نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. خرداد 1395 - 10:57
صنایع دستی از دیرباز مورد توجه همه ملت های جهان به ویژه ملل دارای تمدن و فرهنگ کهن بوده و هست که متاسفانه در گذر زمان به فراموشی سپرده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، صنایع دستی از جمله صنایعی است که همیشه و در همه برهه های زمانی مشتریان و سازندگان خاص خود را دارد و هرچه که زمان بگذرد ارزش و هنر بافندگان و ریسندگان و تولیدکنندگان برای آیندگان تازگی دارد.

صنایع دستی از دیرباز مورد توجه همه ملت های جهان به ویژه ملل دارای تمدن و فرهنگ کهن بوده و هست که متاسفانه در گذر زمان به فراموشی سپرده شد.

استان کهگیلویه وبویراحمد خاصه شهرستان لنده به دلیل قدمت تاریخی که دارد دارای صنایع مختلف دستی نظیر گلیم، جاجیم، قالی باقی و فرش بافی به همراه حصیربافی و سایر صنایع و ملزومات عشایری و روستایی باتوجه به وضعیت شهرستان لنده می باشد.

در گذر زمان برخی از صنایع متاسفانه به دلیل نبود بازار مناسب به فراموشی سپرده شده است و تولید کنندگان نیز به دلیل به صرفه نبودن تولید و آموزش خود به خود نیز دست از کار کشیده و به تفریحات و سرگرمی های دیگر پرداختند.

اما آنچه باعث تداوم و ماندگاری صنایع دستی می شود قدمت و تاریخی بودن اشیاء تولیدی دست ساخت است که هموراه انسان را به توانایی و فکر فوق العاده گذشتگان متحیر می سازد.

به هرحال سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی باتوجه به رسالت ذاتی که برعهده دارد باید نسبت به احیاء صنایع دستی در اشکال و صنعت های مختلف تلاش نماید و بابرگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی در زمینه صنایع دستی به حفظ میراث گذشتگان توجه کافی نمایند.

گزارش و عکس:سید اسماعیل میری

منبع:پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده

انتهای پیام/م75

تصاویر تکمیلی: 

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی