نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. ارديبهشت 1393 - 16:53
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌ که فرهنگیان به خصوص فرهنگیان بازنشسته فرهیخته‌ترین قشر جامعه هستند، از آن‌ها خواست تا در پیگیری مطالبات خود گرفتار آتش فتنه‌گران نشوند.‌

به گزارش چهار فصل، به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز تعدادی از فرهنگیان بازنشسته استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در بیت آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی مطالبات و معوقات خود را مورد پیگیری قرار دادند.

در این دیدار آیت‌الله ملک‌حسینی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب کبری به همه مردم استان و به خصوص فرهنگیان اظهار کرد: اینکه فرهنگیان بازنشسته با شجاعت تمام مطالب خود را بیان کردند جای بسی خوشحالی است و از این قشر چیزی جز فرهیختگی و شجاعت انتظار نمی‌رود.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در جلسات مجلس خبرگان این مشکلات توسط همه نمایندگان بیان می‌شود و هر کدام از ما به تبیین مشکلات مردم استان‌های خود می‌پردازیم و از این حیث در مجلس خبرگان هم مشکلات مردم از هر حیث مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ملک‌حسینی افزود: واقعیات کشور در مجلس خبرگان تبیین می‌شود و این گونه نیست که این مشکلات مسکوت بماند.

وی گفت: باید برای رفع مشکلات راهکارهای قانونی را مدنظر قرار داد و هرگز نباید عجولانه و شعاری با این قضایا برخورد شود.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان افزود: این موضوع از دو نظر قابل طرح است اول اینکه برخی ابهامات قانونی وجود دارد و دیگر اینکه مشکل در بخش اجرایی و معطوف به سهل‌انگاری مسئولان کشوری است و بخشی هم مربوط به مسئولان گذشته است.

ملک‌حسینی با اشاره به اینکه بسیار روشن است قانون‌های گذشته عطف به ماسبق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در این خصوص برخورد با موارد قانونی که صورت گرفته هرگز نباید در دستور کار باشد چراکه در برابر قانون شفاف ایستادن غلط است و نه من چنین کاری می‌کنم و حتم دارم شما هم از من چنین انتظاری را ندارید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: باید نمایندگان مجلس بدون سر و صدا این موضوع را در مجلس مطرح کنند تا به یک رأی واحد در کشور برسند و موضوع پس از حل شدن به عرصه اجرا برسد.

ملک‌حسینی افزود: اگر در محاکم قضایی و به خصوص دیوان عدالت اداری وحدت رویه وجود نداشته باشد ظلم است که وظیفه دارم آن را پیگیری کنم.

وی ادامه داد: وحدت رویه یکی از اصول حاکم بر قوه قضاییه باید باشد و اگر احکام به گونه‌ای شد که یکی بهره‌مند و دیگری بی‌بهره بماند بی‌شک تبعیض است.

ملک‌حسینی با بیان این‌که در جاهایی که در خصوص پاداش مناطق محروم دیوان عدالت اداری حکم قانونی داده باشد وارد نمی‌شوم، افزود: باید دید که استان از چه سالی از محرومیت خارج شده است و این موضوع باید در دستور کار دیوان قرار گیرد.

وی با ذکر این موضوع که مورد عذاب پروردگار است کسی و مسئولی که وظیفه‌ای داشته باشد و عمل نکند، یادآور شد که اگر این بحث را پیگیری می‌کنیم برای تعریف و تمجید دیگران نیست بلکه وظیفه داریم در خصوص حقوق مردم پیگیری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست صمیمی با درخواست از فرهنگیان برای اینکه در پیگیری مطالبات خود از بیان سخنان تند بپرهیزند، متذکر شد که مبادا این قشر فرهیخته با آن همه سوابق خوب و روشن با رفتار و گفتار خود در شعله فتنه‌انگیزان گرفتار شوند و عملی انجام دهند که سوابق درخشان 30 سال خدمت صادقانه را خدشه‌دار کنند.

وی از پیگیری مطالبات فرهنگیان و به خصوص بازنشستگان در سه بخش خبر داد و گفت: یک بخش را خود پیگیری می‌کنم و بخش دیگر را هم استاندار و بخش دیگری از آن را مجمع نمایندگان استان مورد پیگیری قرار خواهند داد تا از کار خود نتیجه بگیریم.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی