نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. ارديبهشت 1393 - 22:58
ویرانی قلعه‌دیشموک و تل‌خسرو در سایه غفلت مسئولان
در نشست اتاق فکر گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
ویرانی قلعه‌دیشموک و تل‌خسرو در سایه غفلت مسئولان
در نشست اتاق فکر استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مهمی از جمله ویرانی برخی آثار باستانی و مواریث در اثر بی‌توجهی مسئولان مطرح شد.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز نشست اتاق فکر گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اصحاب فکر و اندیشه در این حوزه به دعوت میراث فرهنگی استان و به میزبانی سازمان صنعت و معدن برگزار شد.

در این نشست از همه اهالی فرهنگ و هنر از شاعر گرفته تا مستندساز و نویسنده حضور داشتند و هر یک از حاضران دغدغه‌های خود را در این سه حوزه یعنی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی بیان کردند.

سید حسن حسینی از نویسندگان پیشکسوت استان جلب توریسم را تنها از مسیر فرهنگ‌سازی میسر دانست و وضعیت کشور و استان را در این خصوص نامطلوب ارزیابی کرد.

وی گفت: وقتی یک میلیون نفر توریست بیشتر نداریم یعنی این که باید در زمینه تهیه و توسعه زیرساخت‌ها بهتر و بیشتر کار شود.

این نویسنده پیشکسوت، کنار پارک و لب خیابان خوابیدن را به منزله فرار توریست و گردشگر دانست و گفت: باید فضاها آماده باشد و هتل‌های ما گنجایش بیشتری پیدا کنند تا توریست و گردشگر احساس راحتی کند.

حسینی حرف زدن به تنهایی را چاره کار ندانست و از مسئولان خواست برای مثال اگر نمی‌توانند قدمی برای صنایع دستی بردارند حرفی از آن به میان نیاورند.

پس از حسینی نوبت به کارشناس ارشد باستان‌شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه رسید که از کمبودها و ضعف‌ها در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سخن بگوید.

نوروز رجبی در همین مورد یکی از مشکلات در این حوزه را مربوط به غیر تخصصی بودن مسئولان دانست و گفت: در همه جا اول پست‌ها را مشخص می‌کنند و سپس متخصصان را تعیین می‌کنند اما در این‌جا ابتدا افراد را معین کرده و سپس پست‌ها را مشخص می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت ادامه داد: گماردن همین افراد باعث شده که موفقیتی در کارها به خصوص در حوزه‌های تخصصی حاصل نشود.

رجبی از تعطیل بودن پژوهش در استان گفت و افزود: کارهای پژوهشی و تحقیقاتی تعطیل است و همین است که باعث شده اکنون بافت تاریخی دهدشت که ماندگارترین اثر از دوره صفویه در جنوب کشور است تخریب شده و از میان برود.

وی بی‌توجهی مسئولان به حوزه میراث فرهنگی را تا آن‌جا برای استان دارای ضرر و زیان دانست که در سایه همین بی‌توجهی قلعه دیشموک فرو ریخته و تل‌خسرو وضعیتی به همین منوال دارد.

علی ربانی نیز که از دیگر حاضران این نشست بود با بیان گره‌هایی که در کار گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است، سنگ‌اندازی ادارات در راه توسعه این بخش را مهم‌ترین دلیل عقب‌ماندگی این استان دانست.

وی گفت: نباید اجازه بدهیم فعالان عرصه گردشگری از جمله هتل‌داران و هواپیمایی و صاحبان اماکن به دلیل برخی ندانم‌کاری ضرر کنند.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی