نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. آبان 1396 - 9:37
یک فرهنگی بهمئی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواهان تغییر در شیوه انتخاب نامزدهای انتخابات مجلس و جلوگیری از برخی دخالتهای نمایندگان در عزل و نصب ها شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصبل به نقل از آوای ماغر؛ فرهنگی و نویسنده بهمئی با صدور نامه ای سرگشاده از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست تا در شیوه انتخاب نامزدهای انتخابات و جلوگیری از دخالت نمایندگان در امور عزل و نصب مدیران دولتی تجدید نظر نمایند.

متن نامه سید کاظم مطلوبی میرسالاری به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

 با اهدای سلام وتحیات ؛حقیر از فرهنگیان شهرستان بهمئی با نهایت احترامی که برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای وظیفه تصویب قوانین و نظارت برحسن اجرای مصوبات قائلم اما دخالت نمایندگان درکلیه امور اداری و مداخله مستقیم در عزل ونصب ها، از جابجایی یک سرایدار تا یک مدیرکل را زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی بینم.

گاها مداخلات نمایندگان مجلس، با انتخاب مدیران نالایق و بی کفایت که ملاک انتخابشان رای آوری، طایفه گرایی و یاسرمایه داری بوده و حاصلش پسرفت ویادرجازدن ، توقف وجاماندن ازقطار پیشرفت و تحمیل هزینه های گزاف بر گرده مردم است ؛ اصل شایسته سالاری را زیر سوال برده و به حیثیت نظام ضربه می زند.

و اما ضرورتی که امروزه بیشتر از همیشه باید به آن اندیشید، رعایت اصل تفکیک قوا از سوی نمایندگان محترم مجلس بوده که در صورت اجرایی شدن می تواند سرآغاز فصلی نو در باز گذاشتن دست دولت در انتخاب مدیران نخبه و توانمند در مصادر امور و در نتیجه پایان دادن به بسیاری از کاستی ها و ناملایمات اداری باشد که البته این کار نه تنها باعث تضعیف مجلس نخواهد شد بلکه بالعکس باعث جدا کردن نمایندگان از مسایل پر حاشیه که ممکن است دردسرهایی در حوزه انتخابیه شده و نارضایتی هایی را برایشان به دنبال داشته باشد و آنها راآسیب پذیرنماید، شود.

 بنده در همین راستا طرحی پیشنهادی دارم که می تواند درصورت عملیاتی شدن به شکل گیری یک مجلس قوی و باز شدن گره های کوری که سالها براثر ضعف مفرط علمی برخی از نمایندگان به ریسمان نظام زده شد، بینجامد ؛اینکه همانگونه که برای استخدام یک سرایداردر یک اداره آزمون و مصاحبه بعمل می آید، زیبنده ایرانی که قرار است در عالم سیاست با غول های بزرگ جهانی رقابت نماید، نیست که نمایندگان مجلسش که باید خلاصه، عصاره و چکیده مردم باشند در برخی شهرها تنها به لطف برخوردار بودن از دو  ابزار غیر متعارف  پول و طایفه، بدون هیچ آزمون و مصاحبه ای ،راهی مجلس شوند.

بنابراین باتوجه به نفوذ حضرتعالی درقوای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام، تقاضام دارم پیشنهاد بنده که خواست بسیاری از مردم عزیز کشورمان نیز می باشد و می تواند به شکل گیری یک مجلس مقتدر و توانمند منجرشود را مطرح فرمایید و آن اینکه نمایندگان مجلس با مستثنی کردن خود طرحی را به تصویب برسانند که کاندیداهای مجلس همانند مجلس خبرگان قبل از انتخابات به بوته آزمایش علمی سپرده شوند ؛بااین کار ضمن شکل گیری مجلسی توانمند و کارآمد، افراد بیسواد بیشماری که بعضا باحرف و حدیث های فراوان و تحمیل هزینه های نامحسوس از شرکت در انتخابات حذف می شوند، خودبخود و بدون هزینه حذف و از التهابات اجتماعی احتمالی هم جلوگیری بعمل آید. خدایا آن ده که آن به.

سید کاظم مطلوبی میرسالاری، نویسنده و فرهنگی شهرستان بهمئی

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی