نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. خرداد 1393 - 10:01
نکوداشت ظریف توسط معاونش در دانشگاه یاسوج
در نشست با دانشجویان صورت گفت
نکوداشت ظریف توسط معاونش در دانشگاه یاسوج
نشست مشاورعالی وزیر امور خارجه با دانشجویان دانشگاه یاسوج با تعریف و تمجید یکسره وی از تیم مذاکره کننده همراه بود.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ایل بانو، عصر دیروز نشست مشاور عالی وزیر امور خارجه ایران با دانشجویان دانشگاه یاسوج در حالی برگزار شد که سید محمد کاظم سجاد پور به تعریف و تمجید یکسره از تیم مذاکره کننده و دست آوردهای آن پرداخت.

در این نشست سید محمدکاظم سجادپور در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج با اشاره به پیامدهای منطقه ای مذاکرات ژنو ، اظهار داشت: در این خصوص در مرحله نخست پیش زمینه‌ها و سپس متن و در آخر هم پس زمینه را مورد توجه قرار دهیم.

وی اتفاقات اخیر در ژنو را نقطه عطفی بر زمینه‌های قبلی ایران دانست و بیان کرد: یک موافقت نامه به نام ام پی تی بر اساس یک فرض باطل و بسیار غلط بر خلاف تمام سیاست ها و در راستای خط مشی های صهیونیسم به جلو رفت.

مشاور عالی وزیر امور خارجه، انرژی هسته ای و نظامی گری ایران را بهانه های رژیم صهیونیستی بیان کرد و افزود: با این عمل می خواستند از پیشرفت های مختلف ایران جلوگیری کنند به همین دلیل از تحریم استفاده کردند.

وی یکی از موانع مهم بر سر راه رژیم صهیونیستی را انتخابات دانست و افزود: ساختار سیاسی ایران و اجرایی کردن نحوه مدیریت به دست مردم باعث شد که دولت های غربی و رژیم صهیونیستی راه دیگری را در پیش بگیرند.

سجادپور، با اشاره به اقدامات ایران در دستگاه دیپلماسی برای کم کردن بهانه ها اظهار کرد: اولین اقدام ایران بهانه زدایی بود، تا قبل از آن رژیم صهیونیستی ایران هراسی، شیعه هراسی و اسلام هراسی را در جهان مطرح می کردند.

وی یکی از اهداف رژیم صهیونیستی را جنگ علیه ایران بیان کرد و ابراز داشت: این رژیم هزینه های گزافی برای اینکه مذاکرات صورت نگیرد، متحمل شد.

مشاور عالی وزیر امور خارجه با اشاره به مواضع وزیر امور خارجه در خصوص دخالت رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: آقای ظریف دو هفته گذشته اعلام کرد اجازه نمی‌دهم فردی مثل نتانیاهو در کار خود موفق شود و پس از این بود که دوستان رژیم صهیونیستی گفتند که دیگر بهانه‌ای برای نتانیاهو در خصوص راه‌اندازی جنگ علیه ایران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: برگ برنده ایران اعتماد به نفس بین‌المللی است ،چرا که این کشور توانست بعد از انقلاب 57 با بیرون کردن 60 هزار مستشار آمریکایی، روی پای خود بایستند.

سجادپور خاطر نشان کرد: نمی‌خواهم به خاطر این که با ظریف دوست هستم از وی تعریف کنم اما این شجاعتی که با 6 وزیر خارجه کشورهای بزرگ بر سر یک میز بنشینند و مذاکره کنند و اعتماد به نفس این تیم قابل وصف است.

وی به اقدامات دیگر دستگاه دیپلماسی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از قدرت هایی ایران که در خاورمیانه و جهان دارد تکیه کردن بر نیروهای متخصص است.

مشاور عالی وزیر امور خارجه تثبیت دستاوردهای ایران را یکی دیگر از اقدامات دستگاه دیپلماسی و دولت بیان کرد و خاطر نشان کرد: موقعیت ایران با هیچ کدام از کشورهای عربی قابل مقایسه نیست تثبیت موقعیت ایران یعنی جوشش برخی از کشورها در خاورمیانه و جهان است.

وی کشور مصر را مهم ترین بازیگر تحولات دنیای عرب بیان کرد و افزود: عراق نقش های خود را به دلیل جنایت های صدام از دست داد، سوریه هم همینطور و بازیگری عربستان در سوریه به گونه ای است که به نوع رفتار آنان انتقاد می کنند.

وی داشتن دانش و تخصص را یکی دیگر از اقدامات مهم در دستگاه دیپلماسی عنوان  و ابراز کرد: اکنون که وارد مرحله نگارش توافقنامه شده‌ایم انگلیسی حقوقی و تسلط بر آن موضوعی مهم است که ظریف اشراف کاملی بر انگلیسی حقوقی دارد و ایشان به خیلی از مسائل آگاهی دارند.

سجادپور در پایان ایران را کشوری کنشگر دانست و گفت: امیدواریم کنشگری ایران شرایط را برای فهم و درک ملت ها بیشتر کند و آنچه در مذاکرات تعیین کننده خواهد بود خط مشی کلی نظام است که توسط مقام معظم رهبری تبیین می‌شود.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی