نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. ارديبهشت 1393 - 9:48
در سیزدهمین جلسه ادواری شورای اسلامی شهر یاسوج که با حضور تمامی اعضای شورا برگزارشد ،طرح استضیاح شهردار لغو و آتش بس شورا و شهردار اعلام شد.

به گزارش چهار فصل به نقل از بویرخبر، در سیزدهمین جلسه ادواری شورای اسلامی شهر یاسوج که در غیاب علی علی پور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر در سالن جلسات این نهاد برگزار شد،سرافزاز اردشیری به بیان سئوالات خود و قانع نشدن خود از 11سئوال مطرح شده از شهردار یاسوج پرداخت.

اردشیری در ابتدای جلسه ابراز داشت:من نه با شهردار و نه با اعضای شورای شهرهیچ گونه کدورتی نداشته و تمامی سئوال های طرح شده از شهردار برای مطالبه گری حق مردم بوده و نباید این گونه سئوال کردن ها از شهردار را یک نوع سیاسی بازی قلمداد کرد.

وی ادامه داد: سئوال کردن در بعضی مواقع از شهردار باعث رونق بخشیدن بهتر به کارها و تسریع در کارهای عمرانی شهرداری خواهد شد.

این عضو شورای چهارم شهریاسوج به بحث تیم شهرداری و بودن پنج عضوغیرقانونی و طرح این سئوال از جاوید پرداخت و بیان داشت: شما در جواب سئوال 14من در مورد تیم شهرداری به وچود دو نفر از این افراد اشاره کردید که لاجرم این تعداد پنج نفر بوده اند که غیر قانونی و بدون حکم از سوی شورا در این مسند قرار گرفته اند.

جاوید: اگر حرف های شما با مستندات باشد خودم استعفا می دهم

محمد علی جاوید شهردار یاسوج در جواب سؤال سرافراز اردشیری گفت: اگر تعداد افراد مذبور از دو نفر بیشتربوده و همراه با مستند باشدخودم استعفا می دهم.

وی ادامه داد: مجوز حکم صالحی از طرف استانداری استان بوده و نیازی به حکم شورا نداشته که این منوال حکم بر اساس قانون بوده و نمی توان آن را نقض کرد.

شهردار یاسوج با انتقاد ازبعضی سوال های مطرح شده در شورای اسلامی شهر ابراز داشت: چرا با طرح سئوال های بی پایه و اساس ذهن مردم را مشوش می کنیم.

پارک غدیر برای نجات رودخانه بشار تأسیس شد

جاوید در ادامه در مورد پارک غدیر گفت: پارک غدیر در گذشته یک محل برای پیاده کردن نخاله های ساختمانی بوده اما در حال حاضر این مکان منحصر به فرد در جنوب شهر یاسوج را از تصرف نخاله های ساختمانی نجات داده ایم و آن را به یک پارک تبدیل کرده ایم.

از طرح سئوال و استیضاح نمی ترسم

وی خاطر نشان کرد: من از طرح سئوال و استیضاح نمی ترسم ،ولی نباید با جو پردازی های مخرب، استرس را وارد بدنه شهرداری بکنیم و راه شهرداری را از ریل اصلی خود خارج کرده و دنبال حاشیه بگردیم.

در ادامه این نشست ،مرتضی فروغ فر یکی از اعضای برگزیده شورای چهارم شهر یاسوج به بیان دیدگاه های خود در مورد کارهای عمرانی شهر یاسوج  پرداخت وگفت:اعضای شورای شهر باید عملکرد جاوید شهردار یاسوج را در سال 93ببینند و باید گذشته نچندان دور را از یاد ببرند.

وی ادامه داد:هنوزعمر شورای چهارم شهر یاسوج به یکسال نکشیده و حتی حکم جاوید 6ماه از آن نمی گذرد و نباید در این مقطع زمانی، این شش ماه را برای عملکرد شهردار قلمداد کنیم و حرف از استیضاح بزنیم.

فروغ فر:شورا و شهرداری باید با همدیگر تعامل دو سویه داشته باشند

این عضو شورای اسلامی شهریاسوج ابراز داشت: شش ماهه اول کارهای عمرانی شهرداری یاسوج مصادف با شش ماه سرد سال و بارش نزولات الهی بوده و نباید این شش ماهه را جزء رزومه کاری شهردار قلمداد کرد.

فروغ فر با دعوت شهردار و اعضای شورا به حفظ آرامش ، بر همکاری دو سویه و فی مابین بین شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم به عنوان یک شهروند روند رو به رشد و مطلوبی در کارهای عمرانی در سال جدید را رصد کنیم و به یک نتیجه دلخواه برسیم؛ نباید با طرح سئوال و بازگو کردن طرح استیضاح تمرکز مسئولان شهرداری و شهردار را به هم بزنیم.

وی با بیان این موضوع که طرح سئوال حق تک تک اعضای شورای شهر است، بیان داشت: طرح سئوال در بعضی مواقع باعث رشد و ترقی کارهای عمرانی شده و جو سازی های موجود با این طرح سئوال در بعضی مواقع باعث  ضعف و از دسترس خارج شدن وظیفه ذاتی ما خواهد شد.

در ادامه این جلسه سعید پایدار عضو شورای چهارم شهر یاسوج با تذکر آیین نامه ای خاطر نشان ساخت: جلسه امروز بیشتر حول محور بازدیدهای میدانی از پارک آبشار و پارک های حومه با حضور شهردار بوده و نباید فضای جلسه را در چند دقیقه با طرح سئوال از شهردار عوض کرد.

پایدار:باید به دستور کار شورا پایبند باشیم

وی با متقاعد شدن از جواب های شهردار به سئوالات یاد شده از سوی اردشیری ابراز داشت: در برخی از سئوالات یاد شده، من به نوبه خودم از طرف شهروندان از شهردار سئوال داشتم که با جواب های داده شده  از سوی شهردار متقاعد شدم .

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج خاطر نشان کرد:باید به دستو کار خود پایبند باشیم و اگر قرار است طرح یک سئوال یک شکست برای عضو شورا و شهردار باشد پس راهی بی راهه را طی کرده ایم.

برخی به دنبال ایجاد اغتشاش در مسئله سئوال از شهردار هستند

پایدار با انتقاد از برخی جو پردازی های رسانه ای در چند روز اخیر برعلیه شورا و شهردار یاسوج بیان داشت: عده ای بیرون از بدنه شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج طرح سئوال از شهردار را به سمت اغتشاش و سهم خواهی سوق داده اند.

وی ادامه داد: اعضای شورا طرح سئوال و استیضاح را از بدنه شورا خارج کنند و بیشتر تمرکز و کار خود را حول محور مسائل مردم و کارهای عمرانی شهرداری سوق دهند.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با ابراز رضایت از سخنان فروغ فر و به آرامش دعوت کردن شورا و شهرداری در پیگیری کارها ابراز داشت:درکلیت، صحبت های فروغ فر را قبول دارم و باید حول محورهمکاری ،  پیشرفت و مطالبه گری حق مردم بکوشیم و کارهای انجام گرفته خود را به حاشیه نبریم.

پایدار با تشکر از کادر عمرانی شهرداری یاسوج ابراز داشت: شهردار یاسوج خود به تنهایی جوابگوی همه کارها نیست و اگر امروز زیبا سازی و کارهای عمرانی شهر را رصد می کنیم و نتیجه مطلوب می گیریم نتیجه فعالیت همه اعضای شهرداری است.

اکبری:برخی از رسانه با جابجا کردن کلمات به موضوع سئوال از شهردار دامن می زنند

در ادامه این جلسه،سید هدایت اکبری نایب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج به بیان دیدگاه های خود پرداخت و گفت: متأسفانه بعضی از رسانه ها با جابجا کردن برخی کلمات به موضوع اصلی شورا که مطالبه گری حق مردم است، دامن می زنند.

وی با بیان این موضوع که سئوال کردن از شهردار حق تک تک و قانونی اعضای شورا است و نباید طرح یک موضوع و جواب آن را شکست برای سئوال کننده و جواب دهنده بدانیم ،ابراز داشت: اگر شهردار با طرح سئوال اعضای شورا دلسرد شود  و نتواند کاری خوب را تحویل مردم دهد به درد شهردار بودن نمی خورد.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی جوسازی های رسانه ای به دنبال حاشیه سازی از طرح سئوال شهردار بوده و هستند.

اردشیری:هنوز از جواب سئوال های شهردار قانع نشده ام

در ادامه سخنان اعضای شورای شهر یاسوج، سرافراز اردشیری که به عنوان سئوال کننده اصلی از شهردار یاسوج دراین جلسه حضورداشت، گفت: امروز دستورکارجلسه برمبنای طرح سئوال واستیضاح شهردار نبوده است.

وی با بیان این موضوع که هنوز از جواب سئوال های جاوید شهردار یاسوج قانع نشده ام،خاطر نشان ساخت: طبق ماده 73قانون شوراهای اسلامی،سئوال کردن از شهردار حق تک تک اعضای شورا بوده و نباید طرح این سئوال ها را سهم خواهی اعضای شورا دانست.

اردشیری ادامه داد:در همان اول شروع کار عهد و پیمان شهردار و شورای اسلامی شهر یاسوج،همکاری بدون باند بازی،جناح بازی و محفلی کار نکردن بوده که همین موضوع باعث شدکه 11نفر اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج به جاوید شهردار یاسوج رأی  صد درصدی دهیم.

شهردار یاسوج محفلی نیروهای خود را انتخاب کرده است

وی با بیان این موضوع که شهردار یاسوج بجای استفاده از نیروهای توانمند نیروهای محفلی خودش را به کار گرفته است،خاطر نشان ساخت:همه می دانند که هر معاون سهم چه کسی است که این امر زیبنده شورا نیست.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج افزود:در چند ماهه اخیر کارها از مسیر اصلی خود خارج شده و بخش وسیعی از مطالبات مردم بر روی زمین مانده و باید فهمید که این مشکلات از شورا بوده یا از شهردار.

اردشیری در ادامه سخنان خود به موضوع بودجه ارجاعی سال 93 و طرح این بودجه از سوی شهردار پرداخت و گفت: اگر بودجه سال 93طبق صحبت های شهردار اسفنده 92وصول شده چرا مسئولان بودجه شورای اسلامی شهر یاسوج تحویل این بودجه به شهرداری را بهمن ماه ذکر کرده اند.

با اتفاق نظر تمامی اعضای شورا از طرح استیضاح خود انصراف می دهم

وی با بیان این موضوع که از جواب اکثر سئوالات خود از شهردار یاسوج قانع نشده و طرح استیضاح را در دستورکار خود داشته ام ،ابراز داشت: با طرح صحبت های اعضای شورا و اتفاق نظر در صحبت های آنان،از طرح سئوال و استیضاح خود انصراف می دهم و آن را کان لم یکن تلقی می کنم.

اردشیری در ادامه به طرح سئوالی از شهرداری که وی از نیروهای محفلی خود استفاده کرده، پرداخت و یادآور شد:من در جلسات قبلی گفته ام که نیروهای شهردار نه سیاسی بوده و نه از جنس دوستی بلکه می گویم این نیروها محفلی انتخاب شده اند.

عضو شورای چهارم شهر یاسوج در رابطه با کارهای عمرانی شهرداری یاسوج در سال جدید ابراز داشت: با توجه به فصل عمران وآبادی و گرما نتیجه را به این منوال گذاشته ایم که با جدیت پیگر حق مطالبات مردم و همکاری مداوم با جاوید باشیم و نگذاریم خللی در کارهای عمرانی شهرداری و شهریاسوج وارد شود.

هنوز چهار امضاء برای استیضاح را در دست دارم

اردشیری در پایان سخنان خود به موضوع استیضاح شهردار تأکید کرد و گفت: من در حال حاضر چهار امضاء برای استضیاح شهردار را در دست دارم ولی با اتفاق نظر تمامی اعضای شواری شهر از این کار صرف نظر می کنم.

 

جاوید:طرح سئوال اعضای شورای شهر نباید به منزله کدورت شخصی و سیاسی قلمداد شود

محمد علی جاوید در ادامه این نشست به بیان دیدگاه های خود در مورد سوال اعضای شورا پرداخت و گفت: در جلسات قبل که با حضور تمامی اعضاء برگزار شد،هم از اردشیری و هم از تمامی اعضای شورای شهر برای این همه دغدغه خود نسبت به مسائل شهری تشکر و قدردانی کردم.

وی ادامه کرد: طرح سئوال از شهردار به منزله کدورت شخصی و سیاسی نیست و ما نباید این طرح سئوالها را کدروت های شخصی و سیاسی قلمداد کنیم.

شهردار یاسوج با بیان این موضوع که کارهای عمرانی باید برای مردم باشد نه برای منفعت شخص، یادآور شد:کارهای عمرانی شهرداری یاسوج بایدبرای جلب رضایت مردم و شهروندان باشد در غیر این صورت راهی کج را طی کرده ایم.

جاوید ادامه داد:یکی از مشکلات اصلی و تنش های میان برخی از اعضای شورا با شهردار نتیجه ارتباط کم و رفت و آمدهای ضعیف بین اعضاء شورا و شهرداری است.

انتخابات من در شهرداری محفلی نیست

وی به صحبت های اردشیری در مورد انتخاب های محفلی در شهرداری یاسوج اشاره داشت و گفت: انتخابات من در شهرداری انتخابات محفلی نبوده و هر کدام از انتصاب های من طبق قانون و بنا به رشته و تفکر آن شخص انجام گرفته است.

شهردار مرکز استان افزود: من برای خودم اخلاقیاتی دارم که آن را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم و برای ماندن در منصب به هیچ وجه اخلاق و روحیات خود را تغییر نمی‌دهم.

جاوید که در جلسه طرح استیضاح خود در محل شورای اسلامی شهر یاسوج و در جمع اعضای شورا و اصحاب رسانه سخن می‌گفت،خاطر نشان ساخت:این که آقای اردشیری انتصابات و انتخاب‌های من در شهرداری  را محفلی نام می‌گذارند تعبیر درستی نیست.

وی گفت: اگر من در شهرداری به صورت محفلی نیرو می‌گمارم پس شما هم در شورای اسلامی با رأی محفلی انتخاب شده اید.

شهردار یاسوج با طرح سؤالی از عضو شورای اسلامی ادامه داد: مگر در کشور ما سایر مسئولان از جمله فرمانداران و استانداران نیروهای خود را محفلی نمی‌گمارند و آیا شهردار شیراز و تهران و دیگر شهرها این گونه اقدام نمی‌کنند و تنها ما در یاسوج به صورت محفلی اقدام به انتصابات در شهرداری می‌کنیم.

جاوید که نسبت به طرح موضوع انتخاب‌های محفلی در شهر یاسوج به شدت منتقد بود، اظهار کرد: برای ماندن در مسند شهرداری تحمل این گونه اتهامات را ندارم و حاضرم که رأی هر 11 عضو شورا نسبت به خودم تغییر کند اما چنین سخنانی را نشنوم.

جاوید خاطر نشان کرد: قانون یک اجازه به من داده و من طبق قانون نیروهای خودم را انتخاب می کنم و طبق این آیین نامه دخالت شورای اسلامی شهر یاسوج در چیدن نیروهای شهرداری خلاف قانون است.

مدیری که کفایت انتخاب نیرو را نداشته باشد، مدیر نیست

وی ادامه داد: شهردار به عنوان یک مدیر،کفایت انتخاب نیروهای پرسنلی و خدماتی خود را دارد و غیر از این باشد پس نباید آن را مدیرنامید.

شهردار یاسوج با بیان این موضوع که اگر قدرت اختیار در نهاد خودم را نداشته باشم دیگر به عنوان یک شهردار شناخته نخواهم شد،افزود:هیچ یک از انتصاب های من محفلی نیست و امروز آمده ام اگر خلاف این موضوع حرکت کرده ام یازده رأی را برگردانم و منت کسی را بر دوش خود نکشم.

برای پست و مقام منت کشی نکرده ام و نخواهم کرد

جاوید با بیان این مطلب که برای پست شهردای در خانه هیچ کدام از اعضای شورای شهر نیامده و منت کسی را بر دوش خود نکشیده ایم ،گفت: من تفکر محفلی ندارم ولی در عین ناباوری الآن به عنوان یک مجرم شناخته می شوم.

وی ادامه داد:من برای انتصاب های شهرداری از مجموعه خود شهرداری استفاده کرده ام و بدون اجازه شورا هیچ فردی را از بیرون از بدنه شهرداری به این نهاد تزریق نکرده ام.

از جو سازیهای غلط بر علیه نهاد شهرداری دلگیر شده ام

شهردار یاسوج گفت: مگر شهرداری آش دهن سوزی است که این اتهامات را تحمل کنم هر چند که هر کجا بوده‌ام بر اساس سوابق به عنوان مدیر برگزیده شده‌ام.

جاوید که نسبت به طرح برخی القاب به خود در طرح سؤال یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج انتقاد داشت، ادامه داد:مگر من مجرم هستم که با طرح استیضاح در رسانه‌ها به آن هر روز پرداخته می‌شود و این‌گونه به جای این که امورات مردم را پی‌گیری کنیم باید همواره در شورا برای پاسخگویی حاضر شویم.

وی با اشاره به این که من تنها به مقدسات و قانون پایبند هستم، تصریح کرد: نه به چپ و نه به راست و به هیچ جناح و فرد و تشکلی وابسته نیستم و تنها برای خدمت به این مردم شغل سخت مدیریت شهرداری را پذیرفته‌ام.

شهردار یاسوج ادامه داد: من از طرح سؤال ناراحت نیستم و حاضرم هر روز برای ادای پاسخ در خدمت شما باشم و امروز هم از برخی سخنان اعضای شورا انتقاد دارم که از آقای اردشیری خواسته‌اند نسبت به من رضایت بدهد، چرا که اعتقاد دارم مجرم نبوده‌ام تا کسی بخواهد رضایت بدهد.

آوازه شهر یاسوج با طرح استیضاح شهردار،از تهران بیشتر شده است

جاوید افزود: هرگز خودم را ذلیل نمی‌کنم و به کسی هم تاکنون برای ماندن التماس نکرده‌ام و تنها هدفی که دارم خدمت به مردم شهر یاسوج و تحول در کار خدمات‌رسانی به مردم است.

شهردار یاسوج با بیان این موضوع که آوازه شهر یاسوج از شهر تهران با طرح سئوال و استیضاح شهردار بالا زده است ،خاطر نشان کرد: ما باید به فکر سهم خواهی مردم باشیم و نباید با ایجاد تنش در بدنه شورا و شهرداری کارها را از ریل اصلی خود دور سازیم.

در پایان این مراسم با صحبت های تمامی اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج، سرافراز اردشیری از طرح سئوال و استیضاح شهردارمنصرف و بر ادامه همکاری شورا با شهرداری و عوامل اجرایی این نهاد تأکید شد.

 

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا