نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. ارديبهشت 1393 - 9:04
شرایط نامطلوب و طراحی زشت جمعه بازار شهر یاسوج این مکان را به حلبی آباد شبیه کرده تا محل خرید.

به گزارش چهار فصل به نقل از صبح زاگرس، جمعه بازارهمان گونه که از اسم آن پیداست، به مکانی گفته می شود که در روزهای جمعه دایر شده و فروشندگان اجناس خود را به نرخی پایین تر از بازار عرضه می کنند تا مشتریان ضمن بازدید، در صورت تونایی اقدام به خرید اجناس نمایند.

در شهر یاسوج نیز همانند تمام نقاط کشور این مکان وجود دارد اما به شکل و صورتی دیگر.

جمعه بازار شهر یاسوج که در ابتدا با همین نام در زمینی خالی در حاشیه شهر یاسوج آغاز به فعالیت کرد بعد از استقبال مردم از جمعه بازار بدون تغییر در ساختار آن به  بازار روز تغییر نام داده به طوری که طبق گفته جاوید شهردار یاسوج در حال حاضر تعداد 937 واحد صنفی در این مکان مشغول به عرضه کالا هستند.

ورودی جمعه بازار یاسوج

مکان در نظر گرفته شده برای این بازار در ابتدا و طبق گفته نگین تاجی شهردار سابق شهر یاسوج قرار بود که با برنامه ریزی و طراحی منظم مانند بازارهای سرپوشیده برخی از استان های کشور ساخته شود اما نه تنها این امر تا کنون محقق نشده بلکه وجود این بازار روز باعث ایجاد بی نظمی در ورودی شهر یاسوج از سمت جاده اصفهان و ترافیک سنگین شده است.

طراحی زشت و حلبی آباد گونه غرفه های جمعه بازار شهر یاسوج

شلوغی بیش از حد، بی نظمی و طرح زشت و حلی آباد گونه این منطقه، نبود پارکینگ جهت پارک خودروی مشتریان و بازدیدکنندگان و همچنین وجود خودروهای میوه فروش سیار در بلوارشهید قرنی در ضلع جنوبی این مکان و ایجاد آلودگی های زیست محیطی از دیگر مشکلات وجود این بازار است.

میوه فروشی های سیار در ضلع جنوبی جمعه بازار شهر یاسوج

علاوه بر مشکلات ذکر شده فضای درون محوطه بازار روز است که هر کدام از غرفه ها اقدام به ساخت فضای کسب و کار با سلیقه خود و با ابزارهایی مانند ایرانیت، میل گرد و غیره کرده اند که نه تنها نمای زشتی به فضای درونی آن داده است بلکه از لحاظ امنیت نیز در سطح پایینی قرار دارند.

نداشتن دیوار و محوطه بندی نامناسب سبب می شود که وقوع جرم در این مکان، ساده شود و با وجود تلاش مستمر نیروی انتظامی، نتوان جلوی وقوع برخی از بی نظمی ها و جرم ها را گرفت.

محوطه سازی و دیوارکشی نامناسب جمعه بازرا شهر یاسوج

اوضاع این منطقه از شهر تا جایی وخیم است که جاوید شهردار جدید شهر یاسوج نیز با اذعان به نبود برنامه و طراحی مناسب، این مکان را به حلبی آباد تعبیر کرده تا بازار.

وی در نشست اخیر خود در دانشگاه آزاد واحد یاسوج از خرید و فروش غیرقانونی این واحدهای صنفی خبر داد و ترافیک سنگین، قرار گرفتن در ورودی شهر و همچنین عدم صلاحیت برخی از فعالیت ها را در این مکان از جمله مشکلات جمعه بازار شهر یاسوج دانست.

وضعیت امنیتی غرفه های جمعه بازار شهر یاسوج

به هر حال به نظر می رسد با توجه به اینکه این بازار مورد اقبال جمعیت زیادی از شهروندان و مسافران قرار گرفته، وجود چنین مکانی بدون برنامه ریزی و مدیریت زیبنده شهری مانند شهر توریستی و گردشگر پذیر یاسوج نباشد و تنها موجب ایجاد بی نظمی و به وجود آمدن ترافیک در حوالی این بازار می شود.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی