نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. ارديبهشت 1393 - 8:58
پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به مناسبت روز معلم بسته خبری شامل گزیده ای از اخبار استان کهگیلویه وبویراحمد طی مدت اخیر را منتشر کرد.

به گزارش چهار فصل ،این روز ها اخبار مختلفی از سراسر استان کهگیلویه وبویراحمد مبنی بر مشکلات دانش آموزان و فرهنگیان استان به گوش می رسد.

پایگاه خبری تحلیلیچهار فصل به مناسبت بزرگداشت روز معلم  گزیده ای از اخبار منتشر شده در  رسانه های استان طی مدت اخیر در مورد فرهنگیان ،دانش آموزان ، مطالبات فرهنگیان و اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد را منتشر کرده است.

این اخبار به شرح زیر است:

کودکان روستای نیمدور شهرستان باشت ماه مهر ندارند/یلدا،صغری و هایده چشم انتظار تدبیر مسئولان

روستای نیمدور سه دانش آموز دختر به نام های هایده ارشدی زاده 9 ساله، یلدا بهرامی 8 ساله و صغرا سبزی زاده 7 ساله دارد که تا سال تحصیلی جدید هایده 10 ساله می شود، یلدا 9 ساله و صغرا 8 ساله ولی هنوز حس قشنگ اولین روز مدرسه را تجربه نکرده اند.

 

یلدا یکی از کودکان بازمانده از تحصیل این روستا از آرزوهایش برایمان گفت که دوست دارد معلم شود. او می گفت: دوست دارم معلم شوم تا به روستائیانی همچون خودم خدمت کنم تا از نعمت سواد برخوردار شوند.

هایده هم دوست داشت دکتر شود تا همانند یلدا به روستائیان و هم نوعانش خدمت کند.

 

حالا دانش آموزان روستای نیمدور پس از همه پیگیری های که برای بازشدن مدرسه شان داشته اند از مسئولان می خواهند کاری کنند تا امسال مدرسه شان دایر شود تا یک سال دیگر از تحصیل عقب نمانند.

 

پیشتازی شهرستان باشت در توسعه ورزش دانش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد

حمید زرافشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان باشت  از نظر توسعه ورزش دانش‌آموزی و سرانه ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول را دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه میانگین سرانه ورزشی در استان 28 سانتی متر مربع است، افزود: سرانه فضای ورزشی باشت با 3 هزار و 800 دانش‌آموز  63 صدم سانتیمتر مربع است.

 

عدم هدایت صحیح دانش‌آموزان به رشته‌های فنی در لنده

مدیر هنرستان دارالفنون شهرستان لنده با اشاره به لزوم هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموزان گفت: از مهمترین دلایل روی‌گردانی دانش‌آموزان نسبت به رشته‌های فنی عدم آگاهی‌بخشی و اجبار توسط والدین برای حضور در رشته‌های نظری است.

 

اعتراض جمعی از فرهنگیان لنده‌ای نسبت به عدم پرداخت پاداش مناطق محروم

جمعی از فرهنگیان شهرستان لنده‌ نسبت به صدور احکام ضد و نقیض پرداخت پاداش مناطق محروم در شهرستان اعتراض خود را به اداره کل و مراجع ذیصلاح اعلام کرده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش لنده به تعداد دریافت کنندگان پاداش مناطق محروم در شهرستان لنده اشاره کرد و افزود: 426 نفر از شهرستان لنده برای دریافت معرفی شده‌اند که 26 نفر از آنها با توجه به رأی دیوان عدالت اداری از لیست دریافت کنندگان خط خورده‌اند.

وی گفت: این موضوع موجبات اعتراض و نگرانی فرهنگیان را به همراه داشته که می‌طلبد در این خصوص نیز اقدامات جدی صورت پذیرد.

 

اشکالات خبر نویسی در پورتال خبری آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد

پورتال خبری اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد است به رغم فعالیت بسیار خوب و سرعت عمل بالا در انتقال اخبار سازمان خود دارای نقص هایی در تنظیم خبر است.

شاید حساسیت بر روی این پورتال خبری از این بابت زیاد است که آموزش و پرورش مهد تعلیم و تربیت در کشور است و قوی بودن روابط عمومی آن می تواند زمینه ساز آموزش کارمندان و آشنایی آنان با نحوه تنظیم خبر به صورت حرفه ای باشد.

 

 

تجلیل از مقام معلم یک وظیفه همگانی است

خبرگزاری فارس: تجلیل از مقام معلم یک وظیفه همگانی است

فرماندار شهرستان لنده به بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: نقش راهگشا و روشن‌گر معلم در جامعه بر هیچ‌کس پوشیده نیست و معلم به عنوان چراغ هدایت جامعه، نورانیت خود را از راه و منش انبیاء یعنی هدایت بشر گرفته است.


مرادی، تجلیل از مقام معلم را وظیفه همگانی خواند و تأکید کرد: توجه به این قشر زحمت‌کش و فعال فرهنگی جامعه یک ضرورت بوده که باید با نگاهی عمومی و خارج از چارچوب آموزش و پرورش صورت پذیرد.

فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی، معلم نمونه کشور شد

هوشنگ بهروزی زاده دبیر دبیرستان نمونه یادگار امام(ره)یاسوج دارای مدرک فوق لیسانس در رشته ریاضی با سابقه 24سال خدمت بعنوان معلم نمونه کشوری انتخاب ودرهفته معلم از سوی رئیس جمهور و وزیر آموزش وپرورش تجلیل می شود.

 

وی که سابقه تدریس درمدارس راهنمایی، دبیرستان های شهرستان بویراحمد و مدرسی مراکز تربیت معلم و دانشگاه های استان را درکارنامه خود دارد ودارای یک مقاله پذیرفته شده بین المللی، 4 مقاله کشوری و 4 مقاله استانی در زمینه ریاضی است.

 

بهروزی گفت: کتابهای کار ریاضی 1و2، حسابان وریاضی گسسته و یک تألیف و دارای رتبه برتر در الگوهای برتر تدریس، مسابقه علمی دبیران وهمایش های ملی واستانی است.

 

پژوهشگر بسیجی کهگیلویه وبویراحمدی دستگاه آزمایش فنجانی راطراحی وساخته است

محمد جعفر احساس خواه فرهنگی محقق استان کهگیلویه وبویراحمد دستگاه آزمایش فنجانی را طراحی و ساخت .

وی گفت: ساخت این دستگاه شکل دهی به فلزات را بدون از پارگی هنگام فشار وضربه تسهیل کرده است.

گفتنی است احساس خواه دارای رتبه های پژوهشگر برتردرهمایش تجلی خود باوری علمی وفناوری بسیج- طرح برترابتکار وخلاقیت ودارای عنوان چهره ماندگار بسیجی استان است.

اظهارات تأمل برانگیز مدیر سابق اداره آموزش و پرورش عشایر در مراسم تودیع خود/سیاسیون جدید لیست 50 نفره تغییر و تحولات برایم فرستادند

اظهارات تأمل برانگیز مدیر سابق اداره آموزش و پرورش عشایر در مراسم تودیع خود/سیاسیون جدید لیست 50 نفره تغییر و تحولات برایم فرستادند

یکی از اخبار منتشر شده در رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد، افشاگری مدیر سابق آموزش و پرورش عشایر این استان است که در مراسم تودیع و معارفه خود اظهارات تأمل برانگیزی را بیان کرده که ناخودآگاه هر  فرد عدالت خواه و واقع بینی را به تفکر وا میدارد.

محمد جهان در آیین تودیع و معارفه خود با بیان این جمله که آموزش و پرورش جولانگاه سیاسیون نیست، از دخالت برخی از افراد در مسائل این اداره خبر داده است.

وی از ارائه یک لیست 50 نفره توسط برخی سیاسیون به خود برای تغییر و جابجایی خبر داد و گفت: قرار نیست به جای احترام معلم با آبرویش بازی کرد و این افراد باید بدانند این نهاد آموزشی حساب و کتابی دارد.

جهان که عزل شدن خود را جدای از بحث عملکرد خود در این نهاد می دانست، ابراز داشت: به طور حتم اگر به خواسته این افراد پاسخ می دادم عزل نمی شدم ولی با کمال افتخار جلوی این افراد ایستادم تا شأن معلمی حفظ شود.

 

مصاحبه با نخبگان مدارس امنیتی است


هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، در نشست خبری اخیر خود با اصحاب رسانه در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان یاسوج گفت: مصاحبه با نخبگان مدارس و حضور در مدارس یک مقوله امنیتی است که باید حتماً از طرف حراست آموزش و پرورش استان مجوز صادر شود.

وی گفت: خبرنگاران با در دست داشتن کارت خبرنگاری و مجوز حراست آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد قادر خواهند بود با دانش آموزان نخبه در سطح مدارس استان مصاحبه انجام دهند.

 

ماجرای مطالبات فرهنگیان و رقابت تبلیغاتی زارعی و تاجگردون

ماجرای مطالبات فرهنگیان و رقابت تبلیغاتی زارعی و تاجگردون

 پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در حالی به موضوعی برای رقابت تبلیغاتی نمایندگان این استان تبدیل شده است که بسیاری از طرح های به زمین مانده استان مغفول واقع شده است.

 

سرگردانی طرح پیوند مدرسه، خانه و مسجد در استان /کف گیر آموزش و پرورش در دیگ/ انتقاد از جلسات صوری انجمن اولیاء و مربیان در مدارس

سرگردانی طرح پیوند مدرسه، خانه و مسجد در استان /کف گیر آموزش و پرورش در دیگ/ انتقاد از جلسات صوری انجمن اولیاء و مربیان در مدارس

قادر زاده باقری،عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به این که طرح پیوند خانه، مدرسه و مسجد قابلیت اجرایی ندارد، ابراز داشت: اینکه 800 نفر در مصلی جمع شوند تا برای آنان سخنرانی کنیم چنین طرح هایی نمی تواند  قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی از برگزاری جلسات انجمن اولیاء و مربیان در مدارس انتقاد کرد و گفت: جلسه انجمن اولیاء و مربیان در مدارس استان هر ساله به صورت صوری و فقط در یک روز برگزار می شود در صورتی که باید این جلسات در طول سال تداوم داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به طرح پیوند خانه، مدرسه، مسجد اظهار کرد: مدارس خاص از نظر تربیتی مورد توجه قرار نمی گیرند.

وی طرح خانه، مدرسه، مسجد را یکی از ارکان های تربیتی بیان کرد و افزود: اگر کل بودجه آموزش و پرورش را صرف چنین طرحی کنیم، از نظر اعتبارات با مشکل مواجه می شویم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: باز هم خوب است که هنوز کف گیر آموزش و پرورش به ته دیگ نخورده است.

 

ناراحتی سایت حامی زارعی از مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

ناراحتی سایت حامی زارعی از مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد+سند

این روزها بازار خبرهای مربوط به پرداخت مطالبات مناطق محروم داغ است و نمایندگان و مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد سعی دارند تا با دادن این خبر خوش به قشر فرهنگی بارقه ای از امید در دل آن ها بنشانند.

این رسانه حامی غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از تمجید و تعریف های مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در اولین جلسه با اصحاب رسانه در فروردین 93 ناراحت شده و اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «ابراز ارادت ویژه یکی از مدیران برای تاجگردون» نموده است.

در این نوشته که همراه با طرح نکته هایی از اقدامات نماینده بویراحمد و دنا در مجلس و چگونگی اختصاص اعتبار جهت پرداخت مطالبات مناطق محروم فرهنگیان استان بوده، ضمن انتقاد از تعریف و تمجیدهای زارع پور از نماینده گچساران در جلسه با اصحاب رسانه، درباره چگونگی وارد شدن نمایندگان به بحث مطالبات مناطق محروم فرهنگیان  و نامه نگاری های صورت گرفته نکاتی را متذکر شده است.

این رسانه، سخنان مدیرکل آموزش و پرورش استان را خارج از دایره انصاف قلمداد کرده و هدف وی را صرفاً اعلام وفاداری و خوش خدمتی این مدیر به تاجگردون و رونمایی از نوعی دست بوسی جدید دانسته است.

در پایان این متن انتقادی، ضمن تکرار فرهنگ دست بوسی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش آمده است: «ای کاش رئیس فرهنگیان استان فرهنگ تشکر و فرهنگ اتحاد و همدلی را بجای فرهنگ دست بوسی اشاعه می کرد...»

 

مطالبات فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در هفته معلم پرداخت می‌شود

هادی زارع‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در گچساران در پاسخ به سئوالی مبنی زمان پرداخت مطالبات فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تلاش ما بر این است که مطالبات فرهنگیان مشمول برابر تصویب‌نامه 1373 وزیران، در هفته معلم پرداخت شود.


وی میزان مطالبات فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمدی را 350 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مطالبات فرهنگیان شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به جز مراکز شهرستان‌های گچساران، یاسوج و دهدشت که دارای ضریب 4 هستند، در هفته معلم پرداخت می‌شود.


تجلیل از 80 فرهنگی نمونه بویراحمدی

خبرگزاری فارس: تجلیل از 80 فرهنگی نمونه بویراحمدی

هوشنگ یاری‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پیش‌رو بودن هفته معلم اظهار کرد: به منظور ارج نهادن به مقام معلمان و زحمت‌کشان عرصه علم و دانش باید برنامه‌هایی در خور شأن آن‌ها برگزار و به صورت ویژه از آن‌ها تجلیل شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه ارتقای فرهنگ براساس آموزه‌های دینی باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: جایگاه معلم بسیار رفیع است به طوری‌که در دین مقدس اسلام شغل معلمی به عنوان شغل انبیا معرفی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه با بیان اینکه معلم رسالت بزرگ تعلیم و تربیت را بر دوش دارد، تاکید کرد: معلمان باید در انجام مسئولیت محوله مراقبت داشته باشند زیرا در سرنوشت آینده کشور نقش بنیادین دارند.

وی بر لزوم کیفی‌سازی برنامه‌های هفته معلم تاکید کرد و گفت: توجه به برگزاری برنامه‌های کیفی در راستای معرفی رسالت معلم و تجلیل از این تلاشگران سنگر علم و تربیت بسیار مهم است.

فرماندار بویراحمد  در پایان گفت: در هفته معلم 80 فرهنگی نمونه این شهرستان تجلیل می‌شوند.
 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی