نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آبان 1396 - 14:12
باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از پتانسیل های شهرستان بهمئی به توسعه آن همت گماشت و با استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان زمینه اشتغال زایی جوانان بیکار فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان بهمئی در یادداشتی از مسئولان خواست نسبت به اشتغال جوانان و توسعه شهرستان اهتمام جدی ورزند.
متن یادداشت ابوتراب دهبانی پور به شرح ذیل است:

امروزه بیکاری و عدم اشتغال، جوانان به خصوص جمعیت بی شمار تحصیل کرده آنان را از نظر اخلاقی، دینی و هویتی در معرض جدی آسیب های اجتماعی قرار داده است و به یک معضل بزرگ برای جامعه تبدیل شده که اکثر خانواده ها را به ستوه آورده است به طوری که تفکر و اندیشه و روحشان درگیر حل مشکلات فرزندان خود می باشد.

کار به جایی رسیده است که دیگر وعده های سرخرمن و گفتار درمانی و توجیه مسئولان برایشان معنا و مفهومی و اهمیتی ندارد.

روح امید به آینده در جوانان به یاس و نومیدی مبدل شده است همه شاهدیم که مقابل چشمان متعجب ما سیل جوانان آینده ساز مملکت به هر دلیل دسته به دسته به دام اعتیاد می افتند؛ان الفراغ لمفسده:بیکاری فساد می آورد.

همانطور که استعمارگران اسپانیایی حکومت مسلمانان را با فساد و شراب گرفتند باید بدانیم دشمنان کنونی ما هم برای به فساد کشاندن و بدبینی جوانان ما به مملکت، بیکار ننشسته اند و در این راستا از هیچ کوششی دست بردار نیستند.

اگر فکر اساسی برای اشتغال جوانان مملکت نشود به وضوح مشاهده می کنیم باید فاتحه بسیاری از ارزشهای انسانی، اخلاقی و قانونمداری در جامعه را خواند ؛لذا وقت آن رسیده که مسئولان طرحی نو دراندازند و با ایجاد فرصت های شغلی و شکوفا نمودن قابلیت های هر شهرستان، بازار کسب و کار و اشتغال زایی را رونق دهند.

توجه داشته باشیم که عده ای از تحصیل کردگان مقاطع ارشد و دکترا در حال حاضر به سن میان سالی رسیدند در حالی که کسانی بودند که مدت 30سال و اندی از فعالان انتخاباتی ستادهای اصلاح طلب و اصولگرا بودند و بیش از همه تنور انتخابات را گرم و در انتخابات های مجلس، ریاست جمهوری،خبرگان رهبری و شوراهای شهر و روستا، نقش آنها از عامه مردم و مسئولان پررنگ تر بود اما همچنان بیکار و معطل و چشم انتظار، افسرده و وامانده به انزوا رفته اند.

خدا نکند مردم و این جوانان ذیحق احساس کنند که به عنوان ابزار به آنها نگاه می شود تا به رای آنها نیاز است از مشکلاتشان گفته می شود اما وقتی تنور انتخابات سرد شد، برنامه ریزان و مسئولان و جناح های سیاسی آنان را بدست فراموشی می سپارند.

بنابراین باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از پتانسیل های شهرستان بهمئی به توسعه آن همت گماشت و در ادامه به بررسی برخی قابلیت های شهرستان بهمئی جهت اشتغال زایی جوانان بیکار اشاره می شود اما مهم وجود نیروی انسانی کارآمد، خلاق و کارگشا در مدیریت های هر شهرستان است.

اگر این کارآمدی و برجستگی  و خلاقیت را مدیران هر شهرستان نداشته باشند و انسانهای خلاق و ریسک پذیر در مدیریتها نداشته باشیم، برای پروژه ها پول هم تزریق شود و بودجه تصویب گردد، امیدی به کار و تلاش برای رفع مشکل مردم وجود ندارد کما اینکه بسیاری از طرح ها و پروژه ها به دلیل نا آشنایی و عدم خلاقیت برخی مدیران نیمه تعطیل و یا تعطیل بوده و به حال خود رها شده اند.

1:بهره وری و توسعه مناطق گردشگری و توریستی در تنگ سولک(سروک) و ماغر که در نزدیکی شهر لیکک قرار دارند که با پمپاژ آب چشمه گوردک یا ماغر می توان این مناطق را به قطب های گردشگری جنوب تبدیل کنیم و سهم بسزایی در اشتغال جوانان داشته باشیم.

2:احیای مواریث تاریخی الیمایی در تنگ سروک(سولک)

3:رونق به زراعت و کشاورزی با تسریع در انجام تکمیل پروژه آب سد کوثر به شهرستان بهمئی

4:خروج شهرستان بهمئی از بن بست ارتباطی با احداث و تکمیل جاده ای مواصلاتی به استان ها و شهرستان های آباد همجوار به ویژه باغملک و ایذه با اتصال جاده لیکک به دهدشت و اتصال آن به جاده ترانزیتی اصفهان.

5:تقویت دامپروری با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی با ارائه تسهیلات.

6:راه اندازی کارگاه های کوچک صنایع دستی و تولیدی در سطح شهرستان.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی