نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. ارديبهشت 1393 - 8:09
امامزاده بی بی فاطمه خاتون (س) یکی از مظلوم ترین نوادگان رسول خدا(ص) است که وضعیت بقعه متبرکه ایشان به تنهایی نشانه ی این مظلومیت است.

به گزارش چهار فصل به نقل از خامی، امامزاده به فرزندان یا نوادگان ائمه اطهار (ع) و بزرگان سادات گفته می شوند که پس از مهاجرت به ایران در سراسر روستاها و شهرهای ایران پراکنده شدند و به دلیل جایگاه والایی که در بین ایرانیان داشتند پس از وفاتشان محل دفنشان به بناهای مقدس و محل زیارت مردم تبدیل شد که به این مکان های مقدس نیز بقعه امامزاده گفته می شود.

امامزاده بی بی فاطمه خاتون در فاصله 3 کیلومتری شمال روستای سرآبیز و 5 کیلومتری شهر باشت در دشت گندمزاری مجاور جاده چرام به باشت واقع شده است.

مرقد مطهر این امامزاده جلیل القدر در محل بادخون باشت واقع شده که بسیار سرسبز است و مناظر بدیع و زیبایی در اطراف خود دارد؛ استعداد و ظرفیت بالای گردشگری این منطقه تاکنون مغفول مانده و به درستی به مردم معرفی نشده است.

قبلا اطراف این بقعه گورستان دوره گبر بوده که به کلی در دورن خاک محو شده و پیرامون آنرا مورد طبیعی پوشانده است.

امامزاده در سال 1376 خورشیدی توسط یکی از افراد سادات روستای سرابیز با مشارکت دیگر سادات سرآبیزی حصاری با سنگ و سیمان اطراف آن احداث و قبر مزبور با سنگ مخصوص مرمت گردید؛ الان حدود 4 سال است که پی مرقد مطهر این امامزاده ریخته شده و به شکل کنونی دست نخورده مانده است.

به اعتقاد اهالی منطقه سرآبیز امامزاده بی بی فاطمه خاتون خواهر امامزاده سید محمد (ع) می باشد؛ امامزاده سید محمد سرآبیز از نوادگان حضرت امام سجاد (ع) است.

امیدواریم که با همت مردم عزیز و مسئولان محترم، ساختمان این امامزاده سریعتر بنا شود تا  نسل جوان جامعه برای رفع مشکلات خود به امامزادگان که منبع خیر و برکات فراوان است، پناه آورند.

 

http://www.khamei.ir/images/boyerkhabar.ir-41063-gozareshe_tasvirie_3.JPG

 

 

 

 

 

 

 

برای کمک به بازسازی بقعه امام زاده با شماره تلفن 09374476045 (کامران) تماس تماس حاصل فرمایید.

هموطنان عزیز مطمئن باشید با کمک های خود در ساخت این بقعه متبرکه، تا هنگامی که این بنا پابرجا باشد و در آن نماز یا کار نیکی برگزار گردد شما هم در ثواب آن شریک هستید.

 

گزارش/فاضل کامران

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی