نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. بهمن 1393 - 9:19
علی رفعتی
یاداشت/
چرا غرب به دنبال تحریم انقلاب اسلامی است؟
نویسنده: 
علی رفعتی
امروز شاهد این هستیم که بعد از انقلاب تمام دشمنی ها و تحریم ها را برای ما علم می کنند٬ خوب این جا سوال پیش می آید که مگر انقلاب اسلامی ایران چه بود که دوسال پس از آن جنگ تحمیلی را آغاز می کنند مگر این انقلاب چه بود و چه دارد که تا الان هنوز تحریم هستیم و هر روز ما را تحریم می کنند

چهارفصل، علی رفعتی در یاداشتی که برای این پایگاه خبری ارسال کرد نوشت: چیزی که در مورد انقلاب نیاز به توجه هست٬ این است که نگاهی گذرا ‌ کوتاه با تاریخ قبل از انقلاب بیندازیم٬ ببینیم که منطقه و جهان در چه شرایطی بود که انقلاب اسلامی رخ داد٬ زمانی بود که قدرت هایی همچون شوروی سابق(کمونیست) و آمریکا(لیبرال دموکراسی غرب) حضور داشتند و در حضور این قدرت ها است که جوانه های انقلاب سر از خاک بیرون زده و در بین خارهایی که بر جهان چنبره زده قد علم کرده و خود نمایی می کند.

 

امروز شاهد این هستیم که بعد از انقلاب تمام دشمنی ها و تحریم ها را برای ما علم می کنند٬ خوب این جا سوال پیش می آید که مگر انقلاب اسلامی ایران چه بود که دوسال پس از آن جنگ تحمیلی را آغاز می کنند مگر این انقلاب چه بود و چه دارد که تا الان هنوز تحریم هستیم و هر روز ما را تحریم می کنند٬ خوب مگر این انقلاب چه داشته است؟ چه حرفی برای گفتن دارد که کشور های منطقه هم در کشور های دیکتاتوری شروع به قیام هایی می کنند ٬ هر چند بعضی ها ناموفق و بعضی ها هم تا حدودی موفق ولی آن نیروی محرکه چه بوده است؟

 

وقتی این اتفاقات را می بینیم٬ آن ترس های کشورهای امپریالیسم را می بینیم و نگاهی هم به محتوای انقلاب می اندازیم٬ شاهد نظام تفکری جدید که همه چیز برای مردم و همه اهدافش برای سعادت مردم است نه برای یک نفر و عده ای خاص و ویژگی دیگرش رهبری فردی از جنس مردم و برای مردم است نه حکومت برای شخص و... .

 

اگر هم بخواهیم مقایسه با قبل انقلاب کنیم می بینیم که ما در زمینه علم رشد بسیاری کرده ایم والبته این راهم قبول داریم که زمان قبل انقلاب هم نکات مثبتی بود ولی نکات مثبت قبل از انقلاب در چه سطحی بودند و الان در چه سطحی ؟ قبل از انقلاب دستاوردها برای چه کسی بود و الان برای چه کسانی و...؟

 

 این چند روز شاهد این بودیم که اکثر مسؤولین در رأس استان به نوعی ارادت قلبی و زبانی خود را نسبت به انقلاب نشان دادند واین جای تشکر دارد و یک خواهش که این ارادت صرفا به حرف نباشد و در عمل باشد .

ان شاالله

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی