویت معنویت است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه دهدشت ضمن توصیه خود و دیگر نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت، اظهار داشت: رحمت واسعه الهی همه جا را فرا گرفته است و نباید انسان از رحمت خداوند ناامید شود.

خطیب موقت جمعه دهدشت با استناد به آیاتی از قرآن روحبخش درباره بخشش گناهان، تصریح کرد: خداوند به بندگان خود می‌فرماید از رحمت خدا مأیوس نشوید زیرا او آمرزنده و مهربان است.

تقوی فلسفه سختی‌های دنیا را کفاره گناهان انسان دانست و افزود: در قرآن آمده است که اگر پای انسان به سنگی بخورد کفاره گناهان است.

امام جمعه موقت دهدشت تصریح کرد: گناهی که مؤمن انجام می‌دهد خداوند بر آن مؤمن ابتلائاتی پیش می‌آورد و آن ابتلائات موجب بیداری و تنبیه او می‌شود، و همین معنای کفاره و ریخته شدن گناهان است.

تقوی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره مختصری به رویدادهای مهم هفته پیش رو، شهادت صدیقه طاهره(س) را یادآور شد و گفت: با توجه به همزمانی نوروز با شهادت آن حضرت، معنویت بانوی دو عالم در این ایام به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فاطمیه دوم طبق نظر مراجع تقلید و روایات مستندتر بر شهادت حضرت فاطمه(س) است، خواستار برپایی مراسم عزاداری در ایام فاطمیه شد و از مردم متدین دهدشت برای شرکت در مراسم سوگواری آن حضرت دعوت کرد.

تقوی از 12 فروردین به عنوان مناسبت دیگر هفته یاد کرد و ابراز داشت: روز جمهوری اسلامی روزی است که مردم با شور و شعور با 98 درصد جمهوری اسلامی را تثبیت کردند.

معاون اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه جمهوری اسلامی را خون‌بهای هزاران شهید خواند و با بیان اینکه حضور مردم دشمنان را شگفت‌زده کرد، اذعان داشت: ملت ایران با پیروی از مرجعیت شیعه و با حضور گسترده در صحنه تاکنون توطئه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کرده است.

وی روز طبیعت را متذکر شد و با بیان اینکه اسلام نگاه به سبزه و طبیعت را تأیید کرده است، افزود: این روز فرصتی برای یادآوری قیامت و زنده شدن دوباره است.

خطیب موقت جمعه دهدشت هفته کتاب کودک را از دیگر مناسبت‌های هفته برشمرد و گفت: اسلام راجع به کتاب اهمیت زیادی قائل شده و معجزه جاوید پیامبر اسلام کتاب بوده است.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی