نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. ارديبهشت 1393 - 14:19
نماینده ادوار هفتم و هشتم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، حضرت زینب (س) را اسوه شجاعت ، شهامت، صبوری ، مقاومت و عفاف شیعیان دانست.

به گزارش چهار فصل ، ستار هدایت خواه  در آئین رحلت سومین فرزند حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) در مسجد امام علی (ع) شهرک امام حسین(ع) یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: درسی که حضرت زینب (س) به ما شیعیان داده و این درس می بایست در تاریخ ماندگار باشد چیزی جزء ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و پایمردی در راه حق و حقیقت نیست.

وی با تشریح زندگی " حضرت زینب (س) " و جفاهایی که حکومت ظالم بنی امیه بر ایشان و خاندان نبی پروردگار رواداشت ، خاطرنشان کرد: زندگی این بانو، زندگی الهی بوده که سراسر آن پر است از مقاومت، شجاعت، شهامت، تواضع در برابر ولایت، فرمانبرداری از اوامر الهی، صبوری، ایمان و عفاف.

هدایت خواه افزود: درس هایی که این بانوی فداکار و عاشق به ولایت به همه مسلمانان در تاریخ پرافتخار مسلمانان به ویژه شیعیان آموخته می بایست برای نسل های آینده بازگو و تدوام داشته باشد.

وی حضرت زینب (س) را ناطقی شجاع و تاریخی لبریز از شجاعت در مصائب رواداشته شده بر اهل بیت پیامبر (ص) عنوان و تصریح کرد: تا مادامی که درس های آموخته شده از سوی این بانوی صبور تداوم داشته باشد هیچ ظالم و زورگویی نمی تواند خدشه ای بر اندیشه های اسلامی وارد کند.

نماینده ادوار هفتم و هشتم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی مسلمانان به ویژه شیعیان ایران اسلامی می بایست برای ترویج و گسترش اندیشه های زینبی از خود کوتاهی نشان ندهند و همواره این تداوم و رواج اندیشه ها را سرلوحه فعالیت های دینی و انقلابی خود قرار دهند.

وی افزود: شایسته است تمامی مسلمانان دنیا از جمله بانوان اسلامی ایران، راه حضرت زینب (س) را ادامه داده و در این بین از خود کوتاهی نشان ندهند تا در این دنیا و آن دنیا نزد اهل بیت عصمت و طهارت سربلند باشند.

هدایت خواه از تلاش های مستمر دشمنان مسلمانان برای کمرنگ نمودن اندیشه های این بانوی انقلابی خبرداد و یادآورشد: آنان با طراحی برنامه های ضددینی می کوشند راه و تفکر حضرت زینب (س) در ابعاد مختلف را کمرنگ نشان دهند.

عضو جبهه پایداری گفت: مردان و زنان ایران اسلامی نمی بایست تحت تأثیر القائات دشمنان نظام در این ارتباط قرار گیرند و به یاد داشته باشند که حضرت زینب (س) برای نشان دادن مظلومیت امام حسین (ع) و یاران وفادارشان در دشت کربلا از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند.

وی به وضعیت کنونی حرم مطهر حضرت زینب (س) در کشور سوریه نیز پرداخت و تصریح کرد: متأسفانه بعد از گذشت قرن ها هنوز هم  برخی از دشمنان اسلام و یزیدیان زمان  به حرم مطهر این بانو جفاهایی روا داشته اند که تاریخ یزیدیان صدر اسلام را تکرار می کنند.

هدایت خواه، دفاع از آرمان های حضرت زینب (س) را وظیفه دینی مردان و زنان مسلمان به ویژه مردان و زنان ایران اسلامی ذکر و اظهارداشت: همه ما برای تحقق این آرمان ها می بایست تلاش نمائیم.

نماینده ادوار هفتم و هشتم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه اگر شیوه و مشی اندیشه های زینبی در بین مسلمانان دنیا ادامه یابد استقامت در برابر کفار زمان دوچندان می شود ، ادامه داد: به طور حتم اگر امروز شاهد شکوفایی دنیای اسلام و ایستادگی آنان در برابر استکبار و دولت های غربی هستیم برگرفته از درس هایی است که حضرت زینب (س) به ما آموخته است.

هدایت خواه ابراز داشت: دشمنان اسلام در هرجایی که هستند مطمئن باشند زنان و مردان ایران اسلامی با تأسی از الگوهای خود یعنی الگوپذیری از ائمه اطهار بخصوص درس هایی که آن بانوی فداکار به ما آموخته، از اصول و ارزش های انقلابی و اسلامی خود عقب نشینی نخواهند کرد.

در این آئین، یکی از مداحان کشوری با ابیات و اشعاری پیرامون حادثه کربلا و رشادت های حضرت زینب (س) در جمع نمازگزاران و عزاداران حسینی و زینبی مرثیه سرایی نمود.

 

منبع: عصردنا

پایان پیام /گ

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی