نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. فروردين 1394 - 12:53
مسئولان مدارس اين کشورها معتقدند؛ هنگامي که دختران و پسران در يک محيط درس بخوانند زمينه تحريک جنسي و آلودگي هاي اخلاقي فراهم مي گردد و اين مسائل طبعا، دانش آموزان را از جديت در تحصيل و تحقيق باز مي دارد و موجب استهکاک قواي آنان شده و همچنين راندمان علمي آنان را کاهش مي دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، دانشجوی کارشناسی رشته اقتصاددانشگاه شیراز و مسئول پایگاه بسیج علوم انسانی دانشگاه شیراز در یادداشتی که در اختیار این سایت خبری قرار داد به بررسی وضعیت تفکیک جنسیت در مدارس غربی پرداخت که متن یادداشت به شرح ذیل آمده است

 

عارف درخشان: ماجراي گسترش اختلاط جنسيتي درغرب به مسئله اقتصاد بر مي گردد، زماني که با صنعتي شدن جوامع غربي، بروژوازي حاکم بر اين صنايع به مرور احساس کرد که به نيروي کار عموما ارزان تر زنان نيازاست؛ فلذا تلاش کرد آ نها را از محيط خانه به محيط کار بکشاند، طبيعي است که اين کار بدون زمينه سازي فرهنگي ممکن نبود. ليبراليسم فرهنگي اين جا به ميدان آمده و هرروز افتضاحي بر افتضاحات جوامع غربي افزود که فروپاشي بنيان خانواده در اين جوامع بخصوص ازنيمه دوم قرن بيستم به بعد، از آن جمله بود.

 

با اين وجود پس ازسال ها مخالفت کشورهاي غربي و خصوصا آمريکا با برنامه برخي کشورهاي مسلمان که بر اساس مباني و تعاليم مذهبي خود و نيز منطق خرد جمعي، معتقد به جدا بودن مدارس تحصيلي دختران و پسران هستند؛ بسياري ازاين کشورها با توجه به مفاسد به وجود آمده ازاين نوع اخطلاط، به تدريج اقدام به جداسازي مدارس کرده اند.

 

در31شهريورماه1390 يکي ازخبرگذاري هاي فرانسه ضمن اعتراف به تفکيک جنسيتي در فضاهاي آموزشي غرب به توجيه آن پرداخت. همچنين کتابي به نام ((پسرها را نجات دهيم)) دراين کشور منتشرشد که به بحث هاي پر دامنه اي درباره فوايد جداسازي پسران و دختران در مدارس مختلف دامن زده است و درهمين راستا قانون اجباري بودن اختلاط مدارس در فرانسه لغو گرديد و مدارس معدودي دوباره به همان نظام سابق روي آوردند.

 

در ترکيه نيز فکري ايشيک رئيس کميسيون آموزش و پرورش مجلس ملي ترکيه خواستار تفکيک مدارس دخترانه و پسرانه در اين کشورشد.

 

و از همه مهمتر تعداد مدرسه هاي ويژه دختران و پسران از3 عدد درکل کشورآمريکا در سال 1995به 241عدد درحال حاضر رسيده است.

 

پل والاس مدير کل مدرسه فيلادلفيا مي گويد:

«در حال حاضر در فيلادلفيا چهار مدرسه جداگانه وجود دارد علاقه زيادي نيز براي اين گونه مدارس به چشم مي خورد و همچنين از اين طرح حمايت مي شود و درهمين زمينه دو مدرسه ديگر نيز در حال تاسيس است»

 

نيويورک نيز داراي 9 مدرسه جداگانه است که بيشتر آنها نيز در چهار سال اخير بازگشايي شده اند. اين طرح ها با حمايت احزاب سياسي اجرا شده ولي با مخالفت عده اي ازمقامات بلند پايه ي آمريکايي مواجه شده است .آنها از همه گير شدن اين طرح ها که مطابق با مباني اسلامي است و تمايل بسيار زيادي که خانواده ها به اين مدارس دارند ايراد نگراني کرده اند.

 

مسئولان مدارس اين کشورها معتقدند؛ هنگامي که دختران و پسران در يک محيط درس بخوانند زمينه تحريک جنسي و آلودگي هاي اخلاقي فراهم مي گردد واين مسائل، طبعا، دانش آموزان را از جديت در تحصيل و تحقيق باز مي دارد و موجب استهکاک قواي آنان مي گردد و همچنين راندمان علمي آنان را کاهش مي دهد.

 

تجربه برخي از اين کشورها نيز در جداسازي دانش آموزان دختر و پسر در برخي مراکز علمي نشان داده است که راندمان آموزشي در مراکز غيرمختلط بيش از مراکز مختلط است

 

منبع : آوای ماغر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی