نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. ارديبهشت 1393 - 10:42
رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزش‌یابی سازمان لیگ گفت: عضو متخلف هیات مدیره یک باشگاه شهرستانی به دلیل برخی ارتباطات رئیس یک فدراسیون ورزشی شد در حالی که ما گزارش‌ تخلفات او را به نهادهای بازرسی داده‌ایم.

به گزارش چهار فصل ، حجت‌الاسلام علیرضا علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت شکایت فجرسپاسی از پیکان به خاطر کارت‌های پایان خدمت گفت: در مورد این پرونده استعلام‌های لازم از بازرسی ناجا و معاونت وظیفه عمومی گرفته شده و این مسائل در حیطه کاری آن آقایان است که باید پاسخ بدهند.

وی در مورد اظهارات رسایی مبنی بر اینکه فدراسیون در روند رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال همکاری نمی‌کند گفت: از نظر شخصی من هر اطلاعاتی که دوستان در کمیسیون اصل 90 از ما خواسته‌اند به آن به چشم یک وظیفه نگاه کرده‌ایم و در خدمتشان بوده‌ایم و در ادامه کار هم هر سوالی که داشته باشند پاسخگو خواهیم بود و هر مستندات و سوابقی بخواهند به آنها ارائه می‌کنیم و آماده خدمت‌رسانی هستیم.

رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ تصریح کرد: امیدواریم که روند این پرونده در حوزه مجلس شورای اسلامی با اصلاحات قانونی اشکالات سیستم برطرف شود و شرایطی به وجود بیاید که از سرچشمه جلوی برخی تخلفات گرفته شود در حال حاضر 6 باشگاه فولاد، سایپا، سپاهان، ذوب‌آهن، مس کرمان و پیکان زیر نظر صنایع و معادن قرار دارند و 5 باشگاه لیگ برتری و دست اولی زیر نظر وزارت نفت هستند بنابراین با یک کار قانونی ساده می‌توان سازوکاری به وجود آورد که با کمترین هزینه بیشترین بازدهی حاصل شود.

علیپور با اشاره به انتشار فهرست قراردادهای بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس در اواخر فصل گذشته گفت: این کار تحت عنوان شفاف‌سازی صورت گرفت و قرارداد بازیکنان و مربیان پرسپولیس و استقلال انجام شد اشکالی هم ندارد و کار بسیار خوبی است من به عنوان کمیته بازرسی سازمان لیگ دو سال پیش هم مصوبه‌ای را از هیات رئیسه گرفتم که دیگر مبلغ قرارداد بازیکن و مربی با باشگاه محرمانه تلقی نشود و همان لحظه هم می‌توان مبلغ قرارداد بازیکن و مربی را به اطلاع مردم رساند اما آنچه مهم است اینکه بودجه‌بندی باشگاه‌ها تنظیم و تدوین شود در حال حاضر هیچ کاهشی در بودجه و هزینه‌ها و سطح قراردادها در باشگاهی مثل پرسپولیس نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: شنیده‌ام که یک باشگاه صنعتی با سرمربی خود قرارداد 700 میلیون‌تومانی امضا کرده است. این اتفاقات با سیاست‌گذاری کلان در حوزه ورزش و آنچه مدنظر وزیر ورزش و 150 نماینده محترم مجلس که حرکت ایشان را تایید کردند در تناقض است در حال حاضر باید بودجه باشگاه‌ها قانونمند شده و در هزینه‌ها تعدیل صورت گیرد که در عملکرد ابتدایی باشگاه‌ها قانونمندی، صرفه‌جویی و تعدیل در هزینه‌ها را که مدنظر حاکمیت است دیده نمی‌شود مجلس و کمیسیون اصل 90 و همچنین کمیسیون فرهنگی که ورزش زیرشاخه‌ای از آن است باید قدم اصلاحی بردارند و با یک تبصره یا یک ماده واحده یک بودجه‌ای از دستگاه‌ها را مثلا 200 میلیارد تومان را به عنوان حق پخش تلویزیونی در ردیف بودجه صداوسیما قرار داده تا صداوسیما این مبلغ را بین 16 باشگاه لیگ برتری تقسیم کند.

علیپور تصریح کرد: به طور مثال بین 16 باشگاه لیگ برتری 5 یا 8 میلیارد تومان تقسیم شود و سپس باشگاه‌ها سایر درآمدهای خود را از محل جذب اسپانسر، تبلیغات محیطی، بلیت فروشی و ... به عنوان یک بودجه متعادل و مشخص وارد فوتبال شود و تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌ها مشخص خواهد شد در آن صورت دیگر ارقام زیرمیزی و همچنین دادن حواله آهن و زمین و ماشین که ما شنیده‌ایم اما ندیده‌ایم دیگر وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ با اشاره به عدم برخورد با تخلفات در ورزش به طور عام گفت: عضو هیات مدیره یک باشگاه شهرستانی به دلیل ارتباطات خاص رئیس فدراسیون یک رشته ورزشی در کشور شده است آن هم در حالی که کلیه تخلفات این فرد را ما به سازمان بازرسی، وزارت ورزش و سازمان‌های مربوطه گزارش داده‌ایم بنابراین باید در برخورد با تخلفات به صورت عام صورت بگیرد.

علیپور تصریح کرد: دو سال پیش مدیرعامل یک باشگاه که انواع و اقسام تخلفات را مرتکب شده بدون آنکه عملکردش مورد ارزیابی قرار بگیرد به باشگاه دیگر می‌رود و مدیرعامل می‌شود بنابراین در باشگاه جدید هم همان رویه سابق را ادامه خواهد داد و هیچ اصلاحی صورت نمی‌گیرد. ما با کمیسیون اصل 90 همکاری لازم را همیشه داشته‌ایم و دبیرخانه ما تمامی سوالات را به طور شفاف و سوال را پاسخ داده است و چه کتبی و چه حضوری این آمادگی وجود دارد که هر سوالی که این عزیزان دارند پاسخ بدهیم و مستندات را هم در اختیار آنها قرار بدهیم اما بدانید که فدراسیون فوتبال در برخورد با تخلفات بسیار جدی است و هیچگاه به صورت فرمالیته عمل نمی‌کند در پرونده محسن قهرمانی بخورد قانونی صورت گرفت در پرونده تبانی سال گذشته هم برخورد قانونی انجام شد در حالی که در فدراسیون‌های گذشته حتی جرات برای اقدام در چنین سطحی هم نداشته‌اند.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی