نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آذر 1396 - 17:58
اولین نشست انجمن های میراث فرهنگی شهرستان بهمئی عصر امروز در سالن اجتماعات بخشداری مرکزی شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛اولین نشست انجمن های میراث فرهنگی شهرستان بهمئی عصر امروز با حضور معاونین اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، اعضای شورای اداری شهرستان و اعضای انجمن در سالن اجتماعات بخشداری مرکزی برگزار شد.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهمئی در این نشست با خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه و تسلیت بمناسبت در گذشت هموطنان عزیزمان در حادثه زلزله کرمانشاه ابتدا گزارشی از اهمیت و جایگاه روستا ها برای سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ارائه کرد.

مجتبی صلاحی نژاد نقش مردم در حفظ و صیانت از آثار تاریخی را پر رنگ عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه شهرستان بهمئی دارای آثار تاریخی و باستانی بسیار مهمی می باشد که این آثار تاریخی شهرستان در بیش از 90 درصد روستاها وجود دارد و حفاظت از آنها وظیفه ذاتی همه است، نقش دهیاران و شوراها در حفاظت و مراقبت از این آثار   پر رنگ تر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی امر پاسداری ،حفاظت و احیاء و مرمت آثار و ابنیه های تاریخی توجه ویژه دارد، صیانت از آثار باستانی از برنامه های اولویت دار این سازمان است.

صلاحی نژاد گفت:با توجه به محدودیتهای مالی و تجهیزاتی موجود و پراکندگی آثار در جای جای این شهرستان،در سیاست های کلی سازمان میراث فرهنگی بهره برداری از ظرفیتهای مردمی موجود در قالب انجمن های میراث فرهنگی در دستور کار  ما قرار دارد .

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهمئی در پایان با قرائت اساسنامه انجمن های میراث فرهنگی و اعضای تشکیل دهنده انجمن های میراث فرهنگی شهرستان و روستاها برای اعضای جلسه، خواستار همکاری و همیاری بیشتر از طرف دهیاران وشوراهای روستاها برای حفظ و پاسداشت آثار تاریخی به خصوص در روستا ها شد .

فرماندار بهمئی در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت ویژه گردشگری،گفت : حوزه گردشگری یکی از پتانسیل های ویژه جذب سرمایه و اشتغال زایی است اما واقعیت این است که تاکنون نقشی در توسعه شهرستان نداشت ؛این به معنای کم کاری مسئولان استانی و شهرستانی نیست و نشان می دهد برای این منظور نیاز به کار و تلاش داریم.

حکمت اله سنایی آثار تاریخی شهرستان بهمئی را در چند مورد منحصر به فرد خواند و گفت : آثار باستانی تنگ سروک و جاذبه های طبیعی برم الوان و تنگه ماغر در شهرستان با اقیلم سردسیری و آب و هوای مناسب دارای شرایطی ویژه برای جذب گردشگر و  سرمایه گذاری اقتصادی هستند.

وی افزود: در صورت ورود بخش خصوصی می توان شاهد شکوفا سازی و توسعه حوزه گردشگری شهرستان باشیم.

سنایی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با همیاری دهیاران و سایر مسئولان بتوانیم با  ترغیب و ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به حق خود برسیم .

تصاویر ضمیمه خبر:

 
 
انتهای پیام/
برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی