نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. ارديبهشت 1393 - 16:42
امام جمعه موقت یاسوج گفت: برای اولین بار در سوریه در 13 خرداد ماه آینده در کشور سوریه انتخاباتی برگزار می شود که این انتخابات ضربات مهلکی را به تروریست ها وارد کند.

به گزارش چهار فصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ایل بانو، حجت الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر در خطبه های نماز جمعه امروز شهر یاسوج با اشاره به مصرف گرایی در مباحث اقتصادی اظهار داشت: مصرف هر چیزی اگر از حد اعتدال بگذرد گناه است و خداوند انسان اسراف کار را دوست ندارد.

وی در  ادامه با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) که فرمودند، هر چیزی که برای انسان خسارت آور باشد اسراف است افزود: هر کس در خوردن، آشامیدن، و همه مسائل زندگی میانه روی کند اسراف نکرده است.

امام جمعه موقت یاسوج به نشانه های اسراف از دیدگاه امام علی(ع) اشاره کرد و بیان داشت: خوردن بیشتر از آنچه لازمه آن باشد، پوشیدن بیشتر از آنچه برای او نیست و خریدن بیشتر از آن چه در شأن انسان نیست.

وی تصریح کرد: پوشش، مسکن، خوردن، خرید کردن همه باید در شأن انسان باشد، چشم و هم چشمی ها انسان را به زحمت می اندازد.

حسینی صدر ره آورد اسراف را فقر و محرومیت از نعمت های الهی دانست و خاطر نشان کرد: اسراف باعث می شود انسان خودسازی نکند و دعایش مستجاب نشود.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز به مناسبت های مختلف اشاره کرد و افزود : یکی از این مناسبت ها رحلت عالم و عارف بزرگ مرحوم آیت الله محمد تقی بهجت (ره) است.

حسینی صدر مهمترین خصوصیت مرحوم آیت الله بهجت را مرده بودن منیت در معنای واقعی کلمه بیان کرد و ابراز داشت: خضوع، اخلاص در عمل، تربیت شاگردان زیاد در حوزه های علمیه از جمله ویژگی های اخلاقی و شخصیت معنوی ایشان بود.

وی به برگزاری اعتکاف در مساجد و دانشگاه های استان اشاره کرد و ابراز داشت: از کسانی که در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند و همچنین از برگزار کنندگان آن بسیار تشکر و قدر دانی می کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج به مظلومیت کودکان غزه اشاره کرد و افزود: مردم غزه در آستانه روز نکبت تظاهرات کردند و گزارشی را که سازمان ملل از کودکان و آوارگی آنان نشان داد که این کودکان از لحاظ بهداشتی و فقر در فلاکت به سر می برند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در برخی از کشورهای همسایه یادآور شد: انتخابات در افغانستان به دور دوم کشیده شد امیدواریم که هر چه زودتر تکلیف مردم افغانستان مشخص شود.

حسینی صدر به انتخابات آینده در سوریه اشاره و اظهار کرد:برای اولین بار در سوریه در 13 خرداد ماه آینده در کشور سوریه انتخاباتی برگزار می شود که این انتخابات ضربات مهلکی را به تروریست ها وارد کند.

وی در پایان به اشاره به انتخابات در کشور لبنان گفت: بحث ریاست جمهوری و انتخابات در کشور لبنان با مشکلات جدی روبرو است و 25 ماه می، آینده انتخابات لبنان دچار چالش خواهد شد.

 انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی