نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. دى 1394 - 15:29
آیا این سوءاستفاده ها از نام امام مصداق تدلیس نیست؟ اگر نیست پس بگویید چرا هرچه از امام به جا مانده با هرچه که امروز از مدعیان نسب و همنشینی با امام میبینیم در نقطه تضاد قرار دارند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، رحیم وفانژاد از مخاطبین این پایگاه خبری تحلیلی، در یادداشتی ارسالی به داغ تر شدن بازار کاسبی از نام معمار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت نوشت: برخی ها از نام پدر و پیرشان کاسبی میکنند اما چیزی نمی گویند از مرام او.آن پیر ،چو ساده زندگانی کرد و با دشمن جنگید و برای انقلاب الهیش تعارف را کنار زد و هم نامش هرچه که او کرد را نکرد

 

در  ابتدا باید به تعریف و ترجمه کلمه کاسب پرداخت و دست به دامان فرهنگ لغت دهخدا که شدی خواهی دید کاسب یعنی کسی که با صنعت یا خرید و فروش روزی تحصیل میکند.  

 

کاسب ، میفروشد! و این تمام ماجراست.کاسب خدمت، هنر و جنسش را میفروشد و از این فروختن سود میبرد .در گذشته کاسب از فروش جنس و ارائه خدمتش، جنسی دریافت مینمود که این ابتدایی ترین نوع معامله و تعامل در خرید و فروش است

 

البته دهخدا اگر این آشفته بازار کاسبی را میدید  به معانی کاسب چند عبارت دیگر را نیز اضافه مینمود.

 

مثلا میگفت کاسب کسی است که پدرش زحمت کشید و پسر ناخلف هرچه راه دید از همان  رفت ،و پسر از نام پدر سودی عایدش شد و عزیز مردم(بخوانید مجلس) شد

 

عده ای دیگر که هنگام حیات پیرشان بچه ای بودند و چون صدها هزار  انسان دیگر در این مرز و بوم زندگی کردند امروز کاسب نام بیت پیرشان شده اند شاید باورتان هم نشود این کاسبی چه بینهایت سودی دارد .نابرده رنج گنج نیز میسر میشود چرا که وقتی نام قدیسی را به یدک بکشی همه چیز برای تو درست میشود.به راحتی  آیت الله و علامه میشوی و نشان میدهی که میتوانی کاخی را به اسم پیر ساده زیستت  و به کام خودت بسازی.دهخدا برگرد و این را نیز اضافه کن .  

 

کاسبی میکنند از نام پدر و پیرشان اما چیزی نمی گویند از مرام او.آن پیر ،چو ساده زندگانی کرد و با دشمن جنگید و برای انقلاب الهیش تعارف را کنار زد و هم نامش هرچه که او کرد را نکرد

 

چرا آنها که مدعی بودند از تحریم ها عده ای کاسبی میکنند لال شده اند و لب باز نمیکنند که کاسبی از نام امام روح الله ممنوع است ؟  نکند اصلاح طلبان خودشان هم سهمی دارند ؟

 

یکی میگفت من نخست وزیر امام هستم و دیگری میگوید من خاطراتم را با امام نوشته ام و آخری هم که هم نام امام است

آیا این سوءاستفاده ها از نام امام مصداق تدلیس نیست؟ اگر نیست پس بگویید چرا هرچه از امام به جا مانده با هرچه که امروز از مدعیان نسب و همنشینی با امام  میبینیم در نقطه تضاد قرار دارند؟  

 

اما آخر این قصه شنیدن دارد که بعد از 84 و 88  مردم بصیر ایران در 94 هم ثابت میکنند چشم بر هر ارتباطی جز ارتباطی فکری خواهند بست و به راه امام رای خواهند داد .و اگر چون 88 بخواهند فتنه ای بپا دارند حسابشان همان 9 دی میشود و سقوط اهرمن .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا