به گزارش مجله علمی و تخصصی حمل و نقل، یپش از آنکه فروچیو لامبورگینی دست به ساخت خودروهای پر سرعت بزند ، مهندس جوانی بود که روی محصولات کشاورزی مانند کمباین و تراکتور کار می کرد. بعدها وقتی او توانست شرکت خودروسازی (Lamborghini) را تاسیس کند ، بخش ساخت تراکتور را نیز هم چنان حفظ کرد.
دانش طراز اول مهندسی که در محصولات سوپر اسپرت این شرکت استفاده می شد ، کم کم به تراکتورهای آن نیز سرایت کرد. تراکتورهای این شرکت سال ها مورد استفاده کشاورزان اروپایی قرار می گرفت. پس از وقفه ای یکی دو ساله مدل جدید این خودرو با نام (Nitro) معرفی شده است.
طراحی جسورانه و تهاجمی آن در نگاه اول چشم بیننده را به خود می دوزد. نصب چراغ های (LED) جلوه شاسی بلندهای بلند بالا را به آن بخشیده است. به لطف نصب شیشه های بزرگ در اطراف کابین راننده ، دید سرتاسری او به میزان ۳۶۰ درجه افزایش پیدا کرده است.
برای این تراکتور زیبا چند موتور در نظر گرفته شده است. مدل پایه دارای ۳۰۰۰ سی سی حجم و ۱۳۹ اسب بخار قدرت است. مدل متوسط آن دارای موتور ۵۰۰۰ سی سی به قدرت ۲۶۸ اسب بخار است. دست آخر قوی ترین قوای محرکه نیترو دارای ۸۰۰۰ سی سی حجم و ۶۷۱ اسب بخار نیرو است.
جعبه دنده اصلی آن ۵ سرعته و جعبه دنده کمکی یا قدرتی آن نیز ۳ سرعته است.
منبع : عصر ایران
نظرات کاربران