به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، شهرام مومن نسب در يادداشتي نسبت به مطلبی با عنوان “اگر مسیر توسعه سردار هاشمی است، وای بحال ما” كه در پایگاه خبری بویر نیوز منتشر شد واكنش نشان داد و نوشت :بنده بعنوان مخاطب این پایگاه خبری و شخصی که در قبال آینده جامعه ام احساس مسئولیت می کنم برخود لازم دانستم چند نکته ای را متذکر شوم.
ابتدا در مزمت کوته نظری، تخریب سرمایه های انسانی و خودزنی های مرسوم که همچون غده سرطانی از غرض ورزی ما نشأت گرفته و حکایتی دراز دارد باید گفت، ولی کنکاش در باب این عادت مذموم نیازمند مشروحه ای مستقل است که در مجالی دیگر بررسی خواهد شد. از روزی که آهنگ آمدن سردار سازندگی کوک شد، چراغ امیدی در دل مردم کهگیلویه ی بزرگ سوسو زد و اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان از این حضور استقبال کردند وبا افزایش موج استقبال و اقبال عمومی طبق معمول برخی مغرضین در مقام منتقد درپی خودزنی و تخریب برآمدند تا شاید از این مجال و مقال نامی و شاید نانی برای خود دست و پا کنند که این نوع نگاه و قلم یک سو نگر در این شرایط حساس که کهگیلویه ی بزرگ نفس های آخرش را می کشد خود محل جدل است و باید گفت سر رشته ی بسیاری از محرومیت ها و عقب ماندگی ها از همین عادت نامبارک است و پیشرفت چشمگیر نیروهای بومی در دیگر استان ها خود گواهی بر این مدعاست.
ولی در باب مقاله مذکور باید گفت نگارنده با چشم پوشی از تخصص و عملکرد مهندس هاشمی ایشان را فاقد ابتدایی ترین دانش تخصصی و تحصیلات آکادمیک دانسته و شاید به عمد سابقه درخشان مدیریتی و اجرایی مهندس عدل هاشمی پور در دوران جنگ تحمیلی، سازندگی و پروژه های کلان اقتصادی و عمرانی در سطح ملی و بین المللی را نادیده گرفته، در صورتی که سوابق مدیریتی ایشان در حوزه های آزادراه، بزرگ راه، تونل، خطوط انتقال نیرو، پتروشیمی و موقوفات بر کسی پوشیده نیست و یکی از این پروژه ها انتقال خط لوله ۹۰۰کیلومتری صلح به کشور پاکستان در بدترین شرایط امنیتی با هزینه ای نزدیک به نصف شرکت های مشابه خارجی و ۶ سال زودتر از زمانبندی موجود حرکتی بی نظیر و ماندگار در سابقه اجرایی مهندس هاشمی می باشد و کسب مدال ها و لوایح تقدیر از مقام معظم رهبری، رؤسای جمهور، وزرا و مقامات کشوری و لشکری دلیلی بر این مدعاست.
از جنبه علمی نیز تألیف چندین کتاب علمی – تجربی در زمینه های خطوط انتقال و ایمنی پروژه که در نوع خود کم نظیر و برگرفته از تجربه های میدانی ایشان در پروژه های کلان عمرانی است را می توان نام برد.
بازگشایی تونل کوه صعب العبور پات در بدترین شرایط اقتصادی کشور و رونق ۷۰ درصدی جاده ترانزیتی پاتاوه-دهدشت جهت خروج کهگیلویه از بن بست و احداث نزدیک به۲۰۰ مسجد، حسینیه، زینبیه، اورژانس، جاده های روستایی و… با استفاده از هزینه های محرومیت زدایی قرارگاه خاتم الانبیاء که از سود پروژه های اجرایی تحت مدیریت مهندس هاشمی به بهره برداری رسیده اند خود گواهی بر توان مدیریتی و احساس مسئولیت ایشان نسبت به این دیار می باشد که در نگارش مذکور نگارنده از آن چشم پوشی کرده است.
باید دانست که سردار سازندگی پس از ۳۴ سال خدمت و تلاش با کوله باری از تجربه و تخصص از دریچه توسعه می نگرد و از درب دوستی و اخلاق وارد شده تا برای همیشه بر تنگ نظری، بداخلاقی و توسعه نیافتگی پایان دهد و با استفاده از سرمایه گذار خصوصی و کمک های دولت زمینه اشتغال، تولید و رونق اقتصادی را فراهم آورد.
در پایان، رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی و منتقدین و دلسوزان اهل قلم به عنوان کارگزاران و متولیان این رکن رکین باید زمینه توسعه ذهنی و فرهنگی جامعه را فراهم کنند تا خدایی نکرده همچون سنوات گذشته شاهد تخریب سرمایه های انسانی نباشیم و قبل از نگارش هر مطلبی با تأسی از آیه (ن و القلم و ما یسطرون) خداوند و وجدان خود را قاضی قرار داده تا گره کشای توسعه نیافتگی و محرومیت دیارمان باشیم.
انتهاي پيام/
نظرات کاربران