نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. آبان 1394 - 23:00
با همراهی مسئولان راه وشهرسازی کهگیلویه وبویراحمد:
بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری از جاده های گچساران
شش هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان چهار هزار و ۵۳۰ کیلومتر راه روستایی، ۹۹۰ کیلومتر راه فرعی، ۵۰۴ کیلومتر راه اصلی و ۶۵ کیلومتر نیز بزرگراه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای در گچساران گفت: در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور ۷۰ درصد قیمت خودرو به صورت وام به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

داوود کشاورزیان در پاسخ به سئوالی مبنی به آخرین وضعیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اظهار کرد: سازمان حمل و نقل عمومی کشور برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از محل منابع داخلی این سازمان یارانه مابه‌التفاوت سود پرداخت می‌کند.

 

وی به فارس گفت: در این خصوص ما آمادگی داریم تسهیلات وام تا سقف ۷۰ درصد قیمت خرید خودور را پرداخت کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای کشور با اشاره به ناوگان باری کشور نیز یادآور شد: در این خصوص نیز به صورت محدود از محل منابع داخلی سازمان پرداخت می‌شود.

 

کشاورزیان ادامه داد: در این خصوص متقاضیان را برای دریافت تسهیلات ۷۰ درصدی به بانک معرفی می‌کنیم و سازمان مابه‌التفاوت سود را به افراد متقاضی پرداخت می‌کند.

 

 

وی متذکر شد: به دلیل حجم گسترده ناوگان باری کشور با آمار ۴۰۰ هزار دستگاه، منابع داخلی تکافوی انجام حجم بزرگ نوسازی ناوگان را ندارد، به همین دلیل به وزارت نفت اجازه داده شده که در پروژه‌هایی که صرفه‌جویی قیمت سوخت دارد، کمک کرده و بخشی را برگرداند.

 

کشاورزیان با بیان اینکه مقدمات کار انجام شده و منتظر استارت وزارت نفت هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به سیاست دولت برای خروج از رکود و تحریک بخش تقاضا این مجوز قانونی نیز عملیاتی شود.

 

 معاون راهداری سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای کشور 

 معاون راهداری سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز در جمع خبرنگاران گچساران مبنی بر آخرین وضعیت بهبود نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور گفت: جاده‌های که طی سالیان گذشته ساخته شده به دلیل توسعه کارگاه‌های صنعتی و ساختمانی به نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف تبدیل شده است.

 

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی ایمنی کشور، کمیسیون ایمنی نسبت به دستورالعمل تهیه شده در پروسه‌ای یکساله نسبت به شناسایی راه‌ها و جاده‌های دارای نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز و اصلاح و بهسازی آن اقدام می‌کند.

 

 عبدالهاشم حسنی‌نیا گفت: در این خصوص سالیانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای نقاط حادثه‌خیز و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ارتقای ایمنی سطح راه‌های از جمله علائم ایمنی، خط‌کشی، حفاظ و گاردریل‌های کشور هزینه می‌شود.

 

حسنی‌نیا در ادامه با اشاره عملیات پوشش آسفالت در جاده‌های کشور گفت: طی هفت ماه نخست امسال افزون بر هفت میلیون تن روکش آسفالت در راه‌های کشور کار شده است.

 

وی با بیان اینکه این بودجه از محل اعتبارات راهداری و سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور تأمین شده است، افزود: این مقدار روکش آسفالت برای حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده به کار برده شده است.

IMG_9753IMG_9766Rah-(1)Rah-(2)Rah-(3)Rah-(4)Rah-(5)Rah-(6)Rah-(7)  Rah-(9)Rah-(10)Rah-(11)

نشست بررسی طرح های عمرانی راه و شهرسازی شهرستان های گچساران و باشت

همچنین غلامرضا تاجگردون در نشست بررسی طرح های عمرانی راه و شهرسازی شهرستان های گچساران و باشت که پیش از این برگزار شده بود، افزود: تکمیل طرح های در حال اجرای توسعه زیرساخت های جاده ای می تواند گره گشای خروج منطقه از بن بست و فراهم شدن بستر توسعه اقتصادی باشد.

وی بیان کرد: کمبود جاده های چهاربانده به ویژه در ورودی شهرها و فرسوده بودن آسفالت جاده های روستایی در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر سوانح جاده ای و کشته و زخمی شدن صدها نفر در طول سال باعث تحمیل هزینه های زیاد حمل و نقل، ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه های در حال اجرا را دو چندان کرده است.

 

وی با اشاره به تزریق اعتبار به طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد از بودجه های استانی، دو درصد نفت، ملی و ماده ۱۸۰ افزود: دولت با افزایش اعتبار و بالا بردن سهمیه قیر این استان تلاش کرده است تا طرح های راهسازی شتاب بخشی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۵۰درصد از بودجه دو درصد نفت طرح های راه سازی این استان امسال تخصیص یافته است و تا پایان سال ۹۵درصد از بودجه آن تحقق خواهد یافت.

 

تاجگردون میزان اختصاص اعتبار برای توسعه راه های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد از محل بودجه های ماده ۱۸۰ و تملک و دارایی استانی تا پایان سال جاری را ۸۰درصد پیش بینی کرد.

وی با یادآوری نحوه تخصیص اعتبارها براساس عملکرد گفت: این راهبرد برای شتاب بخشی به طرح های عمرانی ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش بودجه چهار خطه بابامیدان گچساران به بهبهان از ۱۵۰ میلیارد ریال سال گذشته به ۲۵۰ میلیارد ریال در سال جاری، بودجه طرح باغچه سادات از ۹ میلیارد ریال به ۷۰ میلیارد ریال و پروژه یاسوج به بابامیدان از ۲۷ میلیارد ریال به ۱۵۰ میلیارد ریال گفت: اعتبار تصویب شده به بخش راه و شهرسازی امسال در این استان متحول شده است که جذب این بودجه ها و تلاش بیشتر عوامل اجرایی طرح ها می تواند زمینه ساز کوتاه شدن زمان اجرای طرح ها باشد.

 

حسن فدایی تصریح کرد: اعتبار ۲۵۰ طرح فعال و نیمه فعال حوزه راه این استان دو هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: اعتبار پارسال حوزه راه کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل ملی، استانی، نفت و ماده ۱۸۰ بوده است.
وی با اشاره به در حال اجرا بودن ۲۳ طرح مهم در حوزه راه کهگیلویه و بویراحمد با میانگین پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد، بیان کرد: این طرح ها شامل ساخت ۲۴۶ کیلومتر جاده با اعتباری افزون بر ۹۳۷ میلیارد ریال است.

 

فدایی اظهار کرد: از طرح های مهم در حال اجرای حوزه راه کهگیلویه و بویراحمد می توان به جاده پاتاوه – دهدشت، بزرگراه خیرآباد – گچساران – بابامیدان، بزرگراه بابامیدان – یاسوج – سمیرم، تکمیل راه آهن یاسوج – اقلید، ساخت جاده یاسوج – سپیدان و تعریض ورودی شهرهای استان اشاره کرد.

 

شش هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان چهار هزار و ۵۳۰ کیلومتر راه روستایی، ۹۹۰ کیلومتر راه فرعی، ۵۰۴ کیلومتر راه اصلی و ۶۵ کیلومتر نیز بزرگراه است.

Farmandari-(1)Farmandari-(2)Farmandari-(3)Farmandari-(4)Farmandari-(5)

کبنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی