نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. خرداد 1393 - 10:25
عصر دیروز نشست مشاور عالی وزیر امور خارجه ایران با دانشجویان دانشگاه یاسوج در سالن شهید چمران این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش چهارفصل، عصر دیروز نشست مشاور عالی وزیر امور خارجه ایران با دانشجویان دانشگاه یاسوج در سالن شهید چمران  این دانشگاه برگزار شد.

در این برنامه علاوه بر دانشجویان،  مسئولان دانشگاه، سید فردین تقی زاده، معاون سابق اداری و مالی در دولت قبل و معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در دولت جدید و فتاح محمدی،معاون سیاسی امنیتی استاندار حضور داشتند.

ابتدای این برنامه سید محمدکاظم سجادپور، متولد شهر شیراز به حضور اولین بار خود در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت :من از یاسوجی ها عذرخواهی می کنم که شهر قشنگی دارند و نظر ما رو به خودش جلب کرده است.

وی در ابتدای صحبت های خود به دانشجویان گفت: اگر قرار است که حرف های متفرقه در ادامه مطرح شود من از همین الان جلسه رو ترک می کنم.

سجادپور افزود: من در این جلسه نه انتقادی رو جواب می دهم و نه انتقاد می کنم بلکه فقط می خواهم یک بحث علمی را مطرح کنم.

مشاور عالی وزیر امور خارجه ایران در ادامه اظهار داشت:اگر کسی از دیپلمات ها در پاسخ به گفت و گو  طرف مقابل خود نه بگوید دیپلمات نیست بلکه باید در چهار چوب خاصی گفت و گو کند.

در ادامه این نشست سید محمدکاظم سجادپور با اشاره به پیامدهای منطقه ای مذاکرات ژنو ، اظهار داشت: در این خصوص در مرحله نخست پیش زمینه‌ها و سپس متن و در آخر هم پس زمینه را مورد توجه قرار دهیم.

وی اتفاقات اخیر در ژنو را نقطه عطفی بر زمینه‌های قبلی ایران دانست و بیان کرد: یک موافقت نامه به نام ام پی تی بر اساس یک فرض باطل و بسیار غلط بر خلاف تمام سیاست ها و در راستای خط مشی های صهیونیسم به جلو رفت.

مشاور عالی وزیر امور خارجه، انرژی هسته ای و نظامی گری ایران را بهانه های رژیم صهیونیستی بیان کرد و افزود: با این عمل می خواستند از پیشرفت های مختلف ایران جلوگیری کنند به همین دلیل از تحریم استفاده کردند.

وی یکی از موانع مهم بر سر راه رژیم صهیونیستی را انتخابات دانست و افزود: ساختار سیاسی ایران و اجرایی کردن نحوه مدیریت به دست مردم باعث شد که دولت های غربی و رژیم صهیونیستی راه دیگری را در پیش بگیرند.

سجادپور، با اشاره به اقدامات ایران در دستگاه دیپلماسی برای کم کردن بهانه ها اظهار کرد: اولین اقدام ایران بهانه زدایی بود، تا قبل از آن رژیم صهیونیستی ایران هراسی، شیعه هراسی و اسلام هراسی را در جهان مطرح می کردند.

سجادپور خاطر نشان کرد: نمی‌خواهم به خاطر این که با ظریف دوست هستم از وی تعریف کنم اما این شجاعتی که با 6 وزیر خارجه کشورهای بزرگ بر سر یک میز بنشینند و مذاکره کنند و اعتماد به نفس این تیم قابل وصف است.

تعریف و تمجید یکسره از تیم مذاکره کننده و دست آوردهای آن به اینجا ختم نشد و وی داشتن دانش و تخصص را یکی دیگر از اقدامات مهم در دستگاه دیپلماسی عنوان کرد.

سجادپور در پایان ایران را کشوری کنشگر دانست و گفت: امیدواریم کنشگری ایران شرایط را برای فهم و درک ملت ها بیشتر کند و آنچه در مذاکرات تعیین کننده خواهد بود خط مشی کلی نظام است که توسط مقام معظم رهبری تبیین می‌شود.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی